آمادگی مسکو برای میانجیگری میان کوریا و آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ کد خبر: 144161 منبع: پرینت

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که مسکو آماده تسهیل گفتگو ها میان کوریای شمالی و آمریکا است.

وزارت خارجه روسیه اینگونه توضیح داد: «آمریکا و کوریای شمالی میبایست درباره شروط از سرگیری گفتگو در هر چارچوب مناسبی بحث و گفتگو داشته باشند».

یک دیپلمات روس در وزارت خارجه این کشور درباره تحریم‌ ها و قطعنامه‌ ها علیه کوریای شمالی گفت: «قطعنامه تحت حمایت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل علیه کوریای شمالی، بیش از اندازه است».
وی ادامه داد: «روسیه تمایل به تسهیل گفتگو های کوریای شمالی و آمریکا دارد و تنها به دنبال آن نیست که بعنوان یک «واسطه» عمل کند».

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تصریح کرد که مسکو آمادگی دارد در صورت لزوم یا درخواست طرفین، میان آمریکا و کوریای شمالی میانجیگری کند.
وی گفته بود: «ما از آمادگی روسیه در صورت لزوم و خواست دو طرف، حرف می‌زنیم. میانجی شدن میان دو طرف تنها بر اساس خواست شخصی، غیر ممکن است. این امر به خواست دو طرف نیاز دارد».

این دیپلمات روس ادامه داد: «از زمان تبادل لفاظی‌ های تقابلی که بین واشنگتن و پیونگ‌ یانگ صورت می‌گیرد، آمادگی روسیه برای باز کردن مسیر برای کاهش تنش‌ ها بسیار واضح و روشن بوده است».

ترامپ در حین مکالمه تلفنی از «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه خواست تا به حل موضوع هسته‌ای کوریای شمالی کمک کند.

در پی وخامت شدید بحران در شبه‌جزیره کوریا در تابستان سال جاری میلادی که در نتیجه آزمایشات مداوم اتمی و موشکی کوریای شمالی به وجود آمد، روسیه و چین پیشنهاد باصطلاح «توقف دوگانه» را مطرح کردند به این مفهوم که کوریای شمالی آزمایشات اتمی خود را متوقف کند و از طرف دیگر کوریای جنوبی و آمریکا نیز رزمایش‌ های مشترک را متوقف کنند.

طبق این گزارش، در حالیکه این پیشنهاد همچنان روی میز قرار دارد، واشنگتن این طرح را رد کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای شمالی
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است