ما به بازگرداندن انسانیت محتاج هستیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۶/۱۰/۱۱ کد خبر: 144037 منبع: پرینت

تعلقات سیاسی، وابستگی و یا اتحاد فکری یک جریان با دولت بیگانه، موضع گیری های سیاسی به نفع این و آن و یا حتی به تعبیر بعضی ها جاسوس بودن بعضی مراکز سیاسی و فرهنگی دلیل نمی شود که بدترین و وحشیانه ترین رفتار ضد انسانی را وجه و دلیل دیگری غیر از درنده خویی و آدمخواری بدهیم. افغانستان چهار دهه است که در کام آتش می سوزد و انسان افغانستانی در این چهار دهه بیشترین سروکار را با مرگ و خون و آتش و گریه داشته است. این آتش خانه همگان را خاکستر کرده و انفجار و انتحار گوشت و استخوان مردمان این سرزمین را از هر قوم و مذهبی و از هر قشر و صنفی بوده در خانه هایشان و کوچه و بیابان و در هرجایی که برابر شده تلنبار نموده است.

اگر در مرکز تبیان به جرم مرکز جاسوسی بودن برای ایران کشتند، اگر روزی به جرم شیعه بودن در باقرالعلوم، مسجد امام زمان و یا جعفریه تکه تکه نمودند اگر دهمزنگ و چهار راهی زنبق را به جرم عدالتخواهی مسلخ مردم ساختند اگر در فاریاب و قندوز و بغلان تصفیه قومی روان است پس در هلمند و قندهار و ننگرهار به کدام جرم می کشند؟ واقعا ما در دام چه بلایی گرفتاریم؟

بعد از هر فاجعه ای برای تسکین دردهای خود و برای اینکه ذهن مان را مشغول کرده از درد و سوز فاجعه دور کنیم چیزی می گوییم و به این و آن نفرین و ناسزا نثار می کنیم. آنچه که بر زبان های ما جاری است هر کدام واقعیت های عینی جامعه ما است اما هیچکدام نه کل درد است و نه بیان همه ی علت و نه هم راه چاره و دوای درد. ما اسیر دام دشمنی هستیم که انسان را می بلعد انسان هزاره، تاجیک، پشتون و انسان شیعه، سنی و هندو، انسان شمال، جنوب، مرکز و انسان جاسوس، مزدور، آزاد، باسواد و بی سواد فرقی نمی کند.

ما به بازگرداندن انسانیت و حرمت گذاشتن به انسان و احیای کرامت انسانی محتاج هستیم و سخت نیازمند نفی همگانی و متحدانه دشمنی با انسان باقی تصفیه حساب ها را در گاهی که جمعی از انسان ها به خاک و خون می غلطند انجام ندهیم بلکه در فرصت دیگر و در جایی غیر از قتلگاه انسان ها بگذاریم.

سرور جوادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قتل عام
انسانیت
نظرات بینندگان:

>>>   خدا آن ملتی را سروری داد
که تقدیرش به دست خویش بنویش
به آن ملت سروکاری ندارد
که دهقانش برای دیگران کشتحال که ملیت های ساکن در افغانستان نیز متفرق و وابسته به قدرت های بیگانۀ اسلام ستیز هستند از این هم بدتر خواهد بود تا آن زمان که ملت دور یک پرچم واحد کلمة الله متحدنه شویم و بمثابۀ یک مشت واحد به دهان خصم نه کوبیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است