غنی با ادعای حکومتداری در چارچوب میثاق با آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۵۷    ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ کد خبر: 143980 منبع: پرینت

ریاست جمهوری از تطبیق صد درصدی میثاق همکاری های افغانستان و آمریکا خبر می دهد. این سند نزدیک به یک سال پیش میان مقام های بلندپایه آمریکا و افغانستان در چارچوب چهارمحور، حکومتداری خوب، اقتصاد و امنیت و صلح به امضا رسید. هدف از امضای این سند توسعه در افغانستان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، غلامحسین ناصری عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: اگر در یک چارچوب کلی نگاهی بیندازیم تصویر کلی افغانستان در حوزه های مختلف بیانگر واقعیت هایی است که غیر قابل انکار است. به عنوان مثال در عرصه مبارزه با فساد اداری چه شاخصه های مثبتی وجود دارد. بلکه برعکس اوضاع این حوزه بدتر هم شده است. در عرصه حکومتداری خوب آیا ما وضعیت خوب را مشاهده می کنیم؟ شکاف های عمیقی میان مردم و حکومت ایجاد شده است که با هیچ چیزی دیگر پر نمی شود. از اداره امور که زیر نظارت مستقیم رییس جمهور سندهایی بیرون می آید که علیه یک عده اقوام قد علم شده است.

وی افزود: از وزارت داخله که بسیار مهم است سندهای افتضاح فساد دیگری بیرون می آید. بیکاری هم بیداد می کند و سی درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می کنند. وضعیت کلی مطمین بین مردم و حکومت اصلا وجود ندارد. حالا حکومت بر چه اساسی ادعای حکومتداری خوب و گام های مثبت در چارچوب سندهای آمریکا را مطرح می کند؟

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومتداری
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   Kohestani
غنى و گلبدين هم از پايه هاى استوار ايالات متحده بالا و پائين ميروند واگر نه هيچ در قدرت نبودن اينها بخاطر بخاطر يك مشت دالر جلودار تمام پيشرفت هاى جوانان هستند

>>>   اقای ناصری مثل این که در فضای مجازی سیر مینمایند واوضاع واحوال جهان وما حول خودرا نمیدانند واین که کشورش تحت اشعال است وحکران اصلی درین دیار خاجی ها اند نمیداند جیمز دابینز نماینده ای امریکا در کتاب ملت سازی می نویسد{ما میدانستیم که افغانها حد اقل در مراخل اول با اشغال وحکومت اجانب مخالف اند کوشش نودیم که درین کشوراز طریق سازمان ملل وزیر پوشش ان سازمان داخل شویم}کسی اگر اندک درک وشعور دارد میداند حاکم اصلی درین ویران سرا که است ظاهرا مارا قناعت میدهند که گویا انها برای پیش روی بسوی اسیای میانه وفشار اوردن بالای روس وچین امده اند هیچ کدام این بر رسی ها درست نیست فقط بخاطر اشغال کشور وتاراج منابع اقتصادی واز بین بردن اسلام وجهاد ومقاومت امده اند
تبنگ چی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است