داعش ملا امامان جوزجان را آموزش می‌دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ کد خبر: 143986 منبع: پرینت

پیشروی نیروهای داعش به شمال افغانستان همچنان ادامه دارد این درحالی است که جنرال دوستم را به تبعید مجبور ساخته و پروژه برکناری استاد اعطا محمد نوربخشی از استراتیژی رییس جمهور می باشد.

نیروهای داعش در ولسوالی درزاب و قوش تپه ولایت جوزجان حضور گسترده ای دارند. مولوی عبدالحی حیات، رییس شورای ولایتی جوزجان می گوید که داعش شماری از ملا امامان درزاب را با خود برده و آموزش می‌دهند.
او تایید می کند که داعش در درزاب و قوش تپه از اطفال سربازگیری می کند.

داعش برای جذب ملا ها و با کمک مالی توانسته بخش بزرگی از مولوی صاحبان را برای اهداف افراطگرایی به خود نزدیک نماید و این خطر کلانی می باشد که داعش از آن استفاده می کند.
مولوی عبدالحی حیات، رییس شورای ولایتی جوزجان می گوید: گروه داعش ملا ها را در گروه های چهار و پنج نفره را برای چند روزی به مناطق تحت اداره خود می برند و برای شان سیمینار ها و یا کلاس های آموزش افراطگرایی تشکیل می دهند.
رییس شورای ولایتی ادامه می دهد: گروه داعش نو جوانان زیر سن را برای سربازگیری باخود می برند چون جذب نوجوانان به مراتب آسانتر از بزرگ سالان می باشد.

مقامات امنیتی از حضور داعش در جوزجان و اطراف آنکه به سربازگیری مشغول اند خبر دارد ولی اینکه اقدام بسیار جدی در این مورد انجام نمی دهد، شاید مربوط به استراتژی ارگ باشد.

عدم توانايي دولت افغانستان در مهار حملات انتحاري نشان دهنده اين است که رهبري اين حملات توسط افراد با نفوذي در داخل دولت انجام مي‌شود.
حمله تروريستي به خبرگزاري «آوا» بدون فراهم کردن پناهگاه، وسايل و تسهيلات لازم انجام يک چنين حملاتي ناممکن است. امنیت ملی یا استخبارات افغانستان که وظیفه اش شناسایی و خنثی نمودن حملات تروریستی به به مردم افغانستان است، انجام نداده و احتما اهداف دیگری دارد.

خبرتازه مقام‌های ولایت جوزجان در شمال افغانستان گفته‌اند که گروه دولت اسلامی (داعش) شاخه خراسان یک روحانی و دو فرد عادی را سر بریده و دو عضو خود را نیز تیرباران کرده است.
محمدرضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان به بی‌بی‌سی گفته است که افراد وابسته به داعش خراسان این افراد را در روزهای گذشته در منطقه "درزاب" به اتهام همکاری با دولت به قتل رسانده‌اند.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جوزجان
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   برای علما پول وافر بدهید وشکم شانرا چـرب سازید بعد هرچه بخواهید برای آن پشتوانه دینی تولید میکنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است