حکومت فقط به منافع باداران خود فکر می کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۹    ۱۳۹۶/۱۰/۸ کد خبر: 143885 منبع: پرینت

پیمان امنیتی کابل واشنگتن، در افغانستان بازنگری نشد و هیچگاه به ملت سهم داده نشد و اراده ملی مردم واقع نشد و این سند برمبنای خواست های مردم افغانستان صورت نگرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، فیض فرهمند استاد دانشگاه در برنامه «مثبت و منفی» معقتد است حکومت از همان لحظه ورود افغانستان را در گرو غربی ها قرار داد و افزود: متاسفانه پیمان امنیتی در افغانستان بازنگری هم نشد و هیچگاه به ملت سهم داده نشد و اراده ملی مردم واقع نشد و این سند برمبنای خواست های مردم افغانستان صورت نگرفت. در دوران انتخابات حکومت توافقی که زیر نام وحدت ملی آمد، به اولین شبی که توافق دو رهبر داکتر عبدالله و اشرف غنی امضا شد اولین کاری که کردند با امضا کردن سند میثاق و همکاری های دو جانبه کابل واشنگتن توانستند که ملت افغانستان را متاسفانه در گرو غربی ها قرار دهند که امروز می بینیم که حکومت وحدت ملی چه دستاوردی با این ادعاها دارد و افغانستان دارد هر لحظه رو به سقوط می رود.

فرهمند، در خصوص نوع حکومتداری در افغانستان می گوید: متاسفانه در این حکومت همه چیز دروغ و عوام فریبانه است. این حکومت حکومتی پاسخگو به ملت افغانستان نیست. می بینیم که تمرکز قدرت در افغانستان به چه وضعیتی رسیده است. تنها یک تیم کار می کند و یک گروه ازافراد از جانب یک تیم حضور در قدرت دارند. هیچ نوع کاری که برای منافع ملی مردم افغانستان شده باشد انجام نشده است. این حکومت حکومتی است که فقط به منافع باداران خود فکر می کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
غربی ها
نظرات بینندگان:

>>>   وظیفه حکومت رهبری پروژه داعش است داعش بفرمان حکومت و امنیت ملی مردم را قتل عام میکند

>>>   غنی وظیفه رساندن داعش به آسیای میانه را دارد.
بی بی گل تبشیری وظیفه عیسوی ساختن مردم را
علدالله خودش هم نمیداند که چه وظیفه دارد
شاید روزگمی

>>>   مرتضوی خجالت بکش
دفاع از شوونیزم قبیله به خاطر چند دالر
شرم است
امیدوارم یک روزی باز به 8 صبح با زست انتقادی برنگردی
قییله افراد را بعد استفاده دور میریزند و تو هنوز مورد استفاده هستی

>>>   استاد بزرگوار!
حکومتی را که خودی غربی ها اوردند وان را ساختند ودر خورد ملت دادند تا اراده ای انها را تعمیل وتامین نماینداین گودی گک ها واجنت های فاقد ارزش واراده چه صلاحیت دارند تا چیزی را در گرو کسی قرار دهند خود وگروه وگروپ اینها در گرو انداز حیلی مدت ها پیش اینها{ حکمتیار وکرزی وعبدالله وغنی واتمر وستانکزی و...} چند چیز ندارند دین وطن وازادی همه را به کرسی های پلاستیکی وبی کیفیت تبدیل نموده اند وقتی وطن میگویند منظورشان واشنگتن ولندن است همینها بودند که یک زمانی به دول مسکو می رقصیدند وپای استعمار سرخ را به خاک پاک ما کشیدند دران زمان همه در سلک کا جی بی شا مل بودند حال که جامه بدل نموده اند و در خدمتگذاری ایم ای سکس وسی ای ای
داخل شده وباروتکلیف ارباب های جدید رابعهده دارند در وظیفه ای جدید نیز خوب می درخشند وکمال اخلاص و وفاداری را به اینها دارند{الکفر مله واحده}کفار همه یک قوم اندهمه به نابودی اسلام ومسلمین کمر بسته اند همه درفکر اشغال وچپاول وتاراج جهان سوم وکشور ها وملت های مستضعف اندگزینه های بهتر ازین نوکر هارا ندارند یکی خودرا به مداری گری زده ودیگر هم اکت دیوانه هارا انجام میدهد یکی بی خاصیت وپسیف است وباقی هم مطیع وفرمان بردار ومخلص وارادت مند دربار امیدواریم که این کشتی شکسته وفاقد ناخدا را امام زمان {ع}به ساحل نجات ببرد وهمه مستضعفین را ازبند واسارت وظلم وجور زورگوها وقلدران نجات دهد امین یا رب العالمین
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   Ariaie
امروز يك تن از مشاورين ريس اجرايه بنام توريالى غياثى در نوشته يى از جمعيت بنام شاخه يى " نور" ياد كرده بود. اين به ان معنى است كه به نظر ايشان شاخه ديگرى هم وجود دارد. اشاره اين مامور سپيدار به شوراى نام نهاد انسجام يك عده موسفيد بلى گو و پلو خور كه زير نام شوراى انسجام جمع شده اند و مورد حمايت ارگ اند، ميباشد. اطلاعات حاكى است كه اين عده افراد و مهره هاى بى خاصيت كه به قول يك دوست در طهارت گرفتن و نماز خواندن نيز مشكل دارند، در واقع مورد حمايت رياست اجرايه تحت رهبرى داكتر عبدالله اند . جاى تاسف و مايه تعجب ان است كه يك عده افراد و أشخاص چيز فهم نيز دارند به همين دهل مى زنند و تلاش دارند تا جمعيت را از داخل تجزيه كنند كه كور خوانده اند. امروز جمعيت در واقع يك فرهنگ است كه جوانان در حد هـژده سال نيز به ان باور دارند و ان را سرمشق خود قرار داده اند.
سخنان امروز اقاى عتيق بريالى بايد سوال هاى كه در ذهن بسيارى از عزيزان بود را حل نموده باشد. او هر انچه ما فكر ميكرديم و در روز هاى اخير به نتيجه رسيده بوديم را بيان كردند. من باور داشتم در مورد داكتر مردم تا شش ماه ديگر تصميم خواهند گرفت اما سير حوادث اين زمان را كوتاه كرد و مردم را به نتيجه نهايى نزديك ساخت و بسيارى از مشكلات وگمانه زنى ها را واضح ساخت. نسل جوان يك مسله را به خوبى بايد درك كنند و ان اينكه بسيارى ها در أطراف ما اند كه خود را دانشمند ، چيز فهم و استراتژيست مى دانند اما متاسفانه افكار انها يا در گرو ماديات است يا در سى سال قبل سرگردان.
در اين مورد به تاييد نسل جوان اقاى بريالى به بسيارى خوبى بيان داشتند كه اگر به هر دليلى طبيعى يا غير ، نسل جهادى جمعيت حذف شود، نسل نو مبارز و اگاه با قبيله طورى ديگرى برخورد خواهد كرد كه اين دقيقاً انچه ما ميخواهيم و جوانان هم نسل خود را بر ان اگاه بسازيم است .

>>>   آقای اشرف غنی با ارگش، خزیده و آرام ، خندیده به ریش مردم و تمدن و فرهنگ و هویت اکثریت بلا منازع دیگران، قدم به قدم مانیفست شیطانی" دوهمه سقوی دوره " را در حال پیاده کردن است؛ از جمله، استحاله وافغانیزه کردن هویت های دیگر در هویت قوم خودش!... مگر مولوی و بوعلی و فردوسی و... در این هویت می گنجند؟!

>>>   'در همين هفته 90 زندانی (حزب) از بگرام و پلچرخی آزاد مى شوند'
#مسلم_شيرزاد

>>>   محمد همایون صادقی
خورد و ریزه یعنی چه ؟
بیداد گری و نسل کشی شوونیزم و فاشیزم پشتونوالی در قدرت و بیرون از قدرت همه روزه جان صد ها انسان های غیر خودی ایشان را میگیرند و حاکمیت تکتباری را نتنها در مرکز همچنان در تمام آستان های اوغانستان خداداد از آن خود میدانند و اقوام بومی این سرزمین از حقوق شهروندی با پشتبانی آمریکا و انگلیس محروم ساخته اند .
جناب پروفسور جنگ و وهابیت اکادمیسن استاد عبدالرسول سیاف حل عادلانه مسئله ملی و نظام مردم سالار را با مشارکت همه اقوام در نظام که عدالتخواهان بشمول استاد عطا برای رسیدن به آن دادخواهی میکنند مسایل خورد و ریزه نام میدهد .
این واقعیت عینی است که هدف برکناری استاد عطا بعد قومی دارد تا غنی و کرزی با گماشتن یک اوغان بحیث آستاندار بلخ راه را برای هجوم طالبان و داعش هموار بسازد .
هرگاه استاد عطا تاجیکتبار نمیبود و از تبار خودش یعنی اوغان میبود هیچگاهی برای برکناری او اقدام نمیورزید ..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است