اسپانیا 141میلیون یورو اسلحه به عربستان صادر کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۶/۱۰/۷ کد خبر: 143852 منبع: پرینت

براساس گزارش وزارت بازرگانی اسپانیا، دولت این کشور در شش ماهه نخست سال 2017 ، مجوز فروش مهمات و تجهیزات توپخانه به ارزش 141.7 میلیون یورو به عربستان سعودی را صادر کرد.
به گزارش روزنامه ال پاییس، این مورد در گزارش مربوط به صادرات کالاهای دفاعی و استفاده دوگانه ژانویه تا ژوئن سال 2017 آمده که وزارت بازرگانی آن را به کنگره اسپانیا ارسال نموده است.
این ارقام، بسیار بالاتر از کل صادرات سال گذشته میلادی است. در این رابطه ، شورای بین وزارتی تنظیم کننده تجارت خارجی‌ کالاهای دفاعی و استفاده دوگانه اجازه فروش مهمات به ارزش 51.8 میلیون یورو را داده بود.

صادرات اسلحه به عربستان سعودی ، از زمانی‌ که این کشور در مارس 2015 در جنگ یمن دخالت کرد و در راستای این جنگ تاکنون هشت هزار غیرنظامی کشته و سه میلیون نفر آواره شده ا‌ند افزون بر اینکه موجب یک قحطی روزافزون و شیوع وحشتناک وبا شده ، در مرکز یک جنجال قرار دارد.
سازمان های غیردولتی که بخشی از کمپین سلاح ها تحت کنترل را تشکیل می‌ دهند ، از اسپانیا خواسته ا‌ند که صادرات سلاح ها به ریاض که از آغاز جنگ تا اول تابستان امسال ، بالغ بر 728 میلیون یورو می‌ باشند را متوقف کند.

ال پاییس اشاره نمود که موارد مربوط به قطعات توپخانه ، مهمات و بمب ها که به 162.3 میلیون یورو رسیدند، به طور ویژه ای حساس هستند.
ماریسا پونسلا قائم مقام وزیر تجارت در روز 16 نوامبر (25 آبان) در مجلس سنا گفته بود که عربستان سعودی و امارات متحده عربی‌ که در جنگ یمن شرکت دارند ، اطمینان داده ا‌ند که سلاح های اسپانیایی خریداری شده برای استفاده داخلی‌ است و از آنها در خارج از خاک خود استفاده نمی‌ کنند.
'پونسلا' یادآوری کرد که عربستان سعودی و امارات متحده (که در شش ماه نخست سال جاری 26.9 میلیون یورو خمپاره و 4.9 میلیون یورو بمب برای هواپیما از اسپانیا خریداری کرد)، مشروط به تحریم تسلیحاتی هستند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسپانیا
عربستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است