حمایت مسکو از ماندن عطامحمد نور در قدرت
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۹    ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ کد خبر: 144141 منبع: پرینت

حکومت افغانستان در آستانۀ برگزاری انتخابات پارلمانی در سال 2018 و ریاست‌ جمهوری افغانستان در سال 2019 ، باید خط سیاست متعادل داخلی را در پیش بگیرد.

ماریا زاخاروفا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تنش های اخیر سیاسی میان والی بلخ و رییس جمهور گفته است "محاسبه ما این است که حکومت افغانستان در آستانۀ برگزاری انتخابات پارلمانی در سال 2018 و ریاست‌ جمهوری افغانستان در سال 2019 ، باید خط سیاست متعادل داخلی را در پیش بگیرد و اجازۀ قطبی‌ شدن جامعه و و نقض حقوق اقوام و اقلیت‌ها را ندهد".

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین از وضعیت امنیتی شمال افغانستان اظهار نگرانی کرده و گفته است که شاخه خراسان داعش اکنون کنترل چند ولسوالی را در دست دارد و تلاش دارد تا در مناطق شمالی این کشور که با کشورهای آسیای مرکزی هم‌مرز هستند، پایگاه ایجاد کند.

نگرانی مقامات روسی از افزایش داعش در شمال درحالی است که والی بلخ مساله برکناری خود را توطیه سیاسی برای جابجایی هراس افکنان داعش در ولایت های شمالی گفته بود و تاکید کرده بود وی بحیث والی بلخ، به کارش ادامه خواهد داد و رییس جمهور صلاحیت برکناری نور را ندارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسکو
والی بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   روس ها در دفاع از وابسته ګان و جاسوسانشان دست به کار میشوند، اما هیچ کاری از دست شان پوره نمیشود. از شکست شان در افغانستان عبرت بګیرند و در امور داخلی کشور ما مداخله نکنند.
صبور از کابل

>>>   مسکو حق این را ندارد که در امورات داخلی کشور ما مداخله کند. این حق قانونی حکومت افغانستان است که کی را مقرر و کی را از وظیفه اش عزل مینماید. روز های عطای نور شمرده شده اند.

حسیب

>>>   روس ها در سوریه همراه با امریکا و ایران و دیگر کشور های ناتو در مقابل داعش جنگیدند و آنها را شکست دادند.
چرا حالا که داعش در سمت شمال افغانستان جابجا شده اند،روس ها با امریکا و دیگر کشور های ناتو در مقابل آنها نمی جنگند؟
خصوصاً سمت شمال که هم سرحد با جمهوریت های سابق شوروی است،موجودیت داعش در آن منطقه خطر جدی را برای روسیه ایجاد میکند.
اگر مستقیماً قوا نمی فرستد،میتواند آنها را توسط قوای هوایی از داخل ازبکستان و تاجکستان و ترکمنستان مورد حملات قرار دهد.
اگر دولت مرکزی افغانستان موافقه کرد خوب،در غیر آنصورت برق وارداتی افغانستان را از تاجکستان و ازبکستان و ترکمنستان قطع کند.

>>>   ما اقوام غیر اوغان را اگر بگویم خدا زده است دشمنان این خاک خودرا یک روز به امریکا ِ یک روز به انگلیس و یک روز به روسها بخاطر قدرت میفروشند چرا ما با کشورهای مخالف حضور امریکا روابط نیک را محکم نسازیم تا هم خودش و هم غلامانش ناکام سازیم ؟ بسیار کار نیک تشکر از استاد عطا باید روابط خودرا به هر کشور که ضد طالب و داعش است محکم کند.

>>>   در پاسخ به صبور از کابل :
تاریخ را با میل خود تعریف نکنید روسها هرگز در افغانستان شکست نخوردند بر خلاف تصورات غلط برخی برای قهرمان جلوه دادن خیالی خود پس تاریخ را تحریف نکنید و اگر اطلاع ندارد سکوت پیشه کنید .
و اما ورود روسها به افغانستان با درخواست رسمی حکومت اسبق افغانستان یعنی جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی افغانستان و با درخواست ببر کارمل و دکتر نجیب الله صورت گرفت برای کمک به دولت افغانستان در برابر مزدوران اجیر شده امریکا عربستان پاکستان و خروج روسها از افغانستان در سال ۱۹۸۸ هم با در خواست رسمی دکتر نجیب الله صورت گرفت پس روسها نه تجاوز کردند به خاک افغانستان و نه شکست خوردند - تاریخ را هیچ وقت تحریف نکنید برای قهرمان سازی پوشالی و پوچ
چنگیز - کابل

>>>   ما از قبل میدانستیم که بوی تزاری در تاجکان ګریزی از بخارا وداخلیان چای ناخورده مزدوران روس اند.

>>>   Raheel gedeeld.
بیماریِ فاشیزم را درمان کنید، نشانه هایش خود به خود نابود میشود!
تهاجم فرهنگی یی که فاشیزم عنوان می کند، بهانه ییست برای برچیدن زبان پارسی. دری خواندن زبان پارسی و چون قاطران لجوجانه روی این نکتۀ نادرست پافشاری کردن بخشی از کار آنهاییست که فکر می کنند هویت بزرگ پارسی مانع تحکیم و جای افتیدن قومی برسراسر کشور است. ازینروست که می خواهند با دری نامیدن زبان پارسی حضور پارسی را در این منطقه انکار و نابود کنند و هر از چند روز یک بار به بهانۀ خرده گرفتن بر این واژه و آن واژه مردم را مصروف می سازند. اصل دشمنی شان با پارسی و هویت پارسی در این سرزمین است.

>>>   خروج عساکر اشغال گر روس توسط شهید داکتر نجیب آله انجام شد.اینرا تمام مردم دنیاومردم افغانستان میدانند البته اشرار های افغانستان درطول14 سال زیاد تر توجه شان به اذیت و آزار مردمان روستای واطراف شهرهای که در تسلط شان بود ميپرداختن ازقبیل گرفتن 5+1 وغارت مردم وشکنجه کردن مردم (( شاهد عینی ویکی از آسیب دیده گان همان دوران))

>>>   بلی برادر وطن پرست شما فکر میکنین که افغانستان یک کشور آذاد و مستقل است؟دخالت روسیه آزادی و آستقلال تان را خدشه دار کرده؟ افغانستان دروازه لاهوری است همهگی رفت و آمد میکند .

>>>   بسیارعالی طیارات سوخو ۳۵ روسی در آسمان افغانستان پرواز کند همان طور که در سوریه بمبارد کرد...

>>>   به روسها خیر مقدم میگوییم بیایید با یک لشکر۵۰هزار عسکری ناتو وامریکارا از کشور بیرون سازید این ها خاین استند با وجود تجهیزات عصری امنیت را آورده نتوانستند در طول ۱۶ سال پوتین ومسکو سر افراز وسربلند باد برای همیشه...

>>>   روس ها از این 50 کشور کرده خوب است
در اینجا 50 کشور امده نفع شا ن را ع وغ و دار و دسته شا ن می گرد نه کدام غریب و بیچاره

>>>   اگر روسیه حق دخالت درامرات داخلی ماندارد پس آمریکاهم نداردمحترم اول جلوایالات متحده آمریکارابگر بعدبه دیگران بگوحقدخالت ندایرد والامنطق آن زن میشودقرباندشوم خدارایک بام دوهوارا...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است