بودجه با زد و بند های سیاسی آماده می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۲    ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ کد خبر: 144339 منبع: پرینت

اعضای مجلس نمایندگان در 9 سال گذشته، 13 بار بودجه را برای برآورده شدن منافع شخصی رد کرده اند.

یک پژوهش نهاد دیدبان شفافیت افغانستان درخصوص فساد وکلا در بودجه ملی نشان می دهد که بودجه توسعه ای در این سال ها بر بنیاد زد و بند های سیاسی آماده شده است.

بگفته مسوولان دیدبان شفافیت افغانستان، بیشتر پروژه ها به فرمایش نمایندگان مجلس در بودجه گنجانیده می شود تا در انتخابات از روستاهایشان بیشترین رای را بدست بیاورند.

تیموری مسوول دادخواهی دیدبان شفافیت در این خصوص گفته است که نمایندگان مجلس در سال 1396، 370 پروژه را از طریق فشار وارد سند بودجه کرده اند درحالیکه هیچ پولی برای عملی شدن این پروژه ها وجود ندارد.

بگفته وی، نمایندگان علت رد بودجه ملی را عدم توازن میان ولایت ها گفته اند اما آنان بعد از رد سند بودجه در مرحله اول، وارد مذاکره و معامله با وزارت مالیه شده اند و زمانیکه وزارت مالیه منافع شخصی آنها را تامین کرد، دیگر به اصلاحات اساسی در بودجه توجه نکرده اند.

هیات اداری مجلس با رد این گزارش گفته اند که نمایندگان مجلس بدلیل نواقص در سند بودجه آن را رد کرده اند.

گفتنی است که سند بودجه مالی سال 1397 نیز بدلیل حذف پروژه های انتقالی سال 1396 در مجلس رد شده و با وجود گذشت نزدیک به سه هفته از سال مالی جدید، سند بودجه تا هنوز به مجلس معرفی نشده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
دیدبان شفافیت
نظرات بینندگان:

>>>   Mazari
حنیف اتمر - مشاور امنیت ملی افغانستان اخیراً یک دربند قصر را در سرک 15 وزیر اکبر خان که در کنار سفارت کانادا موقعیت دارد را به ارزش چهار میلیون (4000،000) دالر امریکایی خریده است و باید به مردم بگوید که پول آن از کجا آمده.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است