خلیلزاد به غنی روحیه داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۵    ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ کد خبر: 144347 منبع: پرینت

خليلزاد در كشمكش بلخ و ارگ، اينبار نيز مثل هميشه به كمك غنى شتافت و با تكرار روايت جعلى- يعنى خارجى ها به نيروهاى منتقد و معترض حاكميت رخصت مانور را نخواهند داد- به غنى اندكى روحيه بخشيد.

اگر قدرى در سياست ها و رفتارهاى خليلزاد به عنوان يك عنصر پشتونيست تامل كنيم، ايشان دچار anachronism يا نا بهنگامى تاريخى شده اند و از عقب عينك هفده سال قبل به امروز نگاه مى كنند. وى متوجه نيست كه اولاً خارجى كه او از او در كانتكست افغانستان سخن مى گويد، ديگر وجود خارجى ندارد، ثانياً "طلسم" خارجى مصنوع دست خليلزاد و كرزى و غنى به يُمن ايستادگى حوزه مقاومت شكسته شده است، ثالثاً نسل امروز ما با نسل ديروز از حيث آگاهى تاريخى، فرهنگى و هويتى تفاوت جوهرى دارد و در برابر هر نوع تبعيض و بى عدالتى و استراتژى آپارتايد هم چون كوه ايستاده است و ذره اى از مطالبات اش پس نمى كشد. يكى از افتخارات اين نسل اين است كه سلاح استفاده از خارجى را از كار انداخته و به بايگانى تاريخ سپرده است.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   خلیل زاد بچیم!
دست پدر جورج بوش ات خلاص.
مرد هستی با امریکایی هایت یک مرتبه بالای این مردم دلیر حمله کن که زور را برایت نشان بدهیم.
شاهین شمالی

>>>   خرجی ها در جدال سیاسی داخلی نظاره میکنند و بس هرکه برنده شد با او معامله میکنند.

>>>   آغای عبدالله با کمال معذرت شما یک فرد .........هستید ، یگانه مرام شما تفرقه و تبعیض است .

>>>   غنی مگر .......باشد که به حرف های خلیل زاد گوش بدهد.خلیل زاد تمام عمر در خارج از کشور بوده.چه میداند در دل مردم چه میگذرد .همیشه این که کشور ماروز خوش را ندیده وياهميشه به لبه پرتگاه بوده .علت اصلی همین های بودن که مشاوری میکنند همه پادشاهان و ریس جمهورهای گذشته که هم خودشان و هم مردم ومملکت را بطرف بدبختی و عقب ماندگی بردن فقط مشاوران پست و خبیث بودن که به آنها مهشورت میداند ویا مشاوری می‌نمودند

>>>   جو ن خلیل زاد و غنی هردوشان یهودی است و تا بعت کفری دارند از این لیاظ با هم کی اند

>>>   تو به خود بنویس و خود بخند ... چرا حقیقت نمیپذیرین ... خلیل زاد درست میگه ... ۱۵ سال قبل عالی جنابان کجا تشریف داشتن .. و توسط کی آورده شدن .. ! حال همان کسانی که آورده بودیشان دیگر نمی خاهیشان!

>>>   تا دیروز خلیلزاداز طریق داود نصیب وابراهیم محب شریک کاری ومالک محب تاور های کابل ومزار شریف به نحوی اقای نور را اطمینان میداد وظاهرا خودرابیطرف قلمداد میکردوقتی به اهداف خود رسیدند ونزاع ونفاق را در شمال تعمیم نمودند ونفاق وبد بختی را میان اقوام باهم برادر افغان پخش کردند دیگر علاقه وارتباط خودرا با جانب عطا قطع کردند ودرست مقابل ارمانها ی عطامحمد خان استادند اینجاست که باید از همان ابتدا به این ترفند های خلیلزاد ومحب زادها فریب نمیخوردند وراه خودرا کاملااز عناصر فرصت طلب ومغرض جدا میکردندحال که تیر از کمان جسته شیطنت های انها بر اخلاق ورویه ای نیک نور غالب امدهراه برگشت وعقب گرد برایش باقی نمانده به خداوند بزرگ توکل نمودهخویش را به دامن ملت بیندازند وانشا الله فلاح ورستگاری نصیبشان خواهد شد وخلیل زاد ونصیب ومحب زاد ها رسوای هردو جهان خواهند شد
ابراهیمی

>>>   خلیل زاد ان وقت که یک تعداد مردم را بنام خارجی ترساندی ان شالله رفته والله بالله اینبار همه اقوام افغانستان پاره ات خواهند کرد اگر تاجک اوزبیک جنگ را اغاز کنند دار و دسته ات خواهد رفت و مانند فراریان ویتنام خواهید شد .

>>>   اشرف غنی احمدزی بارها به صراحت و شهامت گفت خون احمدشاه بابا و میرویس نیکه در رگهای من جاریست . کدام یک از مدعیان قوم تاجیک گفت خون حبیب الله کلکانی و احمدشاه مسعود دررگهای من جاریست؟ این آدم های معامله گرحتا ازبحث درباره ی خط دیورند ابا ورزیدند اما من لطیف پدرام به صراحت میگویم خون حبیب الله کلکانی واحمدشاه مسعود در رگهای من جاریست،البته ازباب عدالت خواهی و انصاف نه شوونیزم و نژادپرستی .
لطیف پدرام

>>>   Paiez
ما در روستای ما یک متل داریم که میگن:
"به دان(دهن) تو کسی گاوه از جواری نمی کشه" حالا آنانیکه به خاطر یک اندازه جیفهء دنیا، کمر به مزدوری اشرف غنی و تیم فاشیست او بسته اند؛ می آیند و گپ های کته کته می زنند؛ که آن جیفهء حرام را در نزد غنی حلال کنند؛ بی خبر از اینکه، پشت نمودن به قوم خود و درخدمت دشمن هویت و قوم خودت قرار گرفتن؛ نه تنها حرام خوری ات را حلال نمی کند؛ بل شرمساری در نزد خدا و وتاریخ ومردمت را حتمن به همراه دارد!

>>>   خلیلزی هنوز هم در همان خواب های روز های نخست آمدن آمریکائی ها است. تاریخ ات تیر شده جاسوس شرفباخته.

>>>   ما شما تاجیک ها ، هزاره ها ، ازبک ها ، بلوچ ها ، و غیره اقوام را مثل
کودک همیشه بازی داده ایم و میدهیم .
نادر شاه احمدزی لوگر

>>>   حمد «ژوندون»
خواجه محمد آصف وزیر امور خارجهٔ پاکستان در مصاحبه با برنامهٔ Express News در مورد جنگ سرد ابراز نظر های جالبی داشت:
۱. جهاد در افغانستان از نبراسکا (نبراسکا یکی از ایالاتی مرکزی امریکاست که دران مرکزی بنام مرکز مطالعات افغانستان از سال های طولانی به اینطرف فعال است)آغاز گردید.
۲. جهاد در افغانستان یک جهاد نام نهاد بود.
۳. من و ملت پاکستان از جنگ تاریخی و سیاسی مقابل جمهوری دیموکراتیک افغانستان معذرت میخواهم.
۴. رهبران احزاب اسلامی (احزاب هفت گانه) به اشارهٔ سی آی ای و آی اس آی میرقصیدند.
ر

>>>   خليلزاد پشتون نيست????????????????????????????

>>>   خلیل زاد باید امریکائی هارا معتقد گرداند تابرای آزادی بلوچستان کاری کنند
ر

>>>   تعریف خلیلزی در یک جمله:
خلیلزی ..، ....درجه یک امریکا، تا حال هیچ کسی را در تاریخ دیده اید که حاضر شده باشد منحیث سفیر و نماینده یک کشور دومی در کشور پدری خود وظیفه اجرا کند، و بانی نگهداشت منافع آن کشور دومی در مقابل منافع کشور آبائی خود شود؟
چنین ....خلیلزاد است۰
این ....از منافع ملی کدام کشور دفاع میکند؟

>>>   تعریف خلیلزی در یک جمله:
خلیلزی کمزاد، ............درجه یک امریکا، تا حال هیچ کسی را در تاریخ دیده اید که حاضر شده باشد منحیث سفیر و نماینده یک کشور دومی در کشور پدری خود وظیفه اجرا کند، و بانی نگهداشت منافع آن کشور دومی در مقابل منافع کشور آبائی خود شود؟
چنین .........خلیلزاد است۰
این ....... از منافع ملی کدام کشور دفاع میکند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است