صاحبان اصلی این سرزمین شما هستید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ کد خبر: 144156 منبع: پرینت

کافی است خود را درست بشناسیم ما از کنفرانس بُن تا امروز در شناخت خود مشکل داشته‌ ایم. دیگران را دقیق و درست تشخیص دادیم اما خود را درست نشناختیم. گاهی ما را از طالب ترساندند گاهی مصلحت‌ های دروغی را برای اغوای ما پیش کردند گاهی ما را از خارجی‌ ها ترساندند و گاهی نیز با نیرنگ‌ های سیاسی ساده‌ دلی سران مجاهدین را نشانه گرفتند. سیاست‌ خوانده‌ های غربی از احساس نیک و برخورد عاطفی سران مجاهدین در طول 17 سال گذشته سوء استفاده کرده‌اند.

زیر این و آن یکی را به‌ جان دیگری انداختند و خود از این آشفته‌ بازار سود بردند. هیچ‌ کس در مقابل این توطیه‌ گران ایستاده نشد هر بار که مساله‌ ای پیش آمد، مشتی جیره‌ خوار را از راه های مختلف به خاموشی مردم ما فرستادند و دهن مردم را بسته کردند اما واضح ببینید یک‌ نفر فقط یک‌ نفر از همسنگران احمدشاه مسعود کافی است که در برابر تیم توطیه‌ گر، متقلب، فاشیست و انحصارطلب ایستاده شود و تمام شان را سر جایشان بنشاند.

تنها عطامحمد نور وقتی ایستاده می‌ شود حاکمیت دروغی تقلب‌ پیشگان در برابر اش زانو می‌ زند و نمی‌ تواند کاری کند. این یعنی ما در طول سالیان گذشته خود و مردم خود را نشناختیم. مسعود یک فرد بود اما خود و مردم خود را دقیق می‌ شناخت از همین بابت بود که در برابر امپراطوری شوروی‌ ها ایستاد و شکست شان داد. من به تمام سران حوزه شمال می‌ گویم اگر خود را بشناسید فقط یک‌ نفر شما کافی است که متعصبین را درس عبرت بدهد اگر خود را نشناسید و مطابق گذشته یکی به دنبال این و دیگری به دنبال آن بروید هم در نزد مردم تان ذلیل می‌ شوید و هم روح گذشتگان به شما لعنت می‌ فرستد. خود را بشناسید صاحبان و فرزندان اصلی این سرزمین آمریکایی‌ ها و عناصرشان نیستند شما هستید!

نجیب بارور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیگانگان
صاحبان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Amirzada
جنگ قدرت میان ارگ و بلخ بخاطر چیست؟
اهداف ارگ برای برکناری والی بلخ واضح و روشن در راستای سیاست حذف و تمامیت خواهی است. اما اهداف والی بلخ چیست؟
آیا اهداف والی بلخ چند تا چوکی بی ارزش است؟
واقعیت اینست ‌که حمایت گسترده مردم افغانستان از استاد عطا محمد نور از شمال تا قندهار، از هرات تا مشرقی ، جنوبی و مرکزی کشور بخاطر چند تا چوکی بی ارزش برای استاد عطا و یا جمعیت اسلامی افعانستان نیست. مردم خواستهای گسترده و مشروع دارند ‌که آنرا در شخصیت دلیر و داعیه داری نظیر استاد عطا جستجو می کنند. این خواستها از تامین امنیت گرفته تا عدالت اجتماعی، مبارزه علیه فساد،فقر زدائی و اصطلاحات از طریق تغییر عادلانه قدرت است. والی بلخ باید نیاز ها و خواستهای مردم و موقعیت بی نظیر خود را درک کند. باید از موضع ملی و قدرت مردمی با ارگ وارد مذاکره قدرت شود نه از موضع جمعیت اسلامی و یا چند تا دلال سود جو.
شرایط عینی و ذهنی بی سابقه برای یک تحول بنیادی در افغانستان در حال شکل گرفتن است. اما والی بلخ باید بحران را به فرصت تبدیل کند و با همکاری شخصیت های باورمند به تغییر ، بحران را به نفع مردم و شکست تمامیت‌خواهان ارگ مدیر یت کند.
آیا استاد عطا دارای چنین ظرفیت و توانایی مدیریت بحران را دارد؟

>>>   اگر مهاجرت اقوام در نظر گرفته شود، پسینه ترین باشنده شدگان خراسان پشتونها اند. حضور شان در شمال کشور و کابلستان که مسالۀ دیروزی است و همه به یاد دارند. در جنوب کشور نیز اینها باشنده های اصلی نیستند. اگر به راستی مسالۀ پیشینۀ حضور در این کشور را دامن می زنند، بازنده خود شان اند.

پادشاهی کردن در یک ملک معنی باشندۀ اصلی آن ملک را ندارد. ورنه هندوستان باید سرزمین مغولها و کورگانی ها می بود نه سرزمین هندیان. حکومت پشتونها در خراسان نیز از همین مقوله است. سرزمین اصلی پشتونها اطراف کوههای سلیمان است، نه آنچه امروز افغانستان نام گرفته است

>>>   اعضای محترم مجلس نمایندگان، فردا غیر حاضری هیچ توجیه ندارد!
فردا در پیوند به رد فیصله‌ی جعلی کمیسیون مختلط و فرمان خلاق قانون اشرف غنی، در مجلس نمایندگان بحث و فیصله خواهد شد. پس نمایندگانی که به شهروندمداری، همدیگر پذیری و علیه هویت ستیزی هستند، غیر حاضری شان جفا به حق مردم و خیانت به رای آن‌هاست که هرگز بخشیده نخواهد شد. فردا فهرست غیر حاضران را شریک بسازید تا مردم بشناسند.
#شناسنامه‌ی_الکترونیک
#افغان‌هویت‌قومی‌است‌نه‌ملی
#من‌_افغان‌_نیستم

>>>   Wahid Ayar
هر ناخلف که از نشانی تاجک ها به آقای پدرام دشنام می فرستد، به جز ستون پنجم و اولاد حرامی کسی دیگر بوده نمی تواند.
زنده باد آقای پدرام مرد عدالت خواه و مبارز

>>>   Amirzada
موج سواری استاد عطا در نبرد قدرت

اوضاع کشور در حال انکشاف فرا تر از خواستهای محدود والی بلخ از ارگ بسوی موج بزرگ خواستهای مشروع و سرکوب شده میلیون ها انسان در شمال، جنوب، شرق و غرب تبدیل شده است. از بخت نیک استاد عطا بر این موج هیبتناک مردمی سوار است و بسوی ارگ کابل در حرکت است. حالا زمان آن رسیده که استاد نور این موج عدالت طلب و قدرتمند را در گفتگوها با جامعه جهانی و ارگ مدیریت کند.

>>>   Ariaie
همان موج را كه در زمان انتخابات در حمايت از داكتر صاحب عبدالله راه انداختيد ، اكنون دو برابر ان را براى حمايت از استاد عطا بايد راه بيندازيد چون خواست اصلى استاد اين است كه چرا باند چند نفره ارگ دروغ گفتند و فريب كارى نموده اند. استاد خواستار اجراى توافق نامه است ، خواستار تغير است. اين خواسته ها زمانى جامه عمل مى پوشند كه همه يك صدا ، قاطعانه و بدون لغزش از هر قوم و گرايش در حمايت استاد و اين خواسته هاى برحق ايستاده شويم. ياد مان باشد استاد يك شخصيت مردمى است نه يك ارگان . و نيروى او همه ما منحيث مردم هستيم و اين نيرو بايد هميشه در صحنه اماده باشند.

>>>   Faiq
هنر مذاكره(Art of Negotiation)بر ما امر ميكند كه تفنگت را بردار تا گپت را بشنونند! سياست بدون #تفنگ و تفنگ بدون سياست در #اوغانستان كاربرد دينامكي ندارد و محكوم به باخت، باخت است. مذاكره كننده گان گرامي تفنگ(#قدرت_سخت)تان را فراموش نكنيد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است