تف سربالای سخنگو بر جبین ارباب نامشروع
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۳    ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ کد خبر: 144349 منبع: پرینت

اگر از دروغ‌پردازی و جعل حقایق که در بحث‌های رسانه‌ای از سوی مرتضوی صورت می‌گیرد بگذریم، واقع این است که جناب سخنگو، با استاتوس نویسی های غیر حرفه‌ای اش، قبر اشرف غنی در افکار عمومی را می‌کند و کنده روان است.

مرتضوی برای اشرف غنی سخنگویی است که عملا به تیغ دو دم می‌ماند. این تیغ دو دم، در حضور هر از گاهی در بحث‌های رسانه‌یی -اگر با کدام ماهی دهان پر آب سربخورد- ممکن است با توسل به رویت پردازی و دروغ تراشی، از گند و رسوایی قانون‌شکنانه غنی به زعم خودش دفاع کند. در فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی اما خواسته یا نخواسته، چنان موتور تولید نفرت اجتماعی علیه غنی عمل می‌کند.

اگر عجالتا از دروغ‌پردازی و جعل حقایق که طبق معمول در بحث‌های رسانه‌ای از سوی مرتضوی صورت می‌گیرد بگذریم، واقع این است که جناب سخنگو، با استاتوس نویسی های غیر حرفه‌ای اش، قبر اشرف غنی در افکار عمومی را می‌کند و کنده روان است.

مرتضوی سخنگو است. خوب و خراب فیس‌بوک نویسی جناب سخنگو، به آدرس [رییس حکومت وحدت ملی] محاسبه می‌شود.

با این حساب، اگر فرض را بر این بگذاریم که فیس‌بوک نویسی های جناب سخنگو، امر دستوری و هماهنگ شده در محور سیاست گذاری های رسمی ارگ صورت می‌گیرد، با تمام صراحت به آدرس دفتر سخنگو و دست اندرکاران عرصه افکارعمومی در ارگ، تذکر باید داد که بیشتر از این سربالا تف نکنید. چون مثل آفتاب روشن و انکار ناپذیر است که قاعده بازی توسط چه کسانی و به چه هدفی نقض شده/می‌شود.

اگر فرض پیش گفته درست نباشد که نیست، مشوره مفت و نقل سیاسی من به دار و دسته نامشروع در ارگ ریاست جمهوری این است که برای امتحان هم که شده، فیس‌بوک نویسی های غیر مسوولانه و غیر حرفه‌ای جناب سخنگو را یک مرور کنند.

بگذریم. واقع این است که فیس‌بوک نویسی های مرتضوی چه دستوری باشد و چه از باب ابتکارات چاپلوسانه به خوان ارباب تقلب و قانون‌شکنی، بازخورد جز درگیری و مواجهه برای جناب سخنگو و دست آورد جز نفرت و انزجار برای نامشروع چون غنی ندارد.
***
جا دارد یک نمونه را بررسی کنیم.
مرتضوی در شب و روزهای رسانه‌یی شدن برکناری والی بلخ از سوی غنی، عکس از تخته شطرنج را با این بیت نشر کرد:
"همیشه دلخوشی ام بوده آخر بازی
یکی دو مهره به عمد اشتباه بردارم".
با توجه به منازعه‌جاری در محور قدرت و حیثیت میان اشرف غنی و حزب جمعیت، این زننده ترین کنایه و عریان ترین سیلی حیثیتی به صورت رهبران جمعیت و همچنان تلخ ترین پوزخند به آدرس حیثیت جمعی در قلمرو مردمی حزب جمعیت است.

حالا به قول اشرف غنی، "نکته به دو گپ اس".
گپ اول؛ اگر مرتضوی چنین کنایه سیاسی به آدرس جمعیت را در هماهنگی و با دستور اشرف غنی منتشر کرده باشد، با مرتضوی گپی ندارم. کار و ماموریت اش را انجام داده است. این جا را با غنی نیز گپی ندارم. چون هم کارش را کرده است. و هم پس بند اش، کنایه و نیشخند حواله حیثیت سیاسی حزب جمعیت کرده است. در این صورت، به آدرس حزب جمعیت گپ دارم.

"همیشه دلخوشی ام بوده آخر بازی / یکی دو مهره به عمد اشتباه بردارم". این یعنی، غنی با برکناری عطامحمد نور رییس اجراییه جمعیت از کرسی ولایت بلخ، در یک رجزخوانی سیاسی_حیثیتی به آدرس جمعیت، پایان بازی اش را اعلام کرده و رسمن گفته در آخر بازی یکی دو مهره به عمد اشتباه برمی‌دارد.

حالا، با چنین خوانش از کنایه همزمان مرتضوی با رسانه‌یی شدن خبر برکناری والی بلخ، گپ من به آدرس سران حزب جمعیت این است که در چنین وضعیت و با چنین برخورد و کنایه تحقیر کننده، ننگ و شرم تان باد اگر غنی با [برداشتن عمدی یک مهره] بازی اش را در قبال شما تمام شده اعلام کند و شما با تمام ادعاهای گنده گنده که دارید نتوانید یک نامشروع تقلبی را سر جایش بنشانید.

گپ دوم؛ اگر این بیت "همیشه دلخوشی ام بوده آخر بازی / یکی دو مهره به عمد اشتباه بردارم" ابتکار از باب یک شماتت خلاقانه از سوی مرتضوی نوشته شده باشد، چنین ابتکاری غیر حرفه‌ای و عملن پکه کردن به فتنه قومی_تباری در وضعیت کنونی است. بنابراین، ارگی‌ها باید متوجه جدال های فیس‌بوکی مرتضوی باشد. جدای از این که چنین کارهای خیره رسانه‌ای مرتضوی، ارگ را بیشتر از پیش با منتقدین و مخالفین اش در فیس‌بوک مواجه می‌کند، چنین برخوردهای غیر حرفه‌ای، جدن فتنه برانگیز است.
***
حالا در پایان این سیاهه، از جناب مرتضوی میخواهم یا این "قاعده‌ای بازی" را توضیح بدهد و تعریف کند، یا بیشتر از این این سربالا تف نکند.

آصف آشنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سخنگو
مرتضوی
نظرات بینندگان:

>>>   که تو برنده شوی از شکوه خندی تو
برای دلهره ام سرپناه بردارم
نتجه : بحث؟؟؟؟؟؟

>>>   Khalid
شما بگویید کجای این نظام جنایت پرور و دست نشانده جان کری قانونی است که غنی چیغ زده گوش جهان را کر نموده است:
محمداشرف غنی هشدار داد که هیچ قدرتی نمی تواند در برابر نظام قانونی افغانستان ایستاده و در مسیر آن موانع ایجاد نماید.
سرتا پای نظام تقلب - جعل - خیانت و جنایت است. اگر این قانون است پس عنی و تیمش برای مردم بگویند غیر قانونی چیست؟

>>>   Mir
بنیاد و اساس یک دولت مدرن قانون اساسی آن است، اما در کشور ما نتنها که نقض آن یک امر معمولی شمرده می شود بلکه برای اولین بار این قانون به چالش جدی کشانده
شده است‌.
امروز تمام مشخصات که کشوری بنام افغانستان را منحیث دولت ملت تعریف می نماید تحت سوال قرار گرفته است.
مردم به جز از دین دیگر وجوه مشترک خود را به سرعت در حال از دست دادن هستند.
جغرافیای کشور با وجود آنکه سرحدات مشخص دارد، اما دیگر جغرافیای مشترک شمرده نمی شود‌.
حق حاکمیت ما منحیث یک ملت سالهاست که در اختیار ما نیست.
و بالاخره حکومت دچار چالش مشروعیت گردیده و دیگر توان تطبیق قانون را بالای مردم به طور یکسان ندارد.
در همچون شرایط خود را در کشور خود بیگانه احساس می کنم چون فرهنگ که با آن بزرگ شده ام در حال ناپدید شدن است

>>>   Paiez
ما در روستای ما یک متل داریم که میگن:
"به دان(دهن) تو کسی گاوه از جواری نمی کشه" حالا آنانیکه به خاطر یک اندازه جیفهء دنیا، کمر به مزدوری اشرف غنی و تیم فاشیست او بسته اند؛ می آیند و گپ های کته کته می زنند؛ که آن جیفهء حرام را در نزد غنی حلال کنند؛ بی خبر از اینکه، پشت نمودن به قوم خود و درخدمت دشمن هویت و قوم خودت قرار گرفتن؛ نه تنها حرام خوری ات را حلال نمی کند؛ بل شرمساری در نزد خدا و وتاریخ ومردمت را حتمن به همراه دارد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است