تعدادی از زندانیان یک زندان در آلمان فرار کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۶/۱۰/۱۴ کد خبر: 144249 منبع: پرینت

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر فرار شماری از زندانیان یک زندان در آلمان تنها ظرف 7 روز، مقام های برلین مورد انتقاد‌های شدیدی قرار گرفته‌اند.

روز سه‌شنبه، در پی سومین مورد فرار از زندان در طی یک هفته، انتقادات گسترده‌ای متوجه مقام های آلمان شد.

یک روزنامه آلمانی مشکلات امنیتی در این زندان را «باورنکردنی» خوانده است. سیاستمداران محلی نیز خواستار استعفای وزیر دادگستری آلمان شدند. کاربران در فضای مجازی نیز «سیاست درهای باز» این زندان را به باد انتقاد گرفتند.

روز پنجشنبه، 4 زندانی بین 27 تا 38 سال از زندان «پلاتسنزی» در برلین که اکنون به «زندان رسوایی» شناخته می‌شود، گریختند.

این زندانیان به جرایم سرقت، زورگیری و ضرب و شتم در این زندان محبوس شده بودند. این افراد از یک دستگاه فرز و یک پتک بزرگ برای نفوذ به کانال‌های تهویه هوا و عبور از زیر حصارها برای فرار استفاده کرده بودند.

یک دوربین امنیتی، جزییات فرار این افراد را ضبط کرده است. با این‌حال، مسوولان زندان 41 دقیقه پس از فرار این افراد زنگ هشدار را به صدا درآوردند.

روز جمعه، هنگام حضور و غیاب زندانیان مشخص شد یک مرد 30 ساله از مرخصی روزانه خود بازنگشته است.

همچنین، صبح روز دوشنبه، نخستین روز سال نوی میلادی، اعلام شد 2 زندانی دیگر نیز از طریق پنجره یک سلول از زندان گریخته اند. با این‌حال، این مساله نیز ساعت‌ها بعد از آن گزارش شد.

این 2 زندانی تحت قوانین «سیاست درهای باز» در این زندان محبوس بوده اند. این زندان به این افراد اجازه می‌دهد طی روز در خارج از زندان کار کنند و شب‌ها به زندان بازگردند.

یک سخنگوی محلی برلین در مصاحبه با خبرگزاری رسمی آلمان گفت: «این زندانیان می‌توانستند صبح روز بعد با پای پیاده از درب زندان خارج شوند.»

وزیر دادگستری آلمان روز سه‌شنبه در پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر اعلام کرد 4 نفر از زندانیان متواری همراه با یک وکیل به زندان بازگشته اند و اکنون قرار است به زندانی با قابلیت‌های امنیتی شدیدتر منتقل شوند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
زندان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است