چهار تاجيک در مصاف چهار پشتون (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۶/۱۰/۱۴ کد خبر: 144257 منبع: پرینت

در تداوم بن بست سياسى ايجاد شده ميان ارگ و بلخ نمايندگان جمعيت اسلامى و نمايندگان ارگ با هم مذاكره نمودند. با همه دروغ پردازى هاى رهبران كذاب سياسى كشور كه با شعار هاى وحدت ملى گوش همه را كر نموده اند تركيب نمايندگان دو طرف قابل توجه است. از سوى دولت چهار پشتون بشمول اتمر، رحيمى، استانكزى و اكليل حكيمى و از جانب جمعيت چهار تاجيک شامل صلاح الدين، داكتر مهدى، مراد و اخلاقى اشتراک دارند.

آيا در كل دولت هيچ شخصيت غير پشتون يافت نمی شد كه در اين مذاكرات مورد اعتماد ارگ قرار گیرد و آيا در تمام جمعيت هيچ شخصيتى غير تاجيک يافت نمی شد كه در تركيب اين هيات شامل شود؟ اتفاقا اگر نمايندگانى از ساير اقوام در تركيب اين دو تيم بودند به مراتب نتايج آن دلسوزانه تر و خير خواهانه تر مى بود با چنين عملكرد غليظ قومى باز هم به چشم مردم خاک مى پاشند و خود را شخصيت هاى ملى وانمود مى كنند.


پشتون تاجیک افغانستان قوم گرایی جمعیت ارگ بلخ کابل عطامحمد نور اشرف غنی



محمد عارف منصوری

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاجیک
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   دیگران به گونه ای از خانواده تاجیک ها به حساب میروند که اشرف غنی احمد زی به آن پرداخته است و حقیقت هم همینست .
م.ش.ف کابل

>>>   سلام رحیمی اتمر و حکیمی. پښتون نیستند بروید هر سه در فامیل به زبان دری صحبت میکند از کلتور و عنعنات پښتون خبر هم ندارد
با این کوایف که دارند هر سه نفر از جمله تا جک حساب میشوند

>>>   Amirzada
از " جنبش اصلاحات و دموکراسی" حمایت باید کرد
توطئه سیاسی که ارگ کابل برای سقوط بلخ براه انداخت در نتیجه مقاومت والی بلخ و حمایت بی سابقه مردم از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب افغانستان تمام مسیر بازی را تغییر داده است. در نتیجه یک موج بزرگ مردمی " جنبش اصلاحات و دموکراسی" بر علیه دیکتاتوری و خود کامگی در کشور در محوریت بلخ شکل گرفته است که نیاز به حمایت و رهبری آگاهانه و رسالتمندانه گروه ها و شخصیت های مستقل سیاسی و جامعه مدنی کشور و هم چنان جامعه جهانی دارد.

>>>   الد ميرزامير
تاجیکان در مقاومت همیشه برنده و در گفتگو بازنده اند. امیدوارم برد مقاومت استاد عطا توسط گفتگو گران شکستانده نشود. تاجیکان باید یاد بگیرند که چگونه گفتگو کنند. هنر گفتگو بالاتر از هر هنر دیگر است.

>>>   جالب این جا است که اکلیل حکیمی چرا درین جلسه اشتراک کرده است؟
آیا میخواهند اعضأ جمعیت را با پول بخرند؟
توسط رییس شورای امنیت یعنی اتمر اخطار میدهند. توسط استانکزی رییس امنیت عذر و زاری میکنند که موضوع امنیت را در نظر بگیرید تا امنیت خراب نشود.
و بالاخره اگر تهدید و زور و عذر و زاری کار نداد، بعدأ توسط اکلیل حکیمی وزیر مالیه خریده میشوند.

>>>   Salam
از همين حالا به عطا محمد نور مشوره مى دهم ؛
هيچ چاره يى ندارد مگر رويايى با همه ابعاد آن . ارگ و سپيدار تصميم خود را گرفته است، غنى مى داند كه اگر در اين بازى ببازد ، ديگر نمى تواند ادامه دهد ، اگر در روياى سياسى ببازد و يا فرمانش را واپس بگيرد ، در هر دو صورت بازنده خواهد بود و اگر در اين بازى پيروز شود ديگر آينده به او تعلق دارد. غنى در راس قوا قراد دارد و هر لحظه با امريكاى ها و انگليس ها در ارتباط است و گزينه هاى متعدد را روى ميز دارد و توان مانور رسمى اش خيلى زياد است ، عبدالله و عده يى زيادى جمعيتى ها و افراد و باند هاى معامله گران ديروز و امروز در پهلويش قراد دارند .
عطا از ديد ارگ ، سپيدار و خارجى ها شورشى محسوب مى شود و آنهم شورشى از تبار غير خودشان ، بايد سركوب شود ، سرنوشت خود را به جمعيت سپردن و يا اتكا كردن به جنرال رازق ، لالى ، حاجى قدير وچنين افراد ، ساده لوحى بيش نيست ، اينها در فرجام به دلايل معلوم در كنار غنى و خارجى ها قرار خواهند گرفت ، محقق و دوستم نه قابل اعتماد اند و نه هم قدرت مانور را دارند اگر نقشى هم داشته باشند سمبوليك و بى تاثير خواهد بود.
مشوره من به عطا اين است كه اگر واقعن راست مى گويد ، وقت را تلف نكند و از همين فرصت سود ببرد آماده مبارزه و جنگ باشد ، براى آن آماده گى نظامى و سياسى بگيرد، با همه يى نيرو هاى ملى به ويژه در شمال و شمال شرق ، غرب و مركز افغانستان جبهه يى مشترك سياسى و نظامى را بدون معطلى شكل دهند و براى تغير نظام و گزينه هاى احتمالى ديگر طرح هاى عملى را پيش كند و اولين قدم بايد نامشروع خواندن رسمى اين حكومت و خارج ساختن صلح آميز استا ن هاى دوست از بدنه يى اين حاكميت و اعلان خودمختارى تا ايجاد حاكميت مشروع بايد باشد .
در غير آن آقاى نور خواهد باخت و حذف خواهد شد .
اين پيام را به آقاى عطا برسانيد !

>>>   برای بردارن هزاره مان باید خاطرنشان بسازم که کسانی که در حمایت به طرفداری جنبش تبسم وجنبش روشنایی با جانب ارگ چانه میزد هیچ تاجیکی ازبکیی در میان شان وجود نداشت . پس نباید افتراق قومی بیشتر شود .
از ادعای برحق عطا حمایت صورت بگیرد.

>>>   تاجیک های واقعی
————————
کسانی که جرات و شهامت این را دارند که خود را تاجیک می نامند (زیرا باور دارند که افغان هویت قوم عزیز پشتون است) و فعالانه بر علیه سیاست های فاشیستی، قومی - قبیلوی و «تحمیل» زبان، فرهنگ و هویت قومی بالای خود و دیگران مبارزه و مقاومت نموده و طرفدار دموکراسی، عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی می باشند؛

>>>   کاندیدان پارلمانی ولایت هرات
وقتی اسماعیل خان والی ما بود در دو سال اول حکومتش تمام هرات برق ۲۴ ساعته داشت، از امینت چیزی نمیگم‌ چون خودش شبانه گزمه می‌کرد، هرات داری بزرگ‌ترین شهرک صنعتی آسیایی میانه شد و اکثریت مردم هرات بخاطر دید وسیعی که اسماعیل خان نسبت به تجارت با همسایگان داشت صاحب میلیون ها دالر شدن و همه شهروندان هراتی خوش و خندان، ولی روزی رسید که نظام فاشیست چشم دیدن پیشرفت عجیب هرات را نداشت بنا امیر قلوب را با توطئه از هرات خارج و یک وزارت را برایش در نظر گرفت. باور بخدا بکنید از روزی که اسماعیل خان از هرات رفت، سر ناموس ما تجاوز شد، اولاد مان توسط فراهی ها و هلمندی ها اختطاف شدن، تمام کورسی های بزرگ دولتی به اقوام قبیله داده شد، پول مردم هرات به بهانه مالیه و برشنا چور شد، همین اکنون هرات منزویترین شهر افغانستان نسبت به سهم سیاسی در دولت است که فقط یک عامل دارد: فاشیزم !
انتخاب باشماست مردم فرهیخته شمال

>>>   افغانستان فقط برای ما تاجیکان و پشتون ها است - هزاره ها مال افغانستان نیستند و باید از افغانستان رانده شوند زیرا هزاره ها مغول هستند و از مغولستان اینجا آمدند باید رانده شوند به همان سرزمین اجدادی خودشان مغولستان
تاجک اصیل از بلخ

>>>   اتمر از كوچي هاي لغمان و پشتون است، حكيمي دزد هم لغماني و پشتون است، مهم نيست كه فارسي صحبت ميكنند.

>>>   تاجیک اصیل
ای حرف تو چه ربطی به موضوع داشت ؟؟؟
باشنده اصلی کسی است که به ابادانی ملک خور باندیشد.
از قدیم گفته اند که روز ندیده را روز نته پای ترقیده ره موزه ، خدا رحم کند دو روز شده شما کمی روز پیدا کردید وگر نه همو ....پشتونها بیش نیستید که از شما سواری میگرفتند! !!!!!

>>>   تاجیک اف بچم ، از نام نشاند مالم است که از کجاستی.خود بهترمیفهمی....
اول یک آزمایش دی ان ای بگیر بعد بیا نظر بده .مگر امکان دارد که بر اثر حمله مغول مادر کلان تو به نصیب رفته باشد؟؟؟؟!!!!
شک نکو که خودت از نسل کاکا چنگیزت استی، ، حالا بر روی کاکاهای هزاره ات می خیزی؟؟؟؟

>>>   ما تاجیکها باید یک کشور برای خود داشته باشیم

>>>   رفتار و کردار غنی کوچی اگر قومگرایانه نمییبودند کشور اصلن به این بحران نمیرسید.
از عطا نور قبلن چندان خوشم نمیامد ولی حالا فکر میکنم کارش در مورد مقاومت با خودکامگی و تمامیت خواهی این اوغانهای شئونیست درست و منطقی بوده و حتی ستودنی است.

>>>   سه ولایت میتواند به تاجیکستان بپیوندند

>>>   قومگرایان .....و تعصبین هر چیز را قومی میسازند، این روش و مکارگی از شورای نظار و چکره هایشان است

>>>   استاد عطامحمد نور هم کدام برنامه برای تغیر فاشیسم نداردجمیعتی ها هم درجهت تغیر اساسی وبنرنامه علمی ندارند اختلافات صرف بر سر موقف ها وچوکی ها است اگر برایشان چوکی ها بدهد کدام چیزی نمیکنند بازهم درد را دوانمیکنند باید درقسمت تذکره های الکترونیک وبا ذکر واژه اوغان مخلفت میکردند واز ذکر هویت های همه اقوام دفاع میکردند.غیرازاوغان ها دیگر اقوام هم درین سرزمین زیست دارند.کتمان نشوند.بااحترام عبید جان.

>>>   رفتار و کردار غنی کوچی اگر قومگرایانه نمییبودند کشور اصلن به این بحران نمیرسید.
از عطا نور قبلن چندان خوشم نمیامد ولی حالا فکر میکنم کارش در مورد مقاومت با خودکامگی و تمامیت خواهی این اوغانهای شئونیست درست و منطقی بوده و حتی ستودنی است.

>>>   بنام تاجیک اصیل از بلخ،
بس کن اوغان غول ما میدانم تو کی هستی تو نمیتوانی با این ترفند ها در اتحاد اقوام غیر اوغان برضد فاشیزم قبیله اوغان خدشه و اخلال ایجاد کنی.
بلخ جای قبیله ناقل نبوده و نیست.

>>>   هموطنان عزیز غیر اوغان،
اگر در کشور های دیگر دنیا شهروندان کشور ما را بنام افغان یا اوغان میشناسند این نه تقصیر آنها است نه گناه ما بلکه نتیجه خیانت، دروغ، حیله، و تقلب زمامداران پشتونست حکومت های قبلی است که در حق تمام شهروندان کشور ما انجام داده اند.
این بی عدالتی باید اصلاح گردد.
ماده چهارم قانون اساسی با زور، تذویر، ریا، و دروغ بر مردم تحمیل شده است، و هیچ مورد قبول اکثریت قاطع مردم بجز خود اوغانها یا پشتونها نیست. این قانون هرچه زودتر باید اصلاح گردد.
اوغان افغان پتهان پشتون یا پختون همه یکی است و مترادف یکدیگر هستند، و اکثریت باشندگان کشور اوغان نیستند.
ختم داستان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است