حمله انتحاری یا پیش مرگی توطئه های خارجی؟
ناگفته پیدا است که طالب و داعش صرفا بعنوان نیروی پیش مرگ و قربانی توطئه های طراحی شده ی امریکا و دیگر متحدان منطقه ای و غربی اش به کار گرفته می شود 
تاریخ انتشار:   ۰۲:۴۷    ۱۳۹۶/۱۰/۸ کد خبر: 143881 منبع: پرینت

مدت ها بود که چنین حملات گسترده و بی شایبه ای را از گروهک های تروریستی حاضر در افغانستان شاهد نبودیم یا به عبارت دیگر وسعت و شدت چنین حملات زمان بندی شده و در نقاط از پیش تعیین شده در ولایات مختلف، در کل تاریخ ظهور طالبان بی سابقه بوده است.

داعشی هایی که بنابر اظهارات خوش رنگ و لعاب ناتو و فرماندهان امریکایی و سران حکومت وحدت ملی در افغانستان حضور فیزیکی ندارند، چگونه می شود که اینچنین ناترس به قلب هدف می زنند و مردم ملکی و بی پناه را به خاک و خون می کشانند؟

اگر عینک خوش بینی و در واقع ساده انگاری و اعتماد بر ادعاهای پوچ و سراسر فریب امریکا بر چهره بزنیم، طالب و داعش را گروهکی خود ساخته، مستقل و بدون حمایت پشت پرده ی غربی ها و برخی قدرت های منطقه درنظر بگیریم باز هم تشدید حملات و به تبع آن افزایش تعداد نیروهای ناتو سوال برانگیز است چه رسد به اینکه...

چه رسد به اینکه اندکی تامل کنیم و همکاری آشکار و از پرده بیرون افتاده ی ابر قدرت غرب و برخی هم پیمانانش را با بنیادگرایان افراطی ببینیم و به عمق فاجعه پی ببریم که چرا طالب آمد و سپس امریکا به خاک افغانستان لشکرکشی کرد و تاکنون بعد از گذشت قریب به یک و نیم دهه همچنان این جنگ زرگری ادامه دارد و هنوز از قدرت آن کاسته نشده که گروه دیگری بنام داعش را از سوریه و عراق با چرخبال های ناشناس به افغانستان منتقل می کنند.

حتی هیچ شنونده ی ناآگاه و ساده انگاری نمی تواند باور کند که این حملات منسجم و نقطه گذاری شده در ولایات مختلف از طالبان متفرق و پراکنده شده و یا داعش تازه به افغانستان آمده به تنهایی ساخته باشد.

دیگر اینکه چند دستگی آشکار و اختلاف نظرهایی که از تمایل دسته ای از طالبان به مذاکره و مصالحه بوحود آمده است مانع از این می شود که بتوانند همزمان و هماهنگ ابتکار عمل را در نقاط مختلف غیر پشتون نشین در دست بگیرند و جوی خونی راه بیاندازند که به فرار بومیان هزاره و تاجیک و جایگزینی کوچی ها منجر شود.

ناگفته پیدا است که طالب و داعش صرفا بعنوان نیروی پیش مرگ و قربانی توطئه های طراحی شده ی امریکا و دیگر متحدان منطقه ای و غربی اش به کار گرفته می شود؛ افزایش تعداد نیروهای ناتو پس از تشدید حملات به طالبان و داعشی ها نسبت داده شده، گواهی بر این مدعا است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله انتحاری
مرکز تبیان
نظرات بینندگان:

>>>   مقصر مسوولین تبیان هستند
دشمنی تیم فاشیستی غنی و وسایل کاری شان مثل طالب و داعش در قدم اول با شیعه ها و در قدم بعدی با همه غیر غلزایی ها آشکار است.
پس باید هشیار بود پیش گیر
وقتی قرار بود یک جمع چند نفری گرد هم بیایند باید محل از یک روز پیش قرانطین مسشد وتیم امنیتی با سلاح و بدون سلاح ساحه را زیر نظر میداشتند و اندک ترین تحرک مشکوک را به گلوله می بستند. غفلت کردند و بچه های مردم را به کشتن دادند.
تمام سحات هزاره نشین برای تیم غنی هدف است.
اگر خوابید بیدار شوید.

>>>   رهبر داعش استانکزی و از طالب کرزی و سرقوماندان اعلی شان احمدزی و هدف شان همه اقوام بدون زی

>>>   Amirzada
اشرف غنی چند هفته پیش در اجلاس باکو گفت" داعش در حال فرار از افغانستان است، زیرا حمایت خارجی را از دست داده است"
اما حالا مسوولیت جنایت امروزی را بدوش داعش انداخت.
کی راست می گوید؟

>>>   دروغگو حافظه ندارد ویا شایداینها داعش خودی باشند

>>>   Hamdard
مسوولین ارگان های دولتی بشمول غنی فاسد و دیوانه برای فریب اذهان عمومی مردم دروغ می گویند

>>>   اگر همين فردا اقايون:
١-داكتر عبدالله و معاونين اش هر يك محمد خان و محمد محقق.
٢-جنرال دوستم و سرور دانش معاونين ريس دولت توافقى
٣- همه وزيران ، معينان، جنرالان، وكلا، والى ها، و سياسيون وابسته به همين سپيدار و معاونين ريس احرايه و همچنان وابسته به معاونين غنى ، در يك استعفا نامه جمعى و كتلوى ، استعفا دهند و شرط ادامه كار را تعين تاريخ براى اجراى توافقنامه حكومت وحدت ملى مبنى بر تغير قانون اساسى و غيرمتمركز سازى قدرت و همه مشكلات موجود اعلان كنند، ايا اين حكومت يك روز دوام خواهد كرد؟!
مقصرين اصلى همين ها هستند، از دشمن كه توقع نيست!
پس اگر واقعاً مصمم هستيد يخن سه نَفَر را بگيريد:
عبدالله ، محقق و دوستم!

>>>   Bagramian
برای مردم اوغانستان در کل و به ویژه برای شهریان کابل دو راه بی بدیل در شرایط کنونی وجود دارد:
یا توسط شاخه های نظامی ارک طالبان،گلب الدین و(داعش) نابود می گردند و یا به پا می خیزند دولت شر و فساد و غیر اسلامی و انسانی غنی احمدزی - عبدالله را واژگون می سازند!

>>>   شما میگویید مردم دانا شده اند، این چگونه دانایی است که دولت دست نشانده ومزدور استعمار آمریکایی را قبول نموده وروز صد ها نفر بمانند گوسفندان بقتل میرسند اما مردم خاموش اند،در حالیکه اعضای پارلمان وزیر امنیت پیشین خود اقرار میکنند که این دولت بمردم خیانت می‌کنند وبا جنایتکاران ،طالبان وداعشان دست دارند،گفتار همایون همایون ,ظاهر قدیر،لالی ودیگرانش بیانگر این مدعاست.
طالبان بماننددیگر گروپهای دهشتگر تروریستی زاده ارتجاع بوده که غنی وکرزی جز آنهاست،کرزی در زمان طالبان در پاکستان مسیول مالی طالبان بود.ومطابق هدایات سی آی ای وای اس،ای پاکستان عمل می‌نمود واز آنها جیره می‌گرفت. وتا الحال به همان وظایف خویش در پیش پرده ویا در پشت صحنه مصروف پاهبوسی ارتجاع جهانی اند.
قیام عمومی بخاطر نجات همه ضرور ولازمیست،دیگر راهی وجود ندارد.ورنه هرروز مردم بمانند حیوانات بی زبان جوقه جوقه به طرف نابودی میروند،kabul

>>>   Bina
مردم م ن ا د ان و بیسواد مانند گله است همین زندگی است تا ابد همینطور خواهد بود . تا از عربستان سعودی برای ما جهل و جنایت صادر شود . داعش از صادرات سعودیست .

>>>   اگر پدر طالب افغان عرب ویا هم کدام خارجی باشد داعیش گفته میشود

>>>   عرب های ترورست جاهل تن پرور ترورست تا چند ماه پیش می گفتند زنان نباید از خانه بیرون شوند
نباید دریوری کندحالا می گویند زنان میتوانند به سینما بروند میتوانند موتر سایکل استفاده کنند آیا هرچه از شکم عرب بر آمد اسلام همانست ؟؟؟
تصمیم قبلی ممانعت زنان براساس چی بود و ازادی که فعلا داده میشود براساس کدام احادیث وایات است که تا حال اعراب سعودی آنرا نخوانده بودند ؟؟؟
ر

>>>   سلیم
وحشیان قرن برادران کرزی و احمدزی بازهم جوی خون جاری کردند ویک تعداد احمق ها بنام عالم درین آمده اند دفتر برای تروریست ها در کابل باز می کنند درحالیکه دفتر درارگ و شورای امنیت و ریاست امنیت دارند غنی و اتمر و استانکزی نمایندگان شان است .

>>>   Ghafari
حرف واقعیت را اسلم جان واقعا بیان کردند که لعنت به فروخته شده گان تحت عنوان علماء و بزرگان دین، طالبان دفتر چی که رهبری شان در ارگ است.

>>>   مسعود در واكنش به حمله ديروز: تروريستان در تبانى با عناصر مشكوك در حكومت وحدت ملى، مسووليت به ثمر رساندن پروژه داعش را دارند.
#مسلم_شيرزاد

>>>   ۲۵۰ سال است که حاکم و فرمان روا هستید ، از شما آموختیم ! مردم عادی تان خبر نداشتیم و از پادشاهان تان یاد گرفتیم ، کور کردن برادر را از امیر دوست می خان ، وطنفروشی را از امیر عبدالرحمن خان ، پدر کشتن را از امیر امان خان ، قسم خوردن به ورق قرآن را از نادر خان ، خواب کردن را از ظاهر خان ، مال مردم خوری را از وزیرمامد گل خان ، چال و نیرنگ مردم فریبی را از داود خان ، استاد خود توسط بالشت کشتن را از حفیظ الله امین خروتی ، گریختن شبانه را از داکتر نجیب ، آدم کشتن را از ملا عمر ، شیر شدن را از کرزی ، نان خوردن و به نمک دان شاشیدن را از غنی کوچی .

>>>   Salam
همين قدر كه در دفاع از ماموريت يك فرد تحت رياست فاشيست ها به دفاع بر خواسته ايد ، اندكى به هويت تان در قانون هم توجه كنيد . افراد مى روند و آيند ، مى ميرند و زنده مى شوند و يا وفا و جفا مى كنند كه ارزش هاى زودگذر اند ، اما هويت شما و نسل هاى بعد تان جاويدان اند ، اجازه ندهيد تا با يك دستخط آنرا بگيرند . انسان هاى بى هويت را تاريخ تحقير خواهد كرد.

>>>   بهروز جلال آبادی
با دوست و دشمن مردانه برخورد کنید !
این نهایت بزدلی و نامردی داعشیان است وقتیکه در سوریه و عراق در میدان نبرد دندان هایشان توسط شیعیان کشیده شد ، اینها در افغانستان به قتال غیر نظامیان شروع کردن !
انتحاری عمل نامردی و شکست خورده های بزدل در میدان نبرد !

>>>   صالح و اتهام سنگين؛ حزب اسلامى حكمتيار يا حزب اسلامى داعشيار؟
صالح: دست كم 20 تن از کسانیکه به جرم همکاری با داعش و یا توطیه در بمب گذاری ها بازداشت شده اند از وابستگان قبلی و یا فعلی گلب الدین حکمتیار اند که حکومت از افشای آن بخاطر حفظ آبروی توافق با حكمتيار ابا مى ورزد و الی شخص آقاى حکمتیار بار ها در تماس با مقامات مشخص امنیتی خواستار رهایی آنها شده است. پرونده شماری از این بازداشت شده ها بازهم بخاطر ابا از رسوایی به دادگاه سپرده نشده است.
#مسلم_شيرزاد

>>>   بیر خراسانی
( اگربرعکس بخیه کنیم چه خواهد شد؟ )

۱- اگر اشرف غنی تاجیک، اوزبیک ، یا هزاره میبود
پشتونها چه غوغا پرمیکردند ؟
حتی اگر رولاغنی به دین اسلام میگرایید می گفتن نخیر نی بانوی نخست نباید اجنبی باشد.
در حالیکه فعلن آب از آب تکان نمیخورد.
۲ - اگر قرار میبود سالانه پنجاه هزار خانواده های پشتون ، توسط هزاره ها، تاجیکها، و ازوبیکها به ماتم غم نشانده می شدند چه بلای برسر این اقوام میاوردند گاهی هم تصور کردید ؟
درحالیکه سالانه پنجاه هزار خانواده از هر ملیت توسط یک ملیت غرق خون میشوند.
۳- اگر مکاتب، مساجد ، مدارس، تکایاخانه ، و اماکن مقدسه پشتونها توسط هزاره ها ، اوزبیکها، تاجیکها حریق و به آتش کشیده میشد آنگاه چه توقع میداشتید از پشتونها ؟؟؟؟
آیا تصور میکنید چه گونه رفتار میشد با شما ؟
۴- اگر قرار میبود انتحاری ، استشهادی از اقوام غیر پشتون میبود !
تصور کنید چگونه برخورد میشد با اقوام غیرپشتون ؟
۵ - اگر قرارمیبود اقوام غیر پشتون هم در قدرت باشند هم مخالفین نظام به بهانه غیر اسلامی بودن نظام صرف از اقوام غیر پشتون هر روز قربانی میگرفتند تصورش را میکردید چه گونه برخورد با اقوام غیر پشتون میکردند ؟
حالاشما و پاسخ های شما چگونه خواهد بود مبتنی بر صلابت و میهن دوستی شما میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است