اعلامیه شرکت برشنا برای قطع برق شهر هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۰    ۱۳۹۶/۱۰/۱۱ کد خبر: 144035 منبع: پرینت

همشهریان عزیز هرات:
کشور ترکمنستان لحظاتی پیش برق وارداتی هرات و سایر ولایاتی که از برق وارداتی ترکمنستان داخل شبکه برق افغانستان می گردید بعد از ختم قرارداد الی اخیر دسامبر ۲۰۱۷ جریان برق را قطع نمود و نظر به تماس تلفنی که با دفتر مرکزی برشنا داشتم ادعا نمودند که کشور ترکمنستان جهت قرارداد جدید خواهان افزایش ۱۰۰ فیصد قیمت برق وارداتی یعنی برای هر کیلووات برق از دو سنت به چهار سنت دالر را کرده است که از جانب هیات مقامات مرکزی افغانستان که چند روز پیش در کشور ترکمنستان داشتند رد گردیده است و ان کشور هم جهت قطع برق و عدم نتیجه مذاکرات و چنه زنی اخطاریه را جهت قطع برق وارداتی ترکمنستان به کشور افغانستان ارسال نموده است که متاسفانه شب گذشته ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه شب جریان برق قطع گردید.

هرات برشنا نظر به امکانات تخنیکی خویش کوشش می نماید تا از فردا از برق وارداتی کشور ایران بعضی از ساحات که قبلا از برق ترکمنستان تغذیه می گردید امکان برق دار شدن را میسر سازد تا الی مشکل اساسی و تفاهم دو جانبه در قیمت اقتصادی برق برای همشهریان عزیز کشور فراهم گردد.
به امید روزیکه کشور عزیز ما افغانستان از وابستگی انرژی برق وارداتی نجات یابد.

در کمپاین عدم افزایش قیمت برق وارداتی از جانب کشور ترکمنستان که تاثیرات مستقیم بالای توانایی و وضعیت اقتصادی همشهریان عزیزمان دارد اشتراک نموده و حمایت نمایید و نا گفته نماند که جلالتماب محترم رییس جمهور کشورمان نیز از افزایش صد فیصدی بهای برق وارداتی ترکمنستان عدم رضایتی نشان داده و خواهان کاهش ان در قرارداد جدید می باشد.

ریيس هرات برشنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برق هرات
برشنا
نظرات بینندگان:

>>>   برق هرات دیشب قطع شد. مسؤولان می‌گویند که کشور ترکمنستان، برق صادراتی خود به افغانستان را قطع کرده است. دلیل قطع برق ختم میعاد قرارداد مابین دو کشور اعلام و گفته شده که چون ترکمنستان خواهان افزایش صد در صدی قیمت برق بوده، آنان از عقد قرارداد مجدد با آن کشور خود داری کرده‌اند. ترکمنستان هرکیلووات برق را به دو سنت یعنی معادل تقریباً یک‌ونیم روپیه‌ به افغانستان به‌فروش می‌رساند؛ در حالی‌که این برق به پنج روپیه به مردم فروخته می‌شد.
این‌که مسؤولان برق نتوانستند قبل از ختم میعاد قرارداد به تجدید آن بپردازند، سخن از بی‌برنامه‌گی و عدم کفایت کاری آنان دارد.
برق در زمستان برای مردم هرات از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است و معلوم نیست که مشکل آن تا چه زمانی حل گردد؛ اما گفته شده که رئیس‌جمهور غنی در برابر این موضوع واکنش نشان داده و درخواست افزایش قیمت برق و قطع آن از سوی ترکمنستان را به شدت محکوم کرده است.
سید مسعود حسینی

>>>   شاید ترکمنستان با خودش گفته
ما کیلو والت ۲ سنت حساب میکنیم
برشنا از مردم تقریبا ۸ سنت میگیره
بهتره این پول را با ما نصف کنه
اینکه میتر ها هم دوبله میچرخه پلیته کلای برشنا
غلام نبی امینی

>>>   عبدالرازق امیری
چند روز پیش ادعا داشتند که از
ترکمنستان چند صد میگاوات برق دیگه هم قرار داد میکنیم با نرخ ارزانتر حالا میگویند افزایش داده عجب است

>>>   Rafiq Sadiqy ريس جمهورشما چرا به يك افغاني برق ميخره به پنج افغاني به خانه ها ميفروشه به دوازده افغاني به دوكانها ميفروشه خجالت خوب چيزيه وإلا گناه را به يخن كشور تركمنستان مياندازه

>>>   شما کلاه خود را در آسمان بیاندازید که کیلووات چهار سنت برق میخرید.
ما بیچاره ها در اروپا، کیلووات بیست( سنت ایرو) قیمت صرفیه برق پرداخت میکنیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است