هیچ عنصری مهمتر از هویت برای انسان نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۶    ۱۳۹۶/۱۰/۹ کد خبر: 143923 منبع: پرینت

هویت؛ شناسنامه انسان از بدو آفرینش تا ختم جهان است هیچ عنصری مهمتر از هویت برای انسان نیست. فرهنگ، زبان‌، دین، جغرافیا، تاریخ، تفکر، جهان بینی و سیاست همه با هم هویت تمدنی را تشکیل می دهند. اگر هویت حقيقى انسان مسخ گردد، جعل شود و تحريف گردد اين بزرگترين ظلم و خيانت به شهروندان يک كشور مى باشد.

گروگان گرفتن قانون مصوب مجلس نمایندگان توسط ارگ، فرمان تقنینی غیر قانونی رییس حکومت وحدت ملی و تصمیم شرم آور کمیته مختلط پارلمان در تایید فرمان تقنینی اشرف غنی نشانه های برجسته ای از استمرار در استقرار تفکر فاشیسم و تحمیل هویت جعلی «افغان» می‌ باشد. برای من سکوت جمعیت اسلامی افغانستان به عنوان وارث حقیقی هویت و تمدن خراسانی و سکوت کاخ سپیدار به عنوان تنها نهاد قانونی و مشروع ما در قدرت در خوشبینانه ترین تصور سوال برانگیز و محل تامل است.

در صورتیکه این دو نهاد سیاسی نتوانند از استمرار جعل هویت توسط فاشیسم افغانی جلوگیری نمایند ممکن است در صفحه ی شطرنج سیاسی آینده کشور شانس چندانی برای بازی نداشته باشند. انتظار مردم ما این است که نماینده ما در قدرت بحث هویت و شناسنامه ها را به عنوان خط قرمز استراتژی مدنظر قرار بدهد و از آرمان شهروندان کشور حمایت قاطع نماید.

خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هویت
افغان
نظرات بینندگان:

>>>   کدام هویت ؟ همان هویتی که روسها ضرف دو روز جنگ در مناطق آبایی تان از شما گرفتد و نظروف ، ،کریموف را جاگزیینش ساختند .
قصه های مفت بند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است