نور بلخی و جنرال قندهاری، آغازگر یک انقلاب
با درنظرداشت نارضایتی و آزردگی شدید ازبک ها و هزاره ها، اشرف غنی احمدزی و حامیان اش اینبار با عطامحمدنور و جنرال رازق قندهاری، دو پایگاه ملی، مقتدر و مردمی که در دو سمت از افغانستان واقع اند، طرف شده است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۹    ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ کد خبر: 144193 منبع: پرینت

عملکردهای نفاق افکنانه، تبارگرایانه و استبدادجویانه اشرف غنی احمدزی، حکومت وحدت ملی را در آستانه یک انقلاب بزرگ ملی و مردمی ضد دولتی قرار داده است.

ناخشنودی و عدم رضایت وقناعت اقوام شریف، برابر و برادر افغانستان از حکومت وحدت ملی باعث ایجاد یک فاصله بزرگ و خطرناک میان ملت و حکومت شده است. از اینرو ملت آزادیخواه افغانستان بی صبرانه در انتظار یک حرکت خودجوش ملی و مردمی به سر می برند.

این فاصله بزرگ و خطرناک میان ملت و حکومت وحدت ملی زمانی ایجاد شد که اشرف غنی احمدزی طبق آجندای تبار پرستانه اش، جنرال دوستم رهبر قوم ازبک را تبعید کرد، برای کُشتار و قتل عام هزاره های مظلوم و بی دفاع از انتحار و انفجار کار گرفت، حس تعصب پروری و برتری جویی را میان قوم پشتون تحت نام غلزایی و درانی بکار برد و بزرگان و رهبران قوم تاجیک را یکی پی دیگری سلب صلاحیت، برکنار و حتی حذف فیزیکی نمود.

با درنظرداشت نارضایتی و آزردگی شدید ازبک ها و هزاره ها، اشرف غنی احمدزی و حامیان اش اینبار با عطامحمدنور و جنرال رازق قندهاری، دو پایگاه ملی، مقتدر و مردمی که در دو سمت از افغانستان واقع اند، طرف شده است.

اشرف غنی احمدزی با محاسبه نادرست و خصومت آمیز اش، علیه نور بلخ و جنرال قندهاری سر دشمنی اش را تنها با این دو شخصیت نه بلکه با اقوام پشتون و تاجیک افغانستان، دشمنی و ستیزه جویی را آغاز نموده است.

اشرف غنی احمدزی غافل از این است که مهمترین پایه های حکومت وحدت ملی، یکی تحت سلطه نور بلخ و دیگر اش تحت سلطه جنرال قندهاری قرار دارد. در پهلوی این دو پایگاه ملی و مقتدر، شخصیت های تاثیر گذار مشرقی، جنوبی و غربی افغانستان نیز در کنار و حمایت این دو پایگاه، ایستاده اند یعنی نارضایتی این جریان بزرگ ملی و مردمی، خیلی به سادگی توان آغاز یک انقلاب بزرگ ضد دولتی را دارد که آنگاه توان مدیریت و مهار آن از عهده اشرف غنی احمدزی و حامیان بین المللی اش، بیرون خواهدبود.

رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال عبدالرازق
عطامحمد نور
نظرات بینندگان:

>>>   هوالله
جناب مبصر
سخن از انقلاب میزنید بفکرم شاید از معنی کلی واژه انقلاب عاجزید
به این معنی که انقلاب برمحور افراد شخص قوم ملیت ولایت خلاصه نمیشود ومن نمیدانم جطور زهن وفکر شما حرکات نمایشی وبچه گانه دوشخص بغاوت گررا درمحور انقلاب می گنجانید درحالیکه جهره وافکار این دوبغات گر که درمحور منافع شخصی عرض اندام نموده اند درقالب انقلاب می گنجانید کوشش نمایید که حقیقت را دریابید واز اینکونه تبلیغات کور کورانه جلوگیری نمایید وتحریک مردم به بغاوت علیه ملت وخاک خود جای را نمیگیرد ومردم ما اگاه شده اند ومیدانند که انقلاب چیست وبغاوت چی
ومن الله التوفیق
محمد خال (جاهد)

>>>   امریکایی ها چاره ی هردوی شان را به تدریج میکند

>>>   به جناب رحیمی
شما خود که درتحت بیریق دولت زندگی دارید وعلیه دولت مثل دیگران تبلیغ میکنید این درشان مردان نیست ما میدانیم کسانیکه همین حالا برضد دولت شده اند سرمایه های شان درخطر اند. ماازخداوند عظیم خود توقع داریم کسانی را که ازراه نامشروع ودزدی وغصب زمین این سرمایه هارا بدست آورده وتشنج را دروطن انداخته نیست ونابود کند ولواگرعطاباشد یا رازق ویا کسی دیگر. شما میگویید که آنها یک انقلاب میکنند ما می گوییم که این انقلاب کاشکی صورت گیرد وسر خاینین را ازبین ببرد وموجب بربادی فامیلشان شود ان شاء الله.

>>>   هردو دوزدان دستو پاچه شدند وضع روانی شان درهم وبرهم است

>>>   باید فراموش نکرد که این دوشخص با داشتن صداقت های کامل وظیفوی شان در ولایت های خود توانستند مردم خود را در یک فضای آرامش وترقی با ثابت نگهدارد.
اما کسانی که دعوای حکومت داری را دارند از این که به مردم آرامش دهند برعکس آرامش مردم ازایش میگرند به بهانه های مختلیف.........
هادی

>>>   قابل توجه خواجه عبدالروف ابراهیمی !
صرف برای امتحان بجز بشر دوست یک کمیشن کار دیگر را از مجلس توسط گارد های امنیتی ازجلسه بیرون بکش ببینیم چی میشود !
ر

>>>   در این وضعیت خراب جهانی که امریکا همزمان با ایران و پاکستان در گیر است غنی احمدزی با شمال و جنوب در گیر شده که از نظر اهل خبره و سیاست حماقت سیاسی است.

>>>   نه کل بماند و نه کدو، هردویشان رخصت هستند، عطا ما مدچور رسما رخصت شد ام دوپا را در یک موزه کرده و میگوید که میخواهم از راه چو وچپاول، رشوت و شروفساد، فروختن مال مردم ویا مال بیت المال یک چند ملیارد دالر دیگر پیدا کنم، به آن عده مردم ساده ویا شرکای جرم عطا مامد چور باید خاطر نشان نمود که موصوف در قصه ای شما ووطن نیست، موصوف از شما واری ساده لوح ها وبیخبر ها میخواهد صرف استفاده ابزاری کند، به جای چند جنایتکاران، لطفا به فکر منافع علیای کشور و عدالت باشید.
رزاق قندهاری در قندهار امنیت واقعی را نیاورده، این امنیت به قیمت جانهای شیرین هزاران هموطن بیگناه قندهاری ما آورده شده، موصوف قندهار را شخصی ساخته واز تمام منابع مالی آن استفاده میکند، از فروش مواد مخدره تا به اختطاف های مردم که در مقابل اش پول بدست میآورد.نه کل باند و نه کدو، خاک در سر هردو.
بااحترام یاسین کابلی

>>>   به اميد روزي كه مجاهدين شرق و غرب، شمال و جنوب متحدانه عليه اجيران و باد آوردگان كمونيزم و امپرياليزم قيام سرتا سري نموده و ملت را از شر عاجل و أجل شان نجات دهند.

>>>   غنی کل باید بداند که برای آتش روشن کردن جرقه کافی است وبرای نابودی حکومت ....وحشت ملی اتحاد اقوام ولو بازهم پشتون ریس جمهورشود ولی یک پشتون هوشیار ودلسوز باشد غنی بقا حکومت خودرا فقط در نفاق بین اقوام باهم برادر افغانستان میبیند غنی توانست بارویکارامدن حکومت ملحد وحشت ملی دشمنی های وکینه های قبلی راکه مردم انرافراموش کرده بودند زنده کند ومردم را بجان هم بیندازند وپشتونهارادشمن تاجک وهزاره وازبک نشان بدهد این حکومت به هیچ عنوان دیگرقابل تحمل نیست باید همه اقوام براساس تفاهم وبرادری دست به دست هم بدهند ویک حکومت مقتدرکه همه اقوام در ان سهم مساوی وهیچ تبعیض ونابرابری وجود نداتشته باشد روی کاربیاورند مهم نیست که چی کسی ریس جمهورباشد پشتون باشد یااز اقوام دیگر ولی کسی باشد که همدلی وبرادری مردم راموردحمله قرارندهد بین مردم دیوارایجادنکند بین مردم طبقه بندی نکند و همه اقوام
را به یک چشم ببیند وهرکسی که ریس جمهورمیشود باید اصل افغان باشد وبیشتر عمرش درافغانستان سپری شده باشد تادرد ومظلومیت مردم رادرک کندنه اینکه مثل غنی وکرزی همه عمرش درخارج سپری شده باشد و ... خارجی دربغلش باشد او هیچ وقت درد و رنج مردم افغانستان را درک درست نخواهدکرد
وسلام .هموطن

>>>   متاسفانه که احمدزی یک شخص متعصب گرفتار مرض روانی است. این شخص به جای ارگ باید به شفاخانه برده شود و تداوی شود.

>>>   خجالت چیزی بسیار خوبی است ولی این قوم از خجالت
به دور است چرا آب روی تان از دست دادن چند
سر زمین است شرمی تان باد مخصوص همین ننگ ورند
بخارا در شمال در جنوب غرب از دست دادید شرم تان
نام ببرید خاگ عالم بر سری تان به این بهتری

>>>   هردو ایشان بال کشیده است و بسیار زود برایشان معلوم خواهد شد که یک نان چند فتیر است زارق لیلامی فروش این میلیونها دالر امریکا را که دزدید از یاد انها نرفته است.

>>>   شیر مادر حلال هردو بزرگ مرد.

>>>   ههههههههه به این حرفها وقت تان را ضایع نکنید نه رزاق بچه ... چیزی میتواند و نه هم دزد خطاترامپ دیوانه و یک غرش بی 53 باد تمام شان را بیرون میکند

>>>   ماطرفدار یک انقلاب ملی هستیم که منافع ملی را با خود داشته باشد .
زره

>>>   به اميد روزيكه جنايات غنى واتمر برملا وبه جزاى اعمال شان برسند وملت افغانستان در فضاى صلح برادرى مسالمت آميز با هم زندگى نمايند. مهاجر

>>>   نوسنده مضمون اولا باید فرق بین آشوب و انقلاب را بداند باز همچون سخنان که بر ضد امن و امنیت کشور ماست بزبان بیاورد. انقلاب رهیری میشه توسظ رهبران شناخته شده نه دزدان و آباش های منفور.

>>>   اریانا نیوز؛

خبــــر تکاندهنــــده؛

رئیس جمهــــور افغانستان داکتـــر اشرف غنی احمــــدزی تصمیــــم گرفتـــه تا دارائی هــــای اشخاص ذیل را در بانکهــــای داخل و خارج از وطــــن ضبط و ملــــی نماید؛
۱ــ عطامحمد نور « ۲ » میلیــــارد دالــــر
۲ــ قسیم فهیم « ۱٫۵ » میلیــــارد دالــــر
۳ــ استاد ربانی و فرزندان « ۱٫۲ » میلیــــارد دالــــر
۴ــ احمـــد مسعود فرزند احمدشاه مسعود و برادران احمدشاه مسعود « ۱٬۱ » میلیـــارد دالـــــر
۵ــ مجددی «۶۴۰ » میلیـــون دالـــــر
۶ــ پیرسیداحمد گیلانی «۵۳۰ » میلیـــون دالـــــر
۷ــ محمود کرزی « ۸۴۵ » میلیـــون دالـــــر
۸ــ گل آغا شیرزی «۸۱۰ » میلیـــون دالـــــر
۹ــ داکترعبدالله «۷۸۰ » میلیـــون دالـــــر
۱۰ــ تورن اسماعیل « ۷۲۰ » میلیـــون دالـــــر
۱۱ــ رسول سیاف «۷۰۰ » میلیـــون دالـــــر
۱۲ــ عبدالرشید دستم « ۸۱۰ » میلیـــون دالـــــر
۱۳ــ محمد محقق « ۷۱۵» میلیـــون دالـــــر
۱۴ــ خلیلی «۷۳۰ » میلیـــون دالـــــر
۱۵ــ حاجی ظاهر قدیر «۷۶۰ » میلیـــون دالـــــر
۱۶ــ انورالحق احدی «۴۲۰ » میلیـــون دالـــــر
۱۷ــ بسم الله محمدی «۳۴۰ » میلیـــون دالـــــر
۱۸ــ رحیم وردگ « ۴۹۰ » میلیـــون دالـــــر
۱۹ــ یونس قانونی «۲۹۰ » میلیـــون دالـــــر
۲۰ــ امرالله صالح « ۱۹۵» میلیـــون دالـــــر
۲۱ــ سيدحسين انوری «۳۰۰ » میلیـــون دالـــــر
۲۲ــ فاروق وردگ « ۳۲۰ » میلیـــون دالـــــر
۲۳ــ صدیق چکری « ۳۵ » میلیـــون دالـــــر
۲۴ــ ایوب سالنگی « ۵۵ » میلیـــون دالـــــر
۲۵ــ عبدالرئوف ابراهیمی «۲۵۰ » میلیـــون دالـــــر
۲۶ــ فضل الهادی مسلمیار « ۱۸۰ » میلیـــون دالـــــر
۲۷ــ زلمی ویسا « ۲۵ » میلیـــون دالـــــر
۲۸ــ الله گل مجاهد « ۱۸ » میلیـــون دالـــــر
۲۹ــ ملاتره خیل «۱۰۰ » میلیـــون دالـــــر
۳۰ــ شیخ آصف محسنی «۴۵۰ » میلیـــون دالـــــر
۳۱ــ امان الله گذر « ۲۶۵ » میلیـــون دالـــــر
۳۲ــ ظاهر اغبر« ۱۲ » میلیـــون دالـــــر
۳۳ــ کرام الدين کریم « ۸ » میلیـــون دالـــــر
۳۴ــ بصیر سالنگی « ۱۶ » میلیـــون دالـــــر
۳۵ــ عمر داودزی « ۱۴۰ » میلیـــون دالـــــر
۳۶ــ حسین فهیم « ۱۵۰» میلیـــون دالـــــر
۳۷ــ شیرخان فرنود « ۲۰۰ » میلیـــون دالـــــر
۳۸ــ خلیل الله فروزی « ۱۷۵» میلیـــون دالـــــر
بصیر نظری

>>>   انقلاب نیاز روز است تا دزدان بیت المال و یاغی های دون صفتت مهار و یک حکومت مرکزی با قدرت اجرائیه و در راس آن شخصیت مثل اشرف غنی قرار گیرد، این روز رسیدنی است و گیلم دزدان جمع میشود. افغان

>>>   بی ۵۲ بالای این مرد ها غرش نمیکند، دلت را بیجا خوش نکن.
امریکا امکانات خود را در خدمت جنگ ها و تمامیت خوائی های شئونیست ها و فاشیستک های ارگ قرار نمیدهد.
آنها منطق و شعور دارند و قبلن موقف خود در قبال این مسائل داخلی واضع کرده اند.

>>>   دوران ملک الطوایفی پایان یافته و نظام سیاسی افغانستان میراثی نیست

>>>   انقلاب دزدان و بغاوت گررا

>>>   امریکا بیکار نمانده که برای خودش دشمن بخرد و جهت خوش ساختن غنی کوچی و تیمک شئونیست های قبیلوی اش چاره این را ویا چاره آن را بکند. امریکا قسمیکه ادعا میکنند طرفدار مردم سالاری است نه طرفدار قبیله سالاری چند تا شئونیست هائیکه تمام روز امکانات امریکا را جهت پیشبرد اهداف قومی قبیلوی خود ضایع میکنند و هیچ دست آوردی هم ندارند. گذشته از آن، ایستادگی و اعتراض ها علیه خودکامی و تمامیت خواهی های غنی و تیمک فاشیست او صورت میگیرند، نه علیه امریکا، و امریکا آنرا میداند. خاطرت جمع باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است