سفارت ایران: اظهارات حکمتیار مایه تاسف است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۴    ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ کد خبر: 144311 منبع: پرینت

سفارت ایران در کابل در واکنش به گفته های رهبر حزب اسلامی مبنی بر منتقل شدن داعش به افغانستان از مسیر ایران، اظهارات وی را مایه تاسف شدید و تعجب خواند.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی روز پنجشنبه 14 جدی 96 در یک نشست خبری در کابل ایران را متهم به گسترش نفوذ داعش در افغانستان کرد.
رهبر حزب اسلامی بیان اینکه جنگجویان داعش از عراق و سوریه، از سوی ایران به کشور صادر می شوند اظهار کرده است که "ایران می‌خواهد که همان بازی‌ ای که به‌نام داعش در عراق و سوریه کرد در افغانستان هم بازی کند."

به باور حکمتیار پاکستان و ایران بیشترین همکاری را در موضوع افغانستان با آمریکا داشته اند و این دو کشور نگران ایجاد جبهه جدید در منطقه علیه خودشان هستند.

سفارت ایران در کابل در واکنش به این گفته ها در خبرنامه ای ضمن رد اظهارات رهبر حزب اسلامی آورد که ادعاهای بی‌اساس مبنی بر نقش ایران در انتقال داعش از عراق و سوریه به افغانستان مایه‌ی تعجب و تاسف شدید است.

در خبرنامه آورده شده است که تاکنون هیچ کشور و یا هیچ سیاستمدار معقولی، ایران را به همکاری با داعش متهم نکرده است.

بر بنیاد موضع گیری سفارت ایران، مطرح شدن چنین ادعاهای غیرواقعی به روابط دوستانه‌ دو کشور آسیب نمی‌رساند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   کافر زما ن آن ست که حق رو ول کند و باطل را بچسبد.به ایرانی که هزاران شهید در راه مبارزه با داعش داد تهتمت میزنی که چند دلار سعودی گیرت بیاید؟؟؟

در هر حال مرگی هم در کارست و آن موقع جوابگو خواهی بود.

>>>   این گفتار ملیون ها دالر دست آورد دارد بعداز سفر به سعودی با دست ها وجیب های پر برمیگردد

>>>   وزیر صاحب وزارت مخابرات و تکنالوژی شهزاد گل آریوبی و "گال بلدينک راهبر" هردوشا ن مشکل مغزى دارد
اولى زياد عقل دارد و بى زباندومى عقل اش پوده و پير ولى زبان دراز!
ايران و داعش!
خدمات پستى يک و نيم ميليون قرن
قرن = 100 سال است: 150.000.000
112 ميليون سال پيش Sarcosuchus imperator زنده گى مى کرد. انسان وجود نداشت. شايد راکتيار از همان زمان است! دایناسورها (به انگلیسی: Dinosaur) گروهی از خزندگان مهره‌داری بودند که برای بیش از ۱۶۰ میلیون سال حاکم بر زمین بودند.
وزیر صاحب وزارت مخابرات و تکنالوژی شهزاد گل آریوبی گفت خدمات پستى افغانستان قدامت تاريخى يک و نيم ميليون قرن دارد و ادامه داد که در زمان سلطنت امير شيرعلى تهداب گذارى شد و فرازونشيب داشت. همين آدم استقلاليت نسبى داشت و عليه
امير شيرعلى از طرف برادر خود پدر عبدالرحمان خان ازتخت دورشد. بخاطر اينکه امير شيرعلى عليه دولت برتانيه ايستاد شد. در زمان برادر زاده اش عبدالرحمان نام خراسان به افغانستان از سوى انگليس نيمه رسمى تا که 1919 رسمى شد.
خوانش‌پریشی، دش‌خوانی یا دیسلِکسی (به :Dyslexia انگلیسی > Legasthenie به آلمانى; لاتين: legere به معنى خواندن)
کسانيکه خواندن و نوشتن ياد ندارند بى سواد اند.
ناتوانی خوانِش، یا دیسلِکسی در مردمان بسيار عاقل هم وجود دارد که فقط درساحه خواندن ونوشتن مشکلات "آهينه اى چشمى-مغزى - دبيره ها زبان را برعکس مى بيند.
چشم چپ با بخش راست مغز بايد رابطه داشته باشد و چشم راست با بخش چپ مغز. مانند کمره عکاسى که در کمره جسم را سرچه نشان مى دهد.
اين يک مانع است و نه مريضى معلول برايش در عربى گفته مى شود. ولى نابغه هم شده مى توانند
(مَنشور یا موشور یا شوشه، جسمی است از جنس بلور یا پلاستیک شفاف که نور پس از عبور از آن تجزیه می‌شود. و يا با قطره هاى آب هفت رنگ کمان رستم)

>>>   بدون اظهارات حکمتیار ایران دشمن انسانیت و اسلامیت است و این برای جهان اسلام مانند زخم ناسور است که هیچ تداوی ندارد و باید از بین برده شود

>>>   ایران در امور افغانستان دخالت میکند زیرا ایران طالبان را مسلح میکند و این مشکلات را برای ملت افغانستان بوجود آورده است

>>>   این حرفها از سوی حکمتیار نشانه آن است که پیسه هایش کم شده و بدنبال دم تکان دادن برای اربابان سعودی و امریکائی خود می باشد . عایشه از ایران

>>>   اما ندانستم یک داعشی اوغان هم اینجا وجود دارد و ایران را دشمن انسانیت و اسلامیت میخواند شاید او از اینکه نسل طایفه ...... توسط ایران و محور مقاومت برباد شد زخم خورده باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است