کمیسیون انتخابات همچنان منتظر رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۴    ۱۳۹۶/۱۰/۷ کد خبر: 143877 منبع: پرینت

انتخاب رییس کمیسیون انتخابات برعهده اعضای کمیسیون است اما اعضای آن بقدری دست نشانده هستند که اصرار دارند رییس جمهور برای آنها رییس تعیین کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمد نعیم ایوب زاده رییس تیفا در گفتگو با "همگام" درخصوص اصرار کمیسیون انتخابات بر معرفی رییس برای این کمیسیون گفت: مشکل اساسی از تهداب گذاری کمیسیون انتخابات آغاز شد، زماینکه حکومت ، اداره امور و منصوبین ارگ تلاش کرند که کمیته گزینش و انتخاب افراد را مهندسی کنند تا کسانی روی کار بیایند که شنوده خوبی برای حکومت باشند.

ایوب زاده گفت: پروسه کمیته گزینش شفاف نبود و افراد شایسته و معیاری برای آن انتصاب نشد و حکومت تلاش کرد که افراد ضعیف را در راس نهادهای معتبر و سرنوشت سازی قرار دهد تا مانعی بزرگ برای رفتن به طرف انتخابات باشند.

انتخاب رییس کمیسیون انتخابات برعهده اعضای کمیسیون است اما اعضای آن بقدری دست نشانده هستند که از رییس جمهور خواسته اند برای آنها رییس تعیین کند، این آگاه مسایل انتخاباتی دراینباره می گوید: در بحث های انتخاباتی قوانین صریحا نقض شد؛ برکناری رییس کمیسیون انتخابات براساس کدام قانون بود؟ حکومت و تیم کوچکش با تمام مولفه های دمکراتیک و مراحل انتخابات بازی کردند.

وی افزود: تیم کوچک حکومت در یک ظرفیت کوچک و پایین سیاسی قرار دارد که اگر از حکومت بیرون شود از هم می پاشد از اینرو دست به هر کاری می زند که خود را حفظ کنند.

ایوب زاده بیان کرد: کمیسیون انتخابات دست نشانده و نتیجه پلان مهندسی انتخابات حکومت است. رییس جمهور افرادی را انتخاب کرد که مستقل نباشد و از طرف دیگر همت ، شجاعت و ظرفیت مسلکی در افرادیکه از فیلتر ناپاک آمده بودند وجود نداشت و این حالت وضعیت انتخابات را به بحران برده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
تیفا
نظرات بینندگان:

>>>   رییس جمهور کمر جنک با تاجک ها را بسته و انتخابات یادش رفته

>>>   Khurasani
هویت؛ شناسنامه انسان از بدو آفرینش تا ختم جهان است، هیچ عنصری مهم‌تر از هویت برای انسان نیست، فرهنگ، زبان‌،دین، جغرافیا، تاریخ، تفکر ، جهان بینی و سیاست همه با هم هویت تمدنی من نوعی را تشکیل می دهند.
اگر هویت حقيقى انسان مسخ گردد، جعل شود،تحريف گردد، اين بزرگترين ظلم و خيانت به شهروندان يك كشور مى باشد.
گروگان گرفتن قانون مصوب مجلس نمایندگان توسط ارگ، فرمان تقنینی غیر قانونی رئیس حکومت وحدت ملی، و تصمیم شرم آور کمیته مختلط پارلمان در تأیید فرمان تقنینی اشرف غنی، نشانه های برجسته از استمرار در استقرار تفکر فاشیسم و تحمیل هویت جعلی «افغان» می‌باشد.
برای من؛ سکوت جمعیت اسلامی افغانستان به عنوان وارث حقیقی هویت و تمدن خراسانی و سکوت کاخ سپیدار به عنوان تنها نهاد قانونی و مشروع ما در قدرت ، در خوشبینانه ترین تصور سوال برانگیز و محل تأمل است.
در صورتیکه این دو نهاد سیاسی نتوانند از استمرار جعل هویت توسط فاشیسم افغانی جلوگیری نمایند، ممکن است در صفحه ای شطرنج سیاسی آینده کشور شانس چندانی برای بازی نداشته باشند.
انتظار مردم ما این است که نماینده ما در قدرت بحث هویت و شناسنامه ها را به عنوان خط قرمز استراتیژی مدنظر قرار بدهد و از آرمان شهروندان کشور حمایت قاطع نماید.

>>>   Salam
همين قدر كه در دفاع از ماموريت يك فرد تحت رياست فاشيست ها به دفاع بر خواسته ايد ، اندكى به هويت تان در قانون هم توجه كنيد . افراد مى روند و آيند ، مى ميرند و زنده مى شوند و يا وفا و جفا مى كنند كه ارزش هاى زودگذر اند ، اما هويت شما و نسل هاى بعد تان جاويدان اند ، اجازه ندهيد تا با يك دستخط آنرا بگيرند . انسان هاى بى هويت را تاريخ تحقير خواهد كرد.

>>>   فوري:
فراخوان رسانه يي!
قرار است «جبهه دفاع از هويت» متشكل از جنبش گذار، كنگره ملي، رستاخيز تغيير، نهضت اسلامي مقاومت، روند پاسداري از ارزشهاي ملي، فرهنگستان پنجشير، "جنبش مدنی تامین عدالت اجتماعی" اتاق فكر جوانان، شوراي تاجيكان، سازمان اجتماعي جهش و ...، امروز اعلام موجوديت نمايد و در برابر توزيع غير قانوني شناسنامه هاي برقي و تحميل هويت قومي بر ديگر اقوام، موضع گيري و دادخواهي را آغاز مي نمايد. از رسانه هاي محترم خواهشمنديم جهت پوشش اين برنامه تشريف آورده ممنون سازند.
زمان: امروز، شنبه، نهم جدي، ساعت ١٠ پيش از چاشت.
جاي: ايستگاه كلوله پشته، كوچه مقابل برج برق.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است