فلسطینی‌ها تهدید ترامپ را محکوم کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۶/۱۰/۱۴ کد خبر: 144231 منبع: پرینت

فلسطینی‌ها تهدید ترامپ در خصوص قطع کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان را نوعی باج خواهی ارزیابی و این اقدام را محکوم کردند.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تهدید کرده است که به خاطر عدم تمایل فلسطینی ها به مذاکره سازش با اسراییل، احتمالا کمک های مالی به فلسطین را قطع خواهد کرد.

ترامپ سه شنبه با انتشار توییتی نوشت: "واشنگتن صدها میلیون دالر در سال به فلسطینی ها می دهد ولی هیچ گونه احترام یا قدردانی دریافت نمی کند. آنها حتی حاضر نیستند درباره پیمان سازش با اسراییل مذاکره کنند."

"حنان عشراوی" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در اینباره تاکید کرد: ما به کسی باج نخواهیم داد.

این در حالی است که فلسطینی ها به خاطر تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل، به شدت از سیاست های کاخ سفید خشمگین هستند.

این تصمیم ترامپ با مخالفت گسترده جهان اسلام و متحدان غربی آمریکا روبرو شده است. نبیل ابو ردینه سخنگوی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به توییت ترامپ، تاکید کرد: بیت المقدس برای فروش نیست، نه در برابر طلا و نه نقره.

وی تصریح کرد: فلسطینی ها با بازگشت به مذاکرات صلح که در سال 2014 میلادی با شکست روبرو شده، مخالفتی ندارند، ولی تنها بر اساس ایجاد یک کشور مستقل در چارچوب اراضی قبل از اشغال اسراییل در جنگ 1967 میلادی، حاضر به ادامه مذاکره هستند. اگر آمریکا مایل به صلح و منافع آن است، باید از این مساله تبعیت و پیروی کند.

سرویس تحقیقاتی کنگره در گزارش سالیانه ای که در دسامبر 2016 به کنگره آمریکا ارایه کرده، اعلام نموده است که میانگین کمک های اقتصادی آمریکا به کرانه باختری و نوار غزه از سال 2008 تاکنون به 400 میلیون دالر رسیده است.

بخش زیادی از این پول از طریق آژانس آمریکایی برای توسعه بین المللی هزینه شده است.

"میری رجف" وزیر فرهنگ اسراییل از اظهارات ترامپ درباره قطع کمک های به فلسطین استقبال کرده ولی تزیپی لیونی از سیاستمداران مخالف اسراییل و مذاکره کننده سابق سازش اسراییلی ضمن مخالفت با اظهارات ترامپ، گفت: یک دولت منطقی و جدی اسراییل، باید به آرامی به ترامپ بگوید که این به نفع اسراییل است که از وقوع بحران انسانی در نوار غزه جلوگیری شود و منابع مالی نیروهای امنیتی فلسطین که در حال همکاری با اسراییل هستند، تامین شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
فلسظین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است