دستور بازگشایی مرز کوریای شمالی با جنوبی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۶/۱۰/۱۴ کد خبر: 144235 منبع: پرینت

یک مقام رسمی کوریای شمالی از دستور رهبر این کشور برای بازگشایی یک مرز مشترک با کوریای جنوبی خبر داده است.

به گزارش رویترز، یک مقام رسمی کوریای شمالی که نامش فاش نشده تاکید کرد: رهبر کوریای شمالی دستور داده است تا مرز مشترک با کوریای جنوبی که برای مدت زمان طولانی بسته بوده، بازگشایی شود. بازگشایی این مرز برای انجام مذاکرات بین مقام های ارشد 2 کشور بوده است.

این مذاکرات با هدف آغاز گفتگوهای رسمی درباره اعزام ورزشکاران کوریای شمالی به بازی های المپیک زمستانی است که قرار است ماه آینده در کوریای جنوبی برگزار شود.

این مذاکرات قرار است 9 ژانویه یعنی سه شنبه هفته آینده انجام گردد. البته آمریکا اعلام کرده است که مذاکرات بین کوریای جنوبی و کوریای شمالی را جدی تلقی نمی کند، آن هم تا زمانی که پیونگ یانگ تمایل و عزمی برای متوقف کردن برنامه های هسته ای و موشکی نداشته باشد.

مون جایه این رییس جمهور کوریای جنوبی سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: بهبود و ارتقای روابط بین کوریای جنوبی و کوریای شمالی، با حل و فصل مساله هسته ای کوریای شمالی در ارتباط است.

اظهارات رییس جمهور کوریای جنوبی یک روز پس از آن است که کوریای شمالی پیشنهاد مذاکره با سئول را مطرح کرده ولی همچنان بر دنبال کردن برنامه تسلیحات هسته ای خود تاکید داشته است.

رهبر کوریای شمالی در پیام سال جدید میلادی اعلام کرد کشورش به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای شمالی
کوریای جنوبی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است