تشابه آسیاب قریه با کشمکش های حکومت و پارلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۶/۱۰/۱۷ کد خبر: 144364 منبع: پرینت

کشمکش دولتمردان و وکلای ما در مجلس پارلمان انسان را بیاد قصه فکاهی ماننده می اندازد که دوشخص که یکی روانه آسیاب در قریه بوده و دیگری از آسیاب برمی گشته بطور اتفاقی در بین راه باهم روبرو می شوند، یکی به دیگری روی کرده می گوید: اگر من در آسیاب می بودم و تو می آمدی هرگز تو را اجازه نمی دادم که نوبت آرد گندم هایت را از من پیشی گرفتی و گندم هایت را از من پیشتر آرد کردی و آن دیگر در جوابش می گوید: اگر من در آسیاب می بودم و خودت می آمدی هرگز نمی گذاشتم که تو داخل آسیاب گردیدی چه رسد به آرد گندم هایت؟

این بگو مگو میان شان بالا گرفته که باالاخره بمنازعه و کشمکش میان شان منجر می شود و یکی بدیگری بخشونت می گوید: من حالا معلوم می کنم که چه کسی اولتر می تواند گندم هایش را آرد کند و کی می تواند مانع او گردد؟ خط دایره شکلی را روی زمین کشیده و می گوید: این خط دایره شکل (مخزن فرضی) آسیاب برای آرد گندم های مراجعین آسیاب است. اگر تو می توانی و جرات داری نوبت آرد گندم هایت را از من پیشتر بگیری؟ پس گندم هایت را از من پیشتر به مخزن فرضی آسیاب بریز تابه بینی چه بلا و مصیبتی را بر بالایت آورده و چطور مانع آرد گندم هایت می گردم؟ دومی در مقابلش می گوید خواهیم دید.

هر دو برابر باهم یکی بوجی و کیسه گندم هایش و آن دیگری بوجی و کیسه آردش را در داخل خط دایره ای شکل (مخزن فرضی) روی زمین پر از گرد و خاک ریختانده که آرد و گندم هردو با خاک و گرد خلط گردیده و آن دو در بالای آرد و گندم های خود در نبرد و کشمکش قرار می گیرند. که همه آرد و گندم های هردو پایمال خود شان گردیده و سر و کله هردو زخم برداشته و لباس های تن هردو پاره پاره می گردد. مگر هنوز هردو (مبارز) می طلبند و از جنگ و منازعه دست برنمی دارند.

حالا این قصه در حال و وضعیت کشور ما صدق پیدا می کند. دشمن تا دروازه خانه ما رسیده و روزانه از ملت ما قربانی می گیرد و در هرهفته بیش از صد نفر از فرزندان این کشور بخاک و خون کشیده و پارچه پارچه می شوند که حتی اعضای بدن شان تشخیص داده نمی شود و نا امنی در ولایات کشور به اوج خود رسیده ولی دولتمردان ما بکشمکش سر تقسیم چوکی ها و مقام ها ( ارث با با ) باهم درگیر هستند و به نتیجه نمی رسند.

از جانب دیگر اعضای پارلمان کشور که خود را نمایندگان مردم می دانند یا گرفتار امتیاز طلبی های شخصی و یا کشمکش های قومی و زبانی هستند و بر سر کلمات ملت و دیانت و قومیت باهم جور نمی آیند. لذا خداوند (ج) بحال این ملت مظلوم رحم کند و از این جنجال های بی مورد نجات شان دهد.
آمین

سید محمد خیرخواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پارلمان
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   معاش وامتیازات کمیشن کاران را پنجاه برابر افزایش دهید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است