باید به طرف ساخت بندها رفت
آیا نمایندگان نمی فهمند که سر و صداهای کشورهای همسایه برای چه بلند شد؟ هرگاه مشکل امنیتی اتفاق می افتد شخصا در محل بندها حاضر می شوم و کار خودم را انجام می دهم؛ مطمین هستم که از این پس هیچ وکیلی برای فشار آوردن بر من به زوارت انرژی و اب نخواهد آمد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۱    ۱۳۹۶/۱۰/۱۱ کد خبر: 144074 منبع: پرینت

بیش از 70 نماینده مجلس با جمع آوری امضا خواهان استیضاح وزیر انرژی و آب شدند. علی احمد عثمانی نیز برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در نشست استیضاح مجلس حاضر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب امروز دوشنبه 11 جدی 96 که برای استیضاح به نشست علنی مجلس نمایندگان خوانده شده بود گفت: از 17 سال قبل همواره اعتراضات از جانب کشور ایران مطرح بود که حق آبه خود را دریافت نکرده اند اما وقتی با کمیساریای آب هیرمند مذاکره شد ؛ عکس های ماهواره ای روشن کرد که از سال 1979 تاکنون آنها 175 هزار هکتار سطح زیر کشت داشته اند.

عثمانی اضافه کرد: مطابق آمار، علاوه بر سطح زیر کشت، یک و نیم میلیون مواشی این کشور آب زیادی را مصرف می کردند و علاوه تر از آن یک خط انتقال آب به زاهدان دارند که آب مردم آن ولایت را تامین می کرد.

وزیر انرژی و آب بیان کرد: مجموع این آبها مطابق محاسبات ما، بالاتر از 3 میلیارد متر مکعب آب می شد که مجبور شدند اعتراف کنند که حق آبه خود را دریافت کرده اند؛اسناد کتبی این موضوع در سال های 1394 و 1395 در وزارت انرژی و آب موجود است؛ این بحث به پارلمان ایران هم کشیده شد و معترض شدند که چرا چنین اعترافی شده است!

این مقام حکومتی، شمار مشاورهای وزارت را مجموعا 10 تن خواند و ادعای 120 مشاور را کذب محض بیان کرد.

وی درخصوص استخدام های قومی در این وزارت نیز تصریح کرد: برای کسانیکه می گویند گویا وزیر هراتی است و هراتی ها را استخدام می کند، می گویم که این وزارت حتی یک رییس عمومی در مرکز و هرات ندارد و بجز آمر نشرات که هراتی است، هیچ آمر هراتی دیگری نیز نداریم.

عثمانی گفت: در طول 17 سال به یاد ندارم که کسی از دوستان هزاره به ریاست رسیده باشد اما در زمان من، ریاست نظارت بر تطبیق پروژه های آب، ریاست تفتیش و ریاست انرژی تجدید پذیر به این قوم و براساس اصل شایسته سالاری سپرده شده است و امروز همه ملت به برنامه های انرژی و اب اطمینان دارند.

وزیر انرژی و آب درخصوص مصرف بودجه وزارتش وضاحت داد: تنها در یکسال گذشته 338 میلیون دالر برای پروژه های اب صرف شده است، نماینده های لوگر می دانند که خط انتقال میان لوگر تا کابل و لوگر تا پکتیا در حال تکمیل شدن است. قبل از وزارت من مصرف بودجه این وزارت 34 درصد بود اما این روند طی چند سال رشد کرد و امسال مصرف بودجه را به بیش از 64 درصد رسانده ام.

این مقام حکومتی، درخصوص اتهام ارتباطش با کشورهای ایران و پاکستان نیز خطاب به نمایندگان گفت: آیا شما نمی فهمید که سر و صداهای کشورهای همسایه برای چه بلند شد؟ من از جمله وزیرانی بودم که هر گاه مشکلات امنیتی اتفاق می افتد شخصا در محل بندها حاضر می شوم؛ نمایندگان فراه و بادغیس بارها شاهد حضور من در زمان ناامنی ها بر سربندها بوده اند؛ ایا وزیر فاسد حاضر می شود جان خود را به خطر بیاندازد یا از حکومت و تدارکات گله مندی بکند؟

عثمانی بیان کرد: هیچگاه پست وزارت را از کسی تقاضا نکرده ام و از وقتی که انتخاب شده ام، راه خود را رفته ام و کار خودم را انجام داده ام و مطمین هستم که از این پس هیچ وکیلی برای فشار آوردن بر من به زوارت انرژی و اب نخواهد آمد.

وی افزود:بیشترین تهدیدها بعد از نهادهای امنیتی متوجه وزارت انرژی و آب است، از روزیکه بندهای سلما، بخش آباد و کمال خان را بدست گرفته ام حتی در کابل نیز احساس خطر می کنم اما چاره ای نیست و باید به طرف ساخت بندها رفت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر انرژی و اب
استیضاح
نظرات بینندگان:

>>>   ای کاش همچو وزیرانی در هر وزارت داشته باشیم کی بدون تبعیض و با صداقت تمام عیار به خدمت وطن مردم و کشور اش بشتابند. همچو اشخاص فخر ما فخر افغان و فخر افغانستان خواهند بود.
به راستی و صداقت همچو اشخاص می بالم و باعث سربلندی من و تمام مردم افغانستان میشوند. مفقیت های مزید و کامیابی های زیاد برایت ارزو میکنم و از خداوند منان میخواهم تا ترا از دشمنان وطن ومردم ما در امان داشته باشد.
زنده باد وزیر انرژی و آب و پاینده و شکوفان باد افغانستان عزیز
شریف

>>>   رییس امنیت را استیضاح کنید که مردم از بی کفایتی اش کشته میشود

>>>   مصرف را بالای ولایات که با آب هیچ اشنایی ندارند نکنید چندی قبل یک بند برق را در ولایت پکتیا مصرف کرده اید که بیلر آب در آن وجود ندارد به لحاظ خدا پلان های غنی سفاک را تطبیق نکنید در افغانستان ملی فکر کنید بالای دریاهای پنجشیر و کنر مصرف کنید.

>>>   جناب عثمانی صاحب واقعاً یک شخص تجربه دار و تحصیل کرده این کشور است به وجودش افتخار میکنیم، یک تعداد وکلای محترم که نتوانستند از طریق زور بر وزیرصاحب کامیاب شوند و پروژه های دلخواه خودشان را بدست بیاورند و به همین شکل نتوانستند افراد فاسد خود را در وزارت جابجا کنند و به جواب دندان شکن وزیرصاحب مواجه شده اند، گردهم جمع شدند و استیضاح وزیرصاحب را کردند که بالاخره شرمیدند و دوباره وزیرصاحب به جایش باقی ماند. بیائید دست از چنین توطئه ها بکشیم، وزیران کارکشته خود را تشویق و تمجید کنیم و سهل انگاران و وزرای و رؤسای بی کفایت خود را اولاً اصلاح، در صورت نشدن استیضاح و رخصت نمائید. وکلای محترم بیائید شرافتمندانه بدون منفعت شخصی به فکر این ملت شوید. وسلام. ا

>>>   محترم عثمانی شما یک وزیر کشور هستید و هیچ اهمیت به سخنان این ...های وحشی ندهید وقتیکه این وحشی ها ګشنه شود یا به کشورهای دیګر جاسوسی میکند ویا به نام این و ان وزرا را استحضا میکند باید هیچ وزیر به این ...خانه نرود

>>>   Shukoor SH
ما ازداکتر پدرام حمایت میکنیم خون خویش رادر دفاع ازهویت تاجک بودن خویش میریزانیم ما نه میخواهیم که واژه وحشت. انتحار.وطنفروشی.مزدوری.واپسگرایی.راقبول نماییم ماطرفداران عدالت اجتماعی وحقوق شهروندی استیم.

>>>   طندار هموطن
من از روز اول نشر خبر رفتن یون پودری نماینده یی دزدان هودخیلی با عبدالله همین موضوع را به صراحت بیان کردم که در صورتیکه غنی ریس جمهور با تمام صلاحیت دیدارش با یون پودری را رسانه یی نساخت این عبدالله .... اسماعیل یون ... راچرا وب چی اساس در دفترش پذیرفت جواب واضح است به خاطر رفع اتهام قومگرایی از ارگ وهمراهی تفکر پشتونیزه کردن باز هم سوگند به خداوند یاد میکنم که این ...در شهادت مسعود شهید دست داشته

>>>   سیاه و سفید:
از محمد محقق، کریم خلیلی، سرور دانش، یونس قانونی، عطا محمد نور، داکتر عبدالله، امیر اسماعیل خان، ژنرال دوستم، امرالله صالح، صلاح الدین ربانی و.. به طور مستقیم، بپرسید که آیا شما افغان هستید یا نیستید؟ این پرسش، نباید از برای نفرت و دشمنی باشد. این نوعی از مبارزه سیاسی، در برابر چهره های متنفذ سنتی است. بعد از شفافیت در موضعگیری شان، از آن ها حمایت بکنید. این طوری، کمتر هزینه می پردازیم. از طرف دیگر، مجبور می شوند، به مطالبات ما، توجه بکنند.
#احمد_شاه_فرید

>>>   عبدالحفیظ منصور:
ما در برابر حکومت نیستیم، چون حکومت بدون جمعیت نمی‌تواند وجود داشته باشد. حکومت تاروپودش جمعیتی است. برای این‌که همین اکنون چندین وزیر داریم در کابینه، ۱۲ والی داریم، ده‌ها تن سفیر و قنسول داریم، صدها تن جنرال در وزارت دفاع، داخله و امنیت داریم و حدود ۷۰درصد ارتش و پولیس از ساحاتی است که جمعیتی است. ما اگر در تقابل با حکومت قرار بگیریم، دولت را رها کرده در خانه‌ی خود نمی‌آییم، در هر جایی که هستیم، بیرق جمعیت را بلند می‌کنیم. ۱۲ تا ولایت داریم، آن‌ها را جمعیتی اعلام می‌کنیم.
راه‌حل: ترجیح ما، پیشنهاد و التماس ما به‌ جانب حکومت مذاکره است. گرهی که با دست باز می‌شود، نیاز به دندان نیست. اما اگر زور می‌گویی و نمی‌پذیری، ما برای دفاع از حق قانونی خود تمام گزینه‌ها را روی دست داریم. ما را کسی نترساند. جانب حکومت باید بفهمد که ما یک گروه جامعه‌ی مدنی نیستیم که یک اعلامیه‌ی مطبوعاتی بدهیم و محکوم کنیم و زنده‌باد و مرده‌باد بگوییم...

>>>   هـراتی های پُرکمیت بی کیفیت !
تا حال درکدام ولایت پنج نفر را دار آویختند بجز هرات ؟ آیا در دیگر ولایات جرم وجود ندارد ؟
از بین سی وزارت وریاست های مستقل تنها همین یک وزیرهراتی مستحق استیضاح بود؟؟؟
درحالیکه همه میدانیم فعالترین وزیر کابینه همین است!
V

>>>   آفرین وزیر انرژی وآب . خداوند شمارا موفق داشته باشد که همیشه به صداقت کارکنید ودرراستای عدالت قدم بگذارید. ق از لوگر

>>>   درسالی که گدشت اکتر نقاط شهر کابل به کم بودی اب اشامیدنی مواجه شد که همین طور سال های بعدی سطح ابهای زیر زمینی پایین شده میرودوساکنین شهر کابل به مشکل بزرگ کم ابی مواجح میشوند ایاوزارت محترم اب وانرژی در مورد کم ابی شهر کابل کدام اقدامی نموده یا تمام ساکنین ازشهر کابل هجرت خواهند کرد اریایی

>>>   Arianfar
دردمندانه به دلیل سیاست های انحصارگرایانه و تبارگرایانه شوونیستی باندهای کرزی و احمدزی تنش های تباری در کشور به گونه بی سابقه اوج گرفته است. به گونه یی که کشور را در آستانه فروپاشی و از هم گسیختگی قرار داده است. برای پایان بخشیدن به این وضع نا به هنجار باید همه عناصر آگاه، پیشاهنگ و روشنفکر کشور دست به دست هم داده، یکپارچه با درک رسالت تاریخی خویش غنی احمدزی را وادار به گماشتن کمیسیون ویرایش قانون اساسی نمایند تا به زودترین فرصت ممکنه بی درنگ لویه جرگه فوق العاده ویرایش قانون اساسی و تغییر ساختار نظام برگزار و زمینه برای تامین مشارکت دادگرانه فراگیر ملی فراهم گردیده به انحصارگرایی لگام گسیخته، تبعیض و امتیاز و بحران عدم مشروعیت در کشور پایان داده شود.
در غیر آن کشور با گذشت هر روز بیشتر و بیشتر به سوی بحران برگشت ناپذیر پیش می رود.

>>>   به فكر ساخت بند هستي به فكر جمع كردن اتباعتان از ايران هم باشيد

>>>   واقعا خدمات وزارت نرژی و اب در حال حاضر قابل ستایش است. زمانیکه اسماعیل خان وزیر این وزارت بود به صد جناراتر ایرانی را اورد که هر کدام آن شب یازده هزار لیتر دیزل بمصرف میرساند. تا که بالاخره همه جناراتر ها توقف داده شدند و میلیونها دالر بخاک برابر شد. شخص که از مسایل انرژی و آب و منجمنمت آن بوی نمیبرد کشور را بتاباهی کشانید....

>>>   یه چند بند هم سر مرزهاتون بزنید که اینقد
افاغنه اتباعتون به ایران نیان ...

>>>   مهار آبهای کشور فقط به دست متخصصین این امر انجام شده می تواند و تنها راه جذب متخصصین وجود یک وزیر متخصص در راط و ارت مانند جناب عثمانی می باشد. زیرا متخصصین گپ یک دیگر را بهتر می فهمند و به راحتی با یکدیگر کار می کنند. متاسفانه در کشور ما یک مشت انسانهای مافیایی از اینکار دل خوش نداشته و می خواستند که جناب عثمانی را برکنار کنند و دوباره مافیا بازی و فساد خود را شروع کنند که تیرشان به سنگ خورد. عثمانی صاحب فعالترین وزیر کابینه می باشد ولی به دلایل قوم غنی نمی خواهد دستت اوردهای ایشان به نام ایشان تمام شو. به عنوان نمونه افتتاح لین برق ارغندی غزنی که از دست اوردهای وزیر صاحب است ولی غنی فاشیست بدون وزیر صاحب ان را افتتاح کرد در حالیکه لوگوی وزازت انرژی و اب بر روی لوحه بالا سرش بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است