پدرام: از فیصله کمیته مختلط نمی گذریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۹    ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ کد خبر: 144136 منبع: پرینت

فیصله کمیته مختلط بر خلاف ماده 100 قانون اساسی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالطیف پدرام عضو مجلس نمایندگان در واکنش به فیصله کمیته مختلط درباره تعدیل قانون ثبت احوال نفوس در نشست علنی این مجلس گفت: فیصله کمیته ی مختلط هر چه که بوده، بر خلاف ماده 100 قانون اساسی بوده است.

پدرام بیان کرد: ما 56 امضا جمع آوری کرده ایم و می خواهیم که بررسی دوباره موضوع شامل آجندا شود و این مساله ای نیست که بسادگی از آن بگذریم.

قرار است که مطابق با فیصله کمیته مختلط، واژه افغان برای همه اقوام کشور و نیز مذهب و ملیت در شناسنامه های برقی ذکر شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پدرام
کمیته مختلط
نظرات بینندگان:

>>>   پدرام واقعیتها را درک نما و حقوق مردم را پایمال نکو و عظمت طلبی بیمورد که باعث نفاق ملی میگردد نکنید درین مرحله حساس در پهلوی ملت برای اتحاد ملی کار کنید در غیر آن تاریخ محکوم تان خواهند کرد

>>>   اگربنا باشد مذهب ملیت ثبت شود دیگر نیازی نیست کلمه افغان ثبت شود اسم افغانستان به گلستان باید عوض بشود

>>>   بدین حساب یک نفر پشتون دو مرتبه افغان میشود:
تابعیت:افغان
ملیت:پشتون
اما دیگران تنها یک مرتبه افغان میشوند:
تابعیت:افغان
ملیت:تاجک و یا ازبک و هزاره و ترکمن و بلوچ و پشه بی و زنبوری و نورستانی و کوهستانی و غیره.

>>>   ما همه منحیث اتباع افغانستان با نظر جناب پدرام موافق هستیم .
چون هر کار این حکومت فریب و تقلب است .اگر اعضای بدن غنی مورد ارزیابی قرار گیرد ممکن 98 فیصد تقلبی باشد .
افغانستانی

>>>   پدرام .... شما نصروف ....تان هستید کوشش کنید که ...تان را ازرده نکنید که ..تان نکند

>>>   کــــــُد 91 نمیتواند شمارا شکست دهد ؟؟؟

>>>   پدرام خان؛ اين كه مشكل نيست اگر شما نميگذريد بگذاريد ديگران بگذرند.

>>>   واقیعت امر اینست که آقای ابراهیمی هم سابقه و عضویت حزب گلبدین را دارد گلبدین چقدر شرم دارد که شاکرد آن داشته باشد.

>>>   داکتر پدرام بسیار خوب فرمودند موردتایید همه اقوام میباشد.سردمداران قبیله تکقومی,تک تباری,تکزبانی وتکرهبری را بخود میخواهند حقوق دیگر اقوام را کتمان میکنند. دریحالیکه همه پشتون نیستند درپهلوی برادران پشتون ما هزارگان,تاجیک ها,ازبکها وبیش از صد قوم دیگر زندگی دارند.اکثریت شان بزبان فارسی صحبت میکنند.چرا همه را بزور وجبر پشتونیا اوغان میسازید اوغان مساویست به پشتون که سید جماالدین افغانرا مساوی به پشتون معنی کرده بود مردم عوام هم پشتون را اوغان میگویند زبان پشتو را زبان اوغانی میگویند. پس چرا ازین واقعیت انکار میکنند.آیا یک هزاره اوغان شده میتواند ازبک ازبک است نه پشتون تاجیک هک چنان.پشتون نیست.
بااحترام عبید.

>>>   درود به پدرام و پدراميان، سربلند و پيروز باشيد.
باچه هزاره

>>>   پدرام صاحب دقیق میگویند ما طرف دارش هستیم .
صابر از کابل

>>>   Badry gedeeld.
هموطنان ارجمند متوجه ناقلین تازه وارد در شمال زیر نام کوچی باشید .
دولت شوونیست و پیروان سنت اوغانوالی حاکم در قدرت سیاسی اوغانستان تصمیم گرفته اند در همه آستان های شمال به نام کوچی ها ، قبایل آنسوی سرحد را جا به جا نموده با احکام غیر قانونی برای این ناقلین تازه وارد زیر نام کوچی شناسنامه توزیع نماید . شرط گرفتن شناسنامه ناقلین تازه وارد هم تصدیق یک کوچی شناسنامه دار و تصدیق سرخیل یا کلان کوچی هاست . ( روباه را گفتند شاهدت کیست گفت دمم ) یک کوچی کوچی دیگر را تصدیق می کند که او هم از همین یا از فلان آستان است . این است قانونیت، اوغانیت و اسلامیت .
پیامد این کار دولت شوونیست کوچی ها مستقر در کابل چنین است که در انتخابات پوشالی آینده از هر آستان شاید یک یا دو کوچی را بر علاوه دیگر کوچی های انتصابی به نام وکیل منتخب کوچی ها در مجلس نماینده گان جا به جا نماید ،تا تصمیم های مجلس را برابر با خواست ارگ و شوونیست های حاکم در قدرت عیار نمایند .
با وجود اینکه ده ها ناقل سلیمانکوهی طالب دوست شمال امروز عملا در مجلس نماینده گان حضور دارند و سیاست طالب سازی را در همه عرصه های سیاسی ، نظامی ، فرهنگی و اجتماعی در عمل پیاده می کنند ، باز هم عطش این دولت کوچی ها در کوچی گری فرو نه نشسته است .
دولت کابل این پلان نهایت زیرکانه و خطرناک را گرفت استه و با چنین نیرنگ ها ، حیله ها و کوچی گری ها می خواهد در آینده زمام امور را کاملا در دست گیرد .
با چنین فرمان غیر قانونی که هیچگونه اساس اداری و پرنسیپ های قبول شده توزیع شناسنامه در آن دیده نمی شود ، همه صوبه سرحدی ها می توانند شناسنامه اوغانی بگیرند و کسی هم پیدا نخواهد شد بپرسد که قانون و قانونیت چی شد ؟

>>>   اعضای محترم مجلس نمایندگان، فردا غیر حاضری هیچ توجیه ندارد!
فردا در پیوند به رد فیصله‌ی جعلی کمیسیون مختلط و فرمان خلاق قانون اشرف غنی، در مجلس نمایندگان بحث و فیصله خواهد شد. پس نمایندگانی که به شهروندمداری، همدیگر پذیری و علیه هویت ستیزی هستند، غیر حاضری شان جفا به حق مردم و خیانت به رای آن‌هاست که هرگز بخشیده نخواهد شد. فردا فهرست غیر حاضران را شریک بسازید تا مردم بشناسند.
#شناسنامه‌ی_الکترونیک
#افغان‌هویت‌قومی‌است‌نه‌ملی
#من‌_افغان‌_نیستم

>>>   ما به همچو شخصیت های که از هویت، فرهنگ، زبان و تاریخ خود دلیرانه دفاع میکند نیاز داریم نه به هویت باختگان و معامله گران !
هر غیرافغانیکه خود را افغان مینامد و حاضر میشود هویت ( افغان) پشتونی را بپزیرد نابود باد !

>>>   كوفي عزيز اين نسل مديون تو و فداكاري هايت خواهند بود اميد است همه وكيل صاحب ها كنارت بي ايستند و زحمات تو را هدر ندهند تو قهرمان نسل امروزي و فردا خواهي بود عمرت دراز از گزند روزگار در أمان باشي.
مجيب ضياء

>>>   ما به همچو شخصیت های که از هویت، فرهنگ، زبان و تاریخ خود دلیرانه دفاع میکند نیاز داریم نه به هویت باختگان و معامله گران !
هر غیرافغانیکه خود را افغان مینامد و حاضر میشود هویت ( افغان) پشتونی را بپزیرد نابود باد

>>>   Ayar
یک هویت فروش بدتر ازیک ناموس فروش شرفباخته است ، چه رسد که حتی بدتراز حیوانات که گله های خود درا رها نمیکنند

>>>   Wahid Ayar
هر ناخلف که از نشانی تاجک ها به آقای پدرام دشنام می فرستد، به جز ستون پنجم و ... کسی دیگر بوده نمی تواند.
زنده باد آقای پدرام مرد عدالت خواه و مبارز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است