حکمتیار سد راه نمایندگان مجلس شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۶    ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ کد خبر: 144180 منبع: پرینت

این هم از قاعده‌ بازی اشرف غنی که سخنگویش مخالفان اش را به رعایت آن فرا می‌خواند.

محافظان حکمتیار امروز راه را به روی وکلای مجلس با پیکا و راکت بسته اند تا نصاب مجلس تکمیل نشود و بحث بر سر رد فرمان غیر قانونی غنی، صورت نگیرد.

به نقل از شماری از وکلا، صبح امروز چهارشنبه 13 جدی 96 ده‌ها افراد مسلح با سلاح‌های مختلف مسیر پارلمان را بسته اند تا وکلا به وقت به مجلس نرسند.

همچنین گفته شده است که این عملیات با همکاری گارنیزیون کابل صورت گرفته است.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
پارلمان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر نمایندگان حاضر شوند وجلسه کنند ممکن گلو راکت بزند

>>>   اين دوام اعمال نا شائسته اين تنظيم است ، چون در طول دوران مبارزه و جهاد و بعد از آن از حزب حكمتيار مانند س. پاچه گير، رهگير و رهـزن، و گروئي بد ماش يا گنگ هاي مخوف استفاده شده، و حتي أفراد آنهم بدون كدام سنجش بد و خوب حاضر به اجراي هر نوع درامه و ددمنشي شده اند،

>>>   اگر مهاجرت اقوام در نظر گرفته شود، پسینه ترین باشنده شدگان خراسان پشتونها اند. حضور شان در شمال کشور و کابلستان که مسالۀ دیروزی است و همه به یاد دارند. در جنوب کشور نیز اینها باشنده های اصلی نیستند. اگر به راستی مسالۀ پیشینۀ حضور در این کشور را دامن می زنند، بازنده خود شان اند.

پادشاهی کردن در یک ملک معنی باشندۀ اصلی آن ملک را ندارد. ورنه هندوستان باید سرزمین مغولها و کورگانی ها می بود نه سرزمین هندیان. حکومت پشتونها در خراسان نیز از همین مقوله است. سرزمین اصلی پشتونها اطراف کوههای سلیمان است، نه آنچه امروز افغانستان نام گرفته است

>>>   نام افغان منحیث نام شهروندان کشور با جعل، ریا، و تهدید در لویه جرگه سال ۱۹۶۳ از طرف باند قومپرستان پشتون آن وقت و به همکاری ظاهر و کاکا هایش بالا مردم تحمیل شد۰ پشتون ساختن کامل کشور یکی از پلان های شوم آنها بود که تا به حال ادامه دارد۰ افغان، اوغان، پتان، همه نام های مترادف برای قوم پشتون هستند، و با هویت دیگر قوم های ساکن اصلی این دیار هیچ ارتباط ندارند۰ تحمیل نام و هویت یک قوم بالای قوم های دیگر خیانت ملی است، و خاموشی علیه آن هم بُزدلی و خیانت ملی میباشد۰
خلاصه اینکه واژه افغان هویت تنها یک قوم است و نباید به هیچ بهانه و هیچ حیله بالای هویت دیگر قوم های کشور تحمیل شود۰ آنهائیکه روی تطبیق این موضوع پافشاری میکنند یا از تاریخ این مرز و بوم آگاهی ندارند ویا فاشیست هائی بیش نیستند۰
افغان اوغان یعنی پشتون، پتان پختون و ما اگر پشتون نیستم افغان نیستیم۰
واقعیت همین است۰

>>>   جنگ عملن آغاز شده
کمر ها را ببندید

>>>   آثار حیکیمی:
محافظان حکمتیار امروز راه را به روی وکلای مجلس با پیکا و راکت بسته اند تا نصاب مجلس تکمیل نشود و بحث بر سر رد فرمان غیر قانونی غنی، صورت نگیرد.
#احمد_شاه_فرید

>>>   اعضای محترم مجلس نمایندگان، فردا غیر حاضری هیچ توجیه ندارد!
فردا در پیوند به رد فیصله‌ی جعلی کمیسیون مختلط و فرمان خلاق قانون اشرف غنی، در مجلس نمایندگان بحث و فیصله خواهد شد. پس نمایندگانی که به شهروندمداری، همدیگر پذیری و علیه هویت ستیزی هستند، غیر حاضری شان جفا به حق مردم و خیانت به رای آن‌هاست که هرگز بخشیده نخواهد شد. فردا فهرست غیر حاضران را شریک بسازید تا مردم بشناسند.
#شناسنامه‌ی_الکترونیک
#افغان‌هویت‌قومی‌است‌نه‌ملی
#من‌_افغان‌_نیستم

>>>   Haidarzoda
ظهور بنام قبیله ای افغان به دلیل خشک سالی طولانی در غرب کوه های سلیمان و جمع آوری علف ناجیز چاروا های شان از طرف مردم بومی مسلمان سرزمین زیبا خراسان به حس بشر دوستی در آغوش پذیرفتند ، اولا در اسلام عزیز تضات و برتری وجود ندارد چون اسلام دین برادری برابری و عدالت است. بنابرین قوم بزرگ تاجیک فارسی زبان تمیز ورنگ بو نمی خواهندآنچه که میخواند همزیستی وهمگرای که ازنیاکان فرهنگ دوست خود ارث برده اند که بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند.

همچنین خاطرنشان ساخت که ظهور قومی بنام افغان « پشتون » ازکوه های سلیمان در شمال غرب پاکستان کنونی در مرگز شهر مستنگ در تاریخ یمنی محاربات سلطان محمد از افغانان و محل سکونت آنان در وادی رور سند و اطراف کوه های سلیمان در هند نام برده است.
و همچنان ابوریحان بیرونی در کتاب تحقیق ماللهند نوشه است قبیل افغان در کوه های غرب هندوستان به سر می بردند وتابه حدود رودخانه سمندر میرسد.

مرحوم میرمحمد صدیق فرهنگ می گوید واژه ی پشتون و افغان در آثار نویسدگان وشا عران این قوم این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.

دیگر کشور نیز به معنی واحد ویکسان هردو واژه ی پشتون وافغان تأکید میکند: «هنگامیکه زبان پشتو به مرحلۀ خط وکتابت رسیده است کلمات افغان وپشتون درآثار نویسندگان وشاعران این قوم با مفهوم واحد به جای یکدیگر استعمال شده اند. بنا براین بطور کلی واجمالی میتوان گفت که خود پشتونها ترجیحاً خود را پشتون گفته اند، درحالیکه فارسی زبانان آنان را افغان وهندیان، پتهان نامیده اند وهرسه کلمه از سدۀ شانزدهم به بعد در کتابت راه یافته ودرمعنی واحد بکار رفته است.»

منابع و ما خذ : 1_ آکا دمیسین دکتر عبدالاحمد جاوید، مقاله کابل در گذار گاه تارخ ، مجله سباوون ، سال اول دلو1366.
2_ میر غلام محمد غبار، جغرافیای تاریخی افغانسان
3_ عبدالحی حبیبی ، مجله آریانا کابل 1348
4 _ ولادمیربارتولد، تشریح جغرافیا تاریخ خلافت شرقی ، ترجمه عرفان چاپ تهران صفه 374
5 _ محمد امین زواری ، جغرافیای تاریخ بلخ، بنیاد موقفات افشار، تهران 1388 .
6_ تاریخ سیستان - تالیف 445 هجری – بتصحیح ملک الشعرا بهار چاپ تهران 1314
7—غفور روف باباجان . تاجیکان . تاریخ قرون وسطی و دوره نوین دوشنبه انشار وزرات فرهنگ وارشاد اسلامی 1377.
8 -- فرهنگ، میر محمدصدیق، افغانستان درپنج قرن اخیر، جلد اول، ص

>>>   هر کس که بی نسب بی نسل باشد خود را اوغان میدانند شاید اینها هم حرامی باشند که از نسل نسب اصلی خود انکار میکنند تحصیل کرده های که اینقدر ...باشند از بی سوادها چی گیله کنیم که خود را افغان=پشتون فکر میکنند

>>>   گلبدین قصاب کابل رهبر باند ترورست اش فرمانبرداری از ارباب ولی نعمت اش جهت دلخوش ارباب اش را از چند دهه بودنش در دفتر ای اس ای بسیار خوب اموخته است برطبق دستور ارباب اش راه نمایندگان مردم در پارالمان را توسط سلاح های که قبلا از جانب ارگ برایش داده شده بسته بود تا در مورد بحث روی اجندای کلمه افغان نسبت عدم تکمیل نصاب دایر شده نتواند این خیانت دیگری از گلبیدین جاسوس معلوم الحال پاکستان است .

>>>   کرینکار را بگویید که به خدمتش برسد

>>>   Paiez
دوستان عدالت پسند پشتون یا افغانم!
با اینکه زحمت هم می شود؛ لطف نموده متن کاپی شدهء زیر را یک بار دیگر بخوانید؛ وبعد قضاوت نمایید: آنانیکه در دفاع از هویت هزاران سالهء شان فریاد حق طلبانه سر می دهند؛ حق به جانب اند یاخیر؟!
عزیزان!
فکر کنید که دیگران در موقف شمایند و بالای تان هی فشار می اورند؛ که در شناسنامه هویت تان تاجیک یا هزاره و... درج گردد؛ آیا شما می پذیرید؟ لطفن شما هم به یک مشت فاشیست جعل کار نه بگویید تا به برادری مان بر گردیم؛ ومسالهء درج هویت جمعی را درشناسنامه، در یک فرایند علمی وتاریخی آرامانه وحق مدارانه حل نماییم!

>>>   Salam
حزب اسلامى بدون هراس از اوغان بودنش دفاع مى كند اما تاجيك هاى درون جمعيت حد اقل از هويت مادر شان و هويت كه خدا براى شان داده است جرات دفاع كردن را ندارند!

>>>   فاشیسم دیگرشاخ داد یادم.گلبدین وتنی واسماعیل یون کرزی احمدزی همه بضد منافع اقوام غیر پشتون اند اگر پالمان را مسودود کنید راه را ببندید وکلای قوم خودااجازه بدهید دیگ اقوام ا اه ندهید این خود یک عمل منافقت است فاشیسم است جنایت است.ظلم است باحیله ونینگ وتقلب ب ایکه قدرت تکیه بزنید بازهم خلاص نمیشوید ناکام هستید رویسیاه جهان هستید باراکت های راکتیار هم هزاران نفر راقتل عام کردید از خون انسان سیر نشدید.درتاریخ شرمسار هستید.
باحترام ع.ا.ف.

>>>   بهترین کار کرده اند که مانع ...های وحشی به طویله اېشان شده است. باید چند نفر شکارچی در سر راه ایشان میرفت که این وحشی ها را شکار میکرد

>>>   حکمتیار کار خوب میکند. اینها نمایندګان ملت نه بلکه کسان هستند که خون ملت می مکند.

>>>   تمام بدبختی های ما از قوم پشتون است

>>>   حکمتیار همان را میخورد و صدبار با دهن ....

>>>   ماده چهارم قانون اساسی با زور، تذویر، ریا، و دروغ بر مردم تحمیل شده است، و هیچ مورد قبول اکثریت قاطع مردم بجز خود اوغانها یا پشتونها نیست. این قانون هرچه زودتر باید اصلاح گردد.
اوغان افغان پتهان پشتون یا پختون همه یکی است و مترادف یکدیگر هستند.
ختم داستان.

>>>   ماده چهارم قانون اساسی با زور، تذویر، ریا، و دروغ بر مردم تحمیل شده است، و هیچ مورد قبول اکثریت قاطع مردم بجز خود اوغانها یا پشتونها نیست. این قانون هرچه زودتر باید اصلاح گردد.
اوغان افغان پتهان پشتون یا پختون همه یکی است و مترادف یکدیگر هستند.
ختم داستان.

>>>   راکتیار به همین خاطر از طرف باند فاشیست های ارگ خریداری و به همین خاطر آورده شده است. ملیونها دالر بالای آوردن این خائن صرف بخاطر همین اهداف قومی شئونیستی و تروریستی از پول بیت المال مصرف شده است و هنوز هم مصرف خواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است