آیا دشنام دادن به دیگران عزت فروشی نیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۲    ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ کد خبر: 144297 منبع: پرینت

اساسا چرا بعضی ها عادت کرده اند که اين قدر راحت از واژه‌ های بی ادبانه و شرم‌ آور به دفعات استفاده کنند؟ آیا این همه بداخلاقی و ناسزاگویی ها از عدم عزت نفس سرچشمه نمی گیرد و آیا دشنام دادن به دیگران خود عزت فروشی نیست؟

یکی از پیام های مهم جهاد عزت است و بخاطر حفظ عزت و شرف بود که مردم ما در دو دوره درخشان جهاد و مقاومت با جان و مال مبارزات پیگیر نمودند. همه انسان ها دارای عزت و کرامت ذاتی هستند و هرگاه کسی بخواهد که به عزت و کرامت دیگران اهانت کند در حقیقت اوج بی عزتی خویش را به نمایش گذاشته است. کسی كه بخاطر عزت و آزادی كشور در جهاد مقدس افغانستان و مقاومت ملی رزميده باشد چگونه با ادبيات بازاری به دیگران توهين می كند؟

انسان عزتمند هنجارهای اخلاقی را رعایت نموده و هیچگاه به خود این اجازه را نمی دهد تا به شخصیت جهادی توهین کند. توهین به یک انسان باعزت نشانه‌ ی بی عزتی و فقدان شخصیت فرد است. متاسفانه تشنگی ثروت و قدرت برخی ها را از مسیر اصلی جهاد و مقاومت منحرف نموده و به تفرقه افکنی متوصل ساخته است. تظاهر به تبعیت از پیشگامان مکتب جهاد و پناه بردن به احساسات پاک مردم، استفاده از هویت جهاد و مقاومت و سوء استفاده از باورهای مردمی جهت رسیدن به اهداف شخصی در حالیکه که کوچکترین اعتقادی به منافع ملی و مردمی ندارند عملی است شنیع و خیانتی است نابخشودنی.

ملتفت باید بود که موج سواری بر احساسات پاک مردم و ارتکاب جنایت تفرقه افکنی و افتراق و اختلاف میان راهروان جهاد و مقاومت برای تصاحب قدرت و حفظ ثروت عواقب ناگواری در قبال خواهد داشت. هر چند امروز با دروغ و تهمت از احساسات پاک مردم استفاده می کنند مگر بدون شک مردم آزاده‌ ی ما زود از هدف شوم و جابرانه شان آگاه خواهند شد و دیر نخواهد بود که تشت رسوایی شان از بام به زمین سقوط کند.

عبدالقهار عابد رییس - دفتر مقام ریاست اجرایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تفرقه افکنی
عزت
نظرات بینندگان:

>>>   کدام جهاد و کدام مقاومت همان جهادی که دار و ندار مردم را غارت کردید و همان مقاومتی که تا دریای آمو فرار کردید؟ گپ تان را برابر ذهن تان بزنید.

>>>   چرا کوتاه ننوشتی استاد عطا در ترور مسعود دست داشته

>>>   مــــار آستین ویا گــــژدم ازین مرز مستثنی است

>>>   پیش توانگر منشان پهلوی لاغر مگشا
دست به هر دست مده چشم به هر در مگشا
همت تمکین نظرت نیست کم از موج گهر
جیب حیا تا ندری خاک شو و پر مگشا
لب به هم آر از من و ما وعظ و بیان پر مسرا
پشت و رخ این دو ورق ته کن دفتر مگشا
بیدل از آیینه ما غیر ادب گل نکند
خون تحیر به خیال از رگ جوهر مگشا
بیدل

>>>   به کسی دشنام دادن بی عزتی است که یک انسان مسلمان و با تقوا باشد ولی به این انسانهای جناور و قاتلین و چپاولګران که برای دزدی چور وکشتن مردم مسلمان و مقابل یک دولت جنګیدند و باز نامش را جهاد ګذاشتند دشنام دادن به اېن خبیث ها کم است اینها را هر صبح باید به چتلی در روی ایشان ماید. .....ګفت.

>>>   رئیس دفتر باید مدافع رئیس باشد

>>>   دشنام دادن به هر انسان از نظر اسلام کار ناجایز ومردود. است هر که مسلمانی را دشنام ملایکه اورا نفرین میکند وخداوند. اورا درروز آخرت جزای سخت میدهدنفرین وتوهین وتحقیر وتهمت از گناهان کبیره است لطفآ کسانیکه در صحفات اجتماعی به اشخاص و افراد توهین میکند منتظر جزای خویش در اخرت باشد، این اشخاص و افراد باید. قران را که در خانه های خویش چندین پوش کرده اند. باز کنند. وطبق هدایات الهی رفتار. کنند نه بنام مسلمان باشند قران را با ترجمه وتفسیر بخوانند تا دل این کور دلان روشن گردد
عبدالله ریحان

>>>   آیا دشنام دادن به دیگران عزت فروشی نیست؟
اګر دشنام به دیګران عزت فروشی باشد پس شبکه اطلاع رسانی وکمنتګران پدرامی ان با دشنام دادن به پشتونها عزت خودرا قبلا فروخته است! ای کمنتګران شبکه! باعزت باشید ومردانه مبارزه کنید نه به دشنام!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است