اسماعیل یون داکتر عبدالله را فریب داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ کد خبر: 143998 منبع: پرینت

دوستان ما حتما به یاد دارند که قانون ثبت احوال نفوس (شناسنامه های برقی) سال گذشته تصویب و توشیح شد و عبدالله وعده توزیع آن را در اواخر تابستان داد اما عبدالله پس از ملاقات با یون در «خواب استراتژیک» فرو رفت و حواریون عبدالله این بیکارگی او را زیر عنوان «صبر استراتژیک» پوشانیدند و تلاش کردند که او را تبریه کنند بنابراین غنی با اطمینان خاطر قانون را دور زد و سرانجام به حالت کنونی رسیدیم.

دلچسب آنکه پس از «مار آستین» خواندن عبدالله توسط استاد عطا تعدادی از جیره خواران سپیدار هنوز هم کوشش می کنند که عبدالله را بحیث یک شخص قابل اعتبار معرفی نموده و توجه جوانان را به طرف او جلب کنند در حالیکه همه خیانت ها و جنایت ها در پیش چشم این «مار آستین» و با همکاری او صورت گرفته است. حال نوبت نسل جوان و جریان های سیاسی و مدنی کشور است که ابتکار «دفاع از هویت» و مبارزه و مقاومت در مقابل ارگ-سپیدار را به دوش خویش گیرند نه اینکه منتظر لطف و کرم دیگران باشند.

عبدل لعلزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
شناسنامه برقی
نظرات بینندگان:

>>>   همان روز داکتر صاحب عبدالله ریزش بود ونتوانست نظری ارائه دهد بنا نظر یون تائید شد

>>>   عبدالله یک پشتون (افغان ) متعصب است . خود را فقط به خاطر استفاده
از قدرت در پنجشیر جازده است . وی از پدر پدر کندهاری است .
علیپراد علی زی

>>>   عجیب است که تمام جنگسالاران گاهی فریب کرزی را می خورند، گاهی فریب غنی را.
اینها تا چه اندازه کودن اند. پس انسانهای .....که هر کسی فریب شان بدهد، نباید رهبر باشند.

>>>   Lalee gedeeld.
تغیر نام افغانستان ، اولین گام درراه ازبین بردن تعصبات قومی وقبیلوی است. زیرا این نام، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.
درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

>>>   Lalee
امروز در زیر نام واژه افغان Afghane در صفحه ویکیپدیا برخوردم ،تعریف های زیر از هویت ملی خود خواندم که، از هیچکدام آن نمیباشم.
من این جا نمی خواهم مباحثاتی نژادی و نژادپرستانه را دامن بزنم، چون از آن چیزی که نفرت دارم نژاد پرستی میباشد. اما این یک تذکری به آنهایی میباشد که امروز حتماً میخواهند واژه را بنام افغان در شناسنامه های ما درج نمایند.
سه چیز اینجا ذکر شده است
1- افغان اسم نژاد سگی میباشد که در کشور های آسیایی میانه زندگی میکند و چیزی جالب که اینجا خواندم که،اسم این سک از طرف انگلیس ها به حیث نژاد ثبت شده است.
2- قبایلی پشتون که در کشور های افغانستان و پاکستان زندگی می کنند.
3- یک نوع چرس (حشیش) که در افغانستان تولید میشود.

حالا من نه سگ تازی هستم که انگلیس ها اسم او را افغان نامیده اند، نه جز قبایل پشتون و نه چرس هم در زندگی خود کشیده ام چی برسد که اسمم چرس نامیده شود.
این جا از مسولین که حتماً اسم افغان را در شناسنامه من ثبت می کنند، خواهش داریم که تعریف های را که با من هیچ رابطه‌ای ندارند از ویکیپیدیا حذف کنند. تا فردا اگر من جایی خود را به اسم افغان معرفی دارم با چیزی های که در بالا ذکر شد عوضی گرفته نشوم.

>>>   Khurasani gedeeld.
توطیهٔ جدید ارگ؛
برای تقسیم هویت تاجیک ها و ازبیک ها به دهها هویت قومی، جهت تثبیت اکثریت جعلی پشتون ها( افغان‌ها) در افغانستان.
رئیس جمهور با صدور فرمان و ایجاد کمیسیون برای تهیه لیست اقوام افغانستان در شناسنامه های جدید شمشیر جراحی به دست گرفته و ما را هدف قرار داده است.
اسناد رسیده از ارگ ریاست جمهوری حاکی از آن است که تیم فاشیسم قبیله برای تقسیم هویت تاجیک ها و تثبیت اکثریت افغان‌ها ( پشتون) طی فرمانی دستور داده است تا تاجیک ها را به بیش از سی گروه قومی تقسیم نمایند و به این ترتیب این اکثریت قومی را به اقلیت های متعدد تقسیم و معرفی کنند.
هدف از این طرح تقسیم هویت تاجیک ها و ازبیک ها به خرده هویت ها و تثبیت اکثریت افغان ( پشتون) در افغانستان می باشد.
جوانان عزیز
تنها راه جلوگیری از این طرح شیطانی دفاع و حمایت از قانون شناسنامه ها مصوب مجلس نمایندگان است و بس.
ادامه سکوت نمایندگان ما در حکومت و دولت در برابر این شرارت ها و فتنه انگیزی ها شرم آور و ذلت بار می‌باشد

>>>   آیا آر ین یون خانم اسمعیل یون ازین موضوع آگاهی دارد ؟؟

>>>   من که تاجیک ام با فرهنگ تمدنی و زبان فارسی شیرین و انساندوستانه اش تاجیک باقی میمانم .
ملت شدن همه اقوام در پوشش نام یک قوم حاکم در قدرت ( افغان ) ناممکن است .
هرگاه هموطنان پشتون یا افغان خواهان زندگی صلح آمیز با اقوام دیگر اند باید به عدالت اجتماعی و انتخاب نامی برای ملت که آیینه آن تجلی همه اقوام باشد باورمند گردند ، نه به گرایشات شونیستی و فاشیستی که حاکمان ایشان در قدرت دارند رو بیاورند .
همبستگی و وحدت ملی از عدالت اجتماعی و دموکراسی پدید میآید نه از خود محوری قومی در قدرت

>>>   ملتم #آریایی
هویتم #تاجیک
هر وکلیلی که از هویت مان دفاع نکند و در مقابل تحمیل و جعل قانون نه ایستد خایین است که دیگر اجازه ورود به استانها و شهرستانهای مان را نخواهد داشت.

>>>   دقیق و واقعیت همین است که بیان کرده اید .

>>>   Raheel
هویت فروشان و آنهایی را که از هویت و عزت خود و مردم خود دفاع می کنند، از دربار تا بازار و از مجلس نمایندگان تا سنا باید دنبال و نشانی کرد. همنوایی با این تحمیل حساب خودش را دارد؛ خاموشی در برابرش این تجاوز جنایتکارانه نیز کمتر از همنوایی با جنایتکاران نیست.
تنها ایستادگی در دفاع از منافع جمعی است که می تواند معیار شرافت و عزت کسی باشد- برای منافع شخصی هر موجود جانداری می تواند بجنگد!

>>>   Salam
كدام احمق در كجاى تاريخ و آنتروپولوژى خوانده است كه تاجيك ، هزاره ، ازبيك و ايماق و هندو ........از نسل پشتون ( افغان) است . پذيرفتن هويت جعل ، تهمت كردن است !

>>>   تا حالا نماینده های پنجشیر و بدخشان، مستقیم اعلام کردند که افغان نیستند. از نماینده های پروان، کاپیسا، بغلان، کندز، تالقان، بلخ، بامیان، هرات، جوزجان، غور، کندهار، غزنی، ننگرهار و.. صدا کمتر شنیده می شود. یا نکند، شما هم مثل طارق نور، افغان با افتخار هستید؟ صف خود را جدا کنید. تصویر خائنین را درست به حافظه می سپاریم.
#احمد_شاه_فرید

>>>   در ۱۷ سال فرصت، دولت و حکومت را تغییر دادیم. باز مه نام تو را قبول می کنم!؟ از خواب بیدار شوید، وطن را خراب نکنید. افغان نیستیم، برای هرگز نخواهیم شد. به هیچ هویت فروش خایین، تفنگ سالار و مافیا هم اجازه نمی دهیم که بالای هویت ما معامله بکند.
#احمد_شاه_فرید

>>>   Ariaie
نه تنها هويت را بر شما تحميل ميكنند كه از بركت يك عده وكيل خايين و مزدور ، همچنان ريس اجرايه ( مار استين) شما را به خانواده ها و اقوام خيالى تقسيم نموده اند در حاليكه اقوام قبيله داراى يك هويت ثابت اند كه در نتيجه اگر تقلب و جعل كه در اين روند برنامه ريزى شده است را نيز در نظر بگيريم، همان اكثريت ٦٦٪؜ را سر تان ثابت خواهند كرد.
براى خنثى سازى توطيه بايد كمپاين خانه به خانه را راه اندازى نموده و همه را اگاه سازيد كه زبر نام خانواده و غيره كسى هويت تاجيكى، و ازبيكى خود را از دست ندهد .

>>>   از وکلای بدخشان می خواهیم که از هویت مردم شمالی بزرگ هم دفاع کنند.

یاد دهانی!
این روز ها بار دیگر بحث توزیع شناسنامه های برقی بالا گرفته است که جزچند تن از وکلای با وجدان مردم سلحشور و آزاده ی بدخشان همه وکلای دیگر مهر خاموشی بر لب نهاده اند. من منحیث یک جوان از این وکلا ابراز سپاس و قدر دانی می کنم و از این وکلای با وجدان خواهش می کنم که به جای وکلای مردم ولایات پروان، کاپیسا، پنجشیر و کوهدامن زمین نیز صدای شان را در مجلس بلند کنند چون از دید من مردم پروان، کاپیسا، پنجشیر و کوهدامن در مجلس نمانیده ی فعال و بیدار ندارند که از هویت مردم خویش در موقع حساس دفاع و در داخل مجلس نمایندگان در بحث هویت صدای شان را بلند کنند.
پ.ن:- جا دارد از جوانان بدخشانی نیز بخواهیم که در قسمت رساندن این پیام به وکلای خویش پل ارتباط شوند.
احمد ذکی زاهد

>>>   Abdul Lalzad
ما، هویت و سپیدار!
===========

* دوستان ما حتما به یاد دارند که قانون ثبت احوال نفوس (شناسنامه های برقی) سال گذشته تصویب و توشیح شد و عبدالله وعده توزیع آن را در اواخر تابستان داد... اما عبدالله پس از ملاقات با یون در «خواب استراتژیک» فرو رفت و حواریون عبدالله این بیکارگی او را زیر عنوان «صبر استراتژیک» پوشانیدند و تلاش کردند که او را تبریه کنند... لذا غنی با اطمینان خاطر قانون را دور زد و سرانجام به حالت کنونی رسیدیم...

* دلچسب آنکه پس از «مار آستین» خواندن عبدالله توسط استاد عطا تعدادی از جیره خواران سپیدار هنوز هم کوشش می کنند که عبدالله را به حیث یک شخص قابل اعتبار معرفی نموده و توجه جوانان را به طرف او جلب کنند... در حالیکه همه خیانت ها و جنایت ها در پیش چشم این «مار آستین» و با همکاری او صورت گرفته است!

* حال نوبت نسل جوان و جریان های سیاسی و مدنی کشور است که ابتکار «دفاع از هویت» و مبارزه و مقاومت در مقابل ارگ - سپیدار را به دوش خویش گیرند، نه اینکه منتظر لطف و کرم دیگران باشند...

>>>   تاجیک ام
تیر باران ام کنند صد بار گویم تاجیک ام
صید زندان ام کنند بسیار گویم تاجیک ام
گر دو دستم قطع پایم با تبر ببرند ز بیخ
حمله بر جانم کنند اینگار گویم تاجیک ام
سینه ام بیشکافن و چشم ام زسر آرند بیرون
با تبسم سوی آن غدار گویم تاجیک ام ...‌
گر تمام هستی را برمن دهند بگذر ز خویش
لیک من هستی نخواهم زار گویم تاجیک ام
گر زبانم قطع کردن جمله سفا کان وقت
با توصل بستن افکار گویم تاجیک ام

طیب امیر خراسانی

>>>   نقیب الله رسولی:
《کوتاه اینکه!
هر آن وکیلی که در امر دفاع از هویت ما صدا بلند نکرد، یا کیسه مال حمام است، یا ختنه گر اطفال یا سرباز قبیله؛ نماینده ما که شده نمی تواند.》
پ.ن: جوانان عدالت خواه باید نمایندگان شان را مورد پرسش قرار دهند!

>>>   در چشم مردم خاك نزنيد، بخدا قسم كه همه سياسيون و همكاران شان بدون استثناء اجيران و نوكران خارجي هستند، همان قسميكه بعد از سالها فهميده شده كه عبدالله أجير دو رويه سيا بوده و است، در قتل مسعود و رباني دست داشته، حكمتيار هم با چندين ملك ايجنت است، به همين طور ديگران شان.

>>>   آفرین آقای یون که داکتر صاحب را زدی و موصوف فهمید که کی زدش ام چپ خودرا گرفته، منظورم از فریب داکترصاحب عبدالله توسط آقای یون است، امیدوارم که داکتر صاحب هم زیاد به زحمت نشده باشد وچند وقت بعد این حادثه ناگوار یادش برود.
یاسین کابلی

>>>   اگر بپذیریم که گروه یون وغنی وهمه سکتریست های عظمت طلب برای سرکوب سایر اقوام باهم برادر کشور متحد اند عبدالله نیز از همان قماش است وخطرناک تر از انهاوبه لباس دوست واز داخل تخریب مینماید ودیگران از بیرون اما در نهایت همه هدف مشترک دارند اگر غنی یک یا دوملیون ارای ملت را تقلب نمودند عبدالله همه ای رای های پاک مردم مارا به صفت هدیه وتحفه دو دسته به بارگاهی جان کری وغنی تقدیم نمود واز حقوق حقه ای این ملت تکاسل وتغافل نمود واز ترس این که مبادا دوام سلطنت از نسل وتبارش باز پس گرفته شودراضی شد که با غنی کنار بیاید با ذلت وخواری تن در دهد ومقام تشریفاتی قصر سفیدار را قبول کند وحتی وقتی جان کیری در واشنگتن میگوید برنده ای اصلی غنی بود واز روی لطف ومرحمت عبدالله را نیز باخود شریک ساخته خود او نیز با این بیان کیری کف میزد وبه گفته های جان کیری مهر تاید میگذاشت ازین رو میتوان گفت که عبدالله دست یون را از پشت بسته وبرای ملت های دیگر خطرناک تر از یون است او حیثیت گرگ در لباس میش را دارد که خود را درمیان گله ای گوسفند جا زده است
لالی از ننگرهار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است