تلخ کامی های کریسمس ۲۰۱۷ در ارگ و کاخ سفید
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۳۹۶/۱۰/۷ کد خبر: 143875 منبع: پرینت

حوادثی عجیبی در کریسمس امسال و آمادگی ها برای سال ۲۰۱۸ در کاخ سفید و ارگ کابل اتفاق افتاده است.

دونالد ترامپ در یک اقدام متکبرانه می خواست که بیت المقدس را بحیث پایتخت اسراییل تحفه جشن کریسمس ۲۰۱۷ به اسراییل و داماد یهودی خود بدهد ،اما با مخالفت گسترده جهانی ۱۲۸ کشور جهان حتا کشور های جیره خوار آمریکا مثل افغانستان مواجه شد.

رییس جمهور پوشالی افغانستان در یک حرکت کودتاگونه تلاش کرد که ولایت بلخ را به عنوان تحفه کریسمس به بی بی گل بدهد و با شام پاین فرانسوی در ارگ کابل تجلیل کند، ولی با مقاومت والی مقتدر بلخ و مردم شمال مواجه شد. اما در یک اقدام دیگر غنی موفق شد که سنگ بنای یک کلیسا به عظمت تاج محل، نمادی از عشق شاه جهان به همسرش بحیث تحفه کریسمس به بی بی گل را در قلب باغ ارگ بگذارد.

همزمان به آن علمای شمال رییس جمهور پوشالی ارگ کابل را متهم به بی دینی نموده علیه او و همسر عیسوی اش اعلام جهاد کردند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
کاخ سفید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا به غنی جای شرم است
غوری مقیم ایران

>>>   ج.ن هردو ترامپ . غنی یهودی بودن زورشا ن به فیصله خدا نه رسید و نور یک شخص دالاور در بین تا جکان وحزب جمعت بود افرین دیگر ما تا جکان ازع هچ پیروی و هچ به رسمیت نمی شناسیم فقط منجیث یک ارایش گر و ترسو و بزدل در بین تا جکان می شنا سیم

>>>   Khurasani
هویت؛ شناسنامه انسان از بدو آفرینش تا ختم جهان است، هیچ عنصری مهم‌تر از هویت برای انسان نیست، فرهنگ، زبان‌،دین، جغرافیا، تاریخ، تفکر ، جهان بینی و سیاست همه با هم هویت تمدنی من نوعی را تشکیل می دهند.
اگر هویت حقيقى انسان مسخ گردد، جعل شود،تحريف گردد، اين بزرگترين ظلم و خيانت به شهروندان يك كشور مى باشد.
گروگان گرفتن قانون مصوب مجلس نمایندگان توسط ارگ، فرمان تقنینی غیر قانونی رئیس حکومت وحدت ملی، و تصمیم شرم آور کمیته مختلط پارلمان در تأیید فرمان تقنینی اشرف غنی، نشانه های برجسته از استمرار در استقرار تفکر فاشیسم و تحمیل هویت جعلی «افغان» می‌باشد.
برای من؛ سکوت جمعیت اسلامی افغانستان به عنوان وارث حقیقی هویت و تمدن خراسانی و سکوت کاخ سپیدار به عنوان تنها نهاد قانونی و مشروع ما در قدرت ، در خوشبینانه ترین تصور سوال برانگیز و محل تأمل است.
در صورتیکه این دو نهاد سیاسی نتوانند از استمرار جعل هویت توسط فاشیسم افغانی جلوگیری نمایند، ممکن است در صفحه ای شطرنج سیاسی آینده کشور شانس چندانی برای بازی نداشته باشند.
انتظار مردم ما این است که نماینده ما در قدرت بحث هویت و شناسنامه ها را به عنوان خط قرمز استراتیژی مدنظر قرار بدهد و از آرمان شهروندان کشور حمایت قاطع نماید.

>>>   Khorosoni
واقعآ درد آور است .. ما درکشوری زندگی میکنیم که خصلت یک قسمت باشندگان اش بدتر ازحیوانات درنده است.

>>>   Nasir Khalid
من نمیدانم حامیان عبدالله عبدالله روی کدام منطق از کارکردهای وی دفاع میکنند در حالیکه نه در زمان وزارت خارج و نه در قصر سپیدار هیچ دست اوردی ندارد جز اندیشیدن بخود و چند تنی متملق - چاپلوس - فرصت طلب و چوکی پرست؟

آیا بهتر نیست در عوض دفاع از شخصیکه با ارزو ها و امید های میلیونها انسان سرزمین ما بازی نمود او را تشویق نمایید که دست از اینهمه بازی های مسخره و ارایش و فیشن بردارد و به این مساله بی اندیشد که ملت به او رای دادند اما در برابر رای مردم چی کرد و چی باید کند.

انقدر ننویسند که کاسه صبر دیگران لبریز شود و نا گفته های را بنویسند که از دید من نیازی به نوشتن نیست. در خانه اگر کس است یک حرف بس است

>>>   Mutaref
ايستادگي استاد عطا محمد نور باعث گرديد ارگ عقب نشيني كند. دفاع مشروع و پايمردي هميشه پيروز است. ما از ابتدا گفته آمديم كه حكومت نا مشروع كابل در برابر زور مردمي بلاخره تمكين مي كند. اعلام آمادگي ارگ براي گفتگوي سياسي در پيوند جبهه بلخ، بيانگر حقانيت نور بلخ و مدعاي باطل ارگ است.

>>>   ع دیروز در نزد طرفداران غ گلمرجان بود حالا داکتر صاحب عبدالله گفته می شه چه مردمی داریم حد اقل حرفی که میزنید فکر کنید درینمورد دیروز چه گفته ایید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است