تبدیلی عطا از روی عقده مندی قومی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۶/۱۰/۶ کد خبر: 143791 منبع: پرینت

آنچه در رابطه به والی بلخ از جانب ارگ تصميم گرفته می شود، نه بر اساس معيار های تبديلی و تغیيری است، بل نوعی عقده‌مندی و سليقه های سياسی و قومی بوده و يك توطٸه‌ی فراگير است که از والی بلخ شروع مي شود.

كسانيكه به تماشا نشسته اند و يا هم اين حركت را عادی می پندارند، دير يا زود، این توطئه دامن آنان را هم خواهد گرفت كه آن زمان پشيمانی سودی نخواهد داشت.

در عين زمان قابل ياد آوری مي دانم كه سر نشينان ارگ و مشاورين داخلی و خارجی شان بايد درك كرده باشند كه حذف عطا محمد نور با ديگر مامورين نظام متفاوت خواهد بود، اميدوارم ارگ نشینان توجه نموده اين وطن را بيشتر غرق در بحران ها نسازند.

مشاورين و حواريون تان غلط محاسبه مي كنند و راهی را كه با اين اقدام بروی تان می گشايند، بی تر ديد منتج به شكست و بحران غير قابل محار خواهد بود.

داکتر ظهیر سعادت نماینده ولایت پنجشیر در مجلس


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تبدیلی عطا
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا همین قسم است جناب داکتر ظهیر سعادت و نماینده ولایت پنجشیر تا وقتی که همین زور گویی ها باشد و تا وقت این وطن بدست شما واری دانشمندان و تیکه داران قومی باشند این وطن هیچ وقت به قشر دومی بی طرف داده نخواهد شد زیرا این وطن میراثی است هر کس در هر چوکی که بود از خودش است پس این بحران و جنگ برای شما چی تاثیری خواهد داشت زیرا خانواده های شما در عیش و عیاشی خود مصروف است زیرا این عیش و نوش خون این ملت بیچاره است که نان امروز خودرا دارد ولی برای فردا فکر میکند که یک لقمه نان حلال چطور پیدا کند ای کاش که ما هم مثل شما واری دزد معامله گر تشنه چوکی و قدرت و بلاخره مزدور میبودیم
شغنانی
کابل

>>>   احمدضیاء مسعود
مشكل ولايت بلخ و استاد عطا محمد نور مشكل سياسي است نه اداري . اين مشكل در نتيجه عدم تطبيق تفاهم نامه حكومت وحدت ملي به وجود امده است ، ًاگر در مطابقت با مفاد تفاهم نامه ، لويه جرگه قانون أساسي برگذار مي شد ، ساختار سياسي تغير ميكرد و قدرت مساويانه تقسيم ميگرديد حالا اين مشكل به وجود نمي امد . در انصورت ريس إجرائية كه حيثيت صدراعظم إجرائي را ميداشت ، سهم پنجاه فيصد خود را خودش در ميان موتلفين خود تقسيم ميكرد، نه ريس حكومت . در شرائط فعلي همه اين تقسيمات توسط ريس حكومت وحدت ملي صورت ميگيرد نه ريس اجراييه . بناء أشرف غني با سوء استفاده از عدم تطبيق تفاهم نامه در صدد تحكيم پايه هاي قدرت خود است . و بزرگترين رقيب وي در اين بازي جمعيت إسلامي افغانستان است . چون اين جمعيت بود كه داكتر صاحب عبدالله را به حيث كانديد جمعيت در مبارزات احراز پست رياست جمهوري معرفي كرده بود . مخالفت استاد عطا از اينكه نمي خواهد از دستور ريس حكومت وحدت ملي أطاعت كند به خاطر همين عدم تطبيق موافقت نامه حكومت وحدت ملي است نه به خاطر ولايت بلخ يا چند چوكي وزارت يا رياست . مشاركت سياسي جمعيت در ساختار قدرت بايد مبتني به قانون أساسي باشد نه بر اساس حكم ريس حكومت كه خود وي از طريق راي مردم به اين مقام نرسيده است . نظر به قانون أساسي ، وي ريس جمهور كشور نيست بلكه ريس موقت حكومت وحدت ملي تا برگذاري لويه جرگه قانون أساسي است ، كه موعدش دو سال در موافقتنامه قيد شده است . حال اشرف غني حق ندارد تا دست به كار هاي بزند كه يك ريس جمهور قانوني مي خواهد انجام دهد . بناء هر گونه تصاميم ماجراجويانه از طرف ريس حكومت وحدت ملي در برابر استاد عطا و يا ساير شخصيت هاي كشور ، مانند جنرال رازق و غيره ، هيچ نوع اساس قانوني ندارد و مردم افغانستان همچو تصاميم را يك عمل خود سرانه ، بي ثبات كننده ، غير قانوني و در جهت خلاف منافع ملي و أشاعه كننده بي بندو باري و زور گويي تلقي خواهند كرد . وظيفه اصلي ريس حكومت وحدت در طول دو سال نظر به مفاد موافقتنامه صرفا تطبيق مفاد موافقتنامه بوده است نه چيز ديگر . چون مردم افغانستان براي وي اين حق را تا به حال نداده اند تا در ساير كار هاي كه يك ريس جمهور قانوني بايد بكند انجام دهد .

>>>   Khurasani gedeeld.
چه كسى متعصب و فاشيست است ؟
ما كه از قانون و هويت و تمدن و اقتدار سخن مى كوبيم يا تو كه تمام تاريخ و تمدن و هويت را به يك تار عنكبوتى جعل، جهل و استبداد بسته اى ؟

من از تمام شهروندان پشتون ( افغان) كه اهل خرد و انديشه و انصاف هستند، سوال مى كنم ، كه من نوعى به عنوان ميراثدار تمدن ، فرهنگ و تاريخ خراسان در گجايى اين هويت و نماد هاى ملى افغانستان قرار دارم ؟

نماد هاى اقتدار و ملى يك كشور اين ها مى باشند.
نام كشور: افغانستان
١- سرود ملى : به زبان افغانى ( پشتو)
٢- واحد پول كشور: افغانى
٣- مليت : افغان / افغانى
٤- نشانهاى درجه اول : وزير محمد اكبر خان / وزير محمد ايوبخان / ملالى ، همه افغان
٥- اصطلاحات ادارى ( ملى) : افغانى ( پشتو)
٦- متن اعتماد نامه ها : به زبان افغانى
٧- تاريخ رسمى : مطابق روايت جعلى افغانى
٨- قانون نانوشته : رئيس جمهور بايد افغان باشد.

جوانان عزيز !
هيچ كدام از موارد بالا تابو نيست ، هيچكدام ساحه اى ممنوعه نيست ، با متانت ، مدارا و مبارزه مستمر همه اى اين نماد ها را بايد به چالش گرفت و مورد بحث قرار داد.
اما فعلاً شناسنامه ها در اولويت قرار دارد و زمان آزمون نمايندگان پارلمان فرارسيده است تا قانون را با دوثلث آراء برگرداند.

>>>   خراسانی محترم ۱۲٪ نفوس کل کشور را تاجیک ها احتوا مکنند اما ۶۰٪ قدرت دولتی را دراختیار دارد این را مګویند انصاف
وطنیار

>>>   وهين راهي
تحليل عميق ، دقيق و همه جانبه ،
اما من فكر ميكنم كه براي ارگ گزينه ي بهتر از عبدالله وجود ندارد حتا اكه عبدالله تمام پايگاه هاي مردمي ، سمتي ، حزبي و قومي خودرا از دست بدهد
بازهم ارگ نگهش ميدارد
چون رهبري ارك بدست چند تا مارگير است
مار گيران أرگ دندان هاي زهري عبدالله را كشيده اند و اين بي درد سرترين پوزيش براي ارگ است !

>>>   مشکلات شخصی بین پنشیری ها وبعضی اعضای جمعیت است

>>>   KaBir gedeeld
بد پدرک رهبران .... را نالت که مثل شما را عفو کرد و امروز باعث بد بختی نثل جوانان ما شدید
و .... بر سران جبهه مقاومت که فقط و فقط در غم خود هستند
ببخشید با معذرت سرخمی و قبول کردن چنین رژیم و خیانت های آشکارا ی سران جهادی انسان را از دایره ادب خارج میکند

>>>   تحمیل نام یک قوم افغان یعنی پشتون بالای سایر اقوام یک عمل غیر اسلامی وغیر قانونی بوده وبرای اقوام غیر افغان پذیرفتنی نیست.

>>>   وقتیکه رباتی به قدرت رسید و تمام حکومت را از ریس جمهور ګرفته الی تشناب. پارک شهرنو. را از برادرا و خواهران سعادت ګرفته بود و تمام ادارات دولتی از پکول و شبش پر بود ایا تعصب قومی نبود تمام کابل را چور و چپاول کرد کسی اواز خودرا بلند نکرد ایا تعصب قومی نبود و همین حالا تمام حکومت را محاصره نموده هم از حکومت میخورید و هم به ضد حکومت هستید این تعصب قومی نیست. غتی نیز باید دیګر حوصیله نکند و باید قسمیکه حکومت نام بد و سیاه ربانی بود به همان قسم یک حکومت به نیان بیاورد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است