تا زمانیکه آمریکا نخواهد صلح نمی آید
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۴    ۱۳۹۶/۱۰/۶ کد خبر: 143816 منبع: پرینت

نشست سه جانبه با حضور وزاری خارجه افغانستان، پاکستان و چین در مرکز چین برگزار می شود. بحث های تقویت اعتماد سیاسی، همکاری در زمینه امنیت، مباررزه با تروریزم و مسایل مربوط به همکاری های منطقه ای و اتصال منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، احمد شکیب منتظری استاد دانشگاه در برنامه «نگرش» معتقد است تضاد منافع قدرت ها در افغانستان باعث می شود که در افغانستان صلح نیاید و نشست های چنینی برای صلاح نباشد و افزود: من تا چند ماه پیش اعتقادم بر این بود که در راستای صلح باید بسیار کوشش کنیم و تمام چیزی که پاکستان از ما می خواهد را بفهمیم و از چوکات احساسات خارج شویم و عقلانی تجزیه و تحلیل کنیم. ولی از ماه هایی به این طرف وقتی ما رفتیم برخی فرضیه های دیگر و گزینه های دیگر را مطالعه کردیم دیدیم که در نظم کنونی جهان خاورمیانه و منطقه ما که ما هم در قسمتی از این بازیها گیر ماندیم، قضیه اینگونه فرق می کند .یعنی نمی توانیم برای صلح افغانستان برای یک لحظه هم فکر کنیم مگر اینکه آمریکا برای کشورها و قدرت های منطقه ما اعتماد سازی کند و این کشورها را از اینکه در منطقه به دنبال بربادی نیستند مطمین سازد.

وی افزود:مادامی که روس ها در محوریت آسیای میانه از حضور آمریکا در اینجا تشویش داشته باشد شما به صلح نمی رسید تا زمانیکه برداشت روسها و آسیای میانه این باشد که خاک افغانستان از جانب آمریکا علیه ما به عنوان یک بستر امن علیه ما استفاده می شود شما به صلح و ثبات نمی رسید. تا زمانیکه چینایی ها باورشان بر این باشد که نیروی بشری افغانستان در خدمت آمریکا و ناتو، علیه منافع اقتصادی ما قرار دارد، خاک افغانستان به عنوان یک بستر و قرارگاه علیه ما استفاده می شود ما به صلح نمی رسیم. حتی خود چینی ها نمی گذارند که ما به صلح برسیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا در طول 40 سال در غم ویرانی ما بود

>>>   پدرام
سالها قبل ، روشن برایتان بگویم ، پلان امریکا نابودی تاجیکان و فرهنگ تاجیکان است

>>>   امریکا کاری به آمدن و نیامدن صلح ندارد.
امریکا اهداف خود را دارد که فاشیسم قبیله زمینه های تطبیق اهدافش را برآورده میکند.
اما جنگ پروژه فاشیسم قبیله برای سرکوب بافی اقوام است.

>>>   واضح است که روس وامریکا هرگز باهم در تقابل ورویا روی قرار نمی گیرند وحدود روسها وهم پیمانانش گاهی در معرض خطر نمیتواند باشد وچین هم تا این اندازه بی اطلاع وسرخورده نیست تا در مجهول وتاریکی سیر نماید و... هرچه است تمام نقشه هاوبرنامه ها علیه ملت وکشور ما ریخته شده وتصمیم اساسی نابودی کشور وملت ونابودی فرهنگ ملت ماست درین میان پاکستان وحکمتیار وطالب وداعش وغنی وکرزی وعبدالله همه اسباب ووسایلی اند که برای پیش برد این مامول از انها کار میگیرند واینها هیچ کدام حتی پاکستانی ها در اراده واختیار خود نیستند اینها وسایرین تکه داران این تخریب ونابودی وبر بادی اند اصل هدف خارجی هاچپاول این سامان وبه یغما بردن منابع مادی ومعنوی افغان است
خارجی ها دربست وکامل تصمیم گرفته اند که چنان بلای رابالای اسلام ومسلمین بیاورند که خود وهویت ملی ودینی شان راگم نموده مثل حالا در غم وخون غوطه ور بوده بلاخره نام ونشان وتاریخ خودرا فراموش سازند درین راستا روس وچین وامریکا وانگلیس و...همه متحد ویک پارچه بوده همه عین هدف را دنبال مینمایند
انا لله وانا الیه راجعون
لالی از ننگرهار

>>>   هرگز امریکا در کشور ما صلح نمیخواهد
بخاطر دشمنی با اسران وروسیه که دارد
عامل تفرقه اندازی در اقوام و دامن زدن
مزاهب درکشور نیز امریکاست

>>>   تازمانیکه خدا نخواهد صلح نمیآید بخاطریکه تقریبا 4 دهه حکومت ها دردست دزد ها است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است