امتیازات اعضای مجلس صددرصد افزایش می یابد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۷    ۱۳۹۶/۱۰/۱۷ کد خبر: 144373 منبع: پرینت

کمیسیون مصونیت، حقوق و امتیازات وکلای مجلس نمایندگان فیصله کرده است که امتیازات اعضای مجلس نمایندگان تا صد درصد افزایش یابد.

این کمیسیون تصویب کرده است که: مصارف تعیین شده در سال‌های قبل تکافوی اعضای مجلس را نمی‌کند، بنا به شرایط فعلی، ازدیاد امتیازات اعضای مجلس، پیشنهاد می گردد.

در درخواست کمیسیون مصونیت، حقوق و امتیازات اعضای مجلس نمایندگان آمده است که:
میزان کریدیت نمایندگان از 5 هزار افغانی به 10 هزار افغانی در ماه افزایش یابد.
هزینه مصرفی تیل از 10 هزار افغانی به 20 هزار افغانی بیشتر شود.
کرایه منزل نمایندگان از 25 هزار افغانی به 50 هزار افزایش یابد.

کمیسیون همچنین پیشنهاد داده است که به معاش دستیاران، رانندگان و محافظان نمایندگان مجلس نیز 2500 افغانی در ماه افزوده شود.

ذکی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت باید از بودجه انکشافی صرف نظر کند وهمه را به جیب کمیشن کاران بیاندازد چون آنها مستحق هستند وکالت را مفت نگرفته اند از سرای شهزاده تا دبی دالر مصرف کرده اند وهم اینکه دیگر هرگز کسی به این قاچاقبران رای نخواهد داد

>>>   تا حالا دزدی کرده اید از این به بعد نیز به سرقت تان ادامه بدهید. چون خیانت شما از حد گذشته است. واقعا شرم آور است که تمام هم و غم این دلالان پر کردن شکم شان است که اصلا سیری ندارد.

>>>   به جز وکیل نماهای مجلس کس دیگری در این مملکت وجود ندارد. آیا اینها واقعا وکلای مردم هستند؟

>>>   اینهم نتیجه .....تان.
در زمان رژیم خلق و رچم ،زمانی که من از کشور شوری با دیپلوم انجنیری خود فارغ شدم و به وطن برگشتم و در یکی از ادارات دولتی منحیث انجنیر کار میکردم، هفت نفر کارگر زیر دست من کار میکردند.
من ماهانه پنج هزار افغانی معاش میگرفتم و کارگران هر کدام شان ده هزار افغانی.
من از تحویلدار معاش پرسیدم که چرا کارگران دوچند من معاش میگیرند؟
او در جواب گفت: این کارگر ها هرکدام سابقه کاری ده تا پانزده سال دارند. خودت جدیدآ شامل کار شدی.
حالا بیا و پوره کن که کارگر ماهانه سه هار افغانی عاید ندارد، وکیل پارلمان تنها امتیازات شان از چهل و پنج هزار به نود هزار ارتقأ یافته است و این که معاشات شان چقدر است و این که هر دفعه از استیضأ وزرا چقدر پول میگیرند و این که از مقرری افراد و اشخاص در وزارت خانه و دفاترو ادارات چقدر میگیرند و این که در سفر های داخلی و خارجی شان چقدر سفریه میگیرند و این که ده ها بادیگارد ها و محافظین شان چقدر معاش میگیرند ؟
این ها همه پول هایی اند که حساب اش را مستوفی نیز محاسبه کرده نمیتواند.
در مقابل این بی عدالتی ها که در نظام های شاهی و جمهوری داود خان نیز وجود داشت، مبارزه صورت گرفت و انقلاب شد. متاسفانه خوانین و سرمایه دار ها و ملا ها و ارتجاع منطقه و بین المللی، مردم را بنام آن که دین تان در خطر است، به کوه ها کشاندند و چند نفر مسلح را در مابین خانه های مردم جاه دادند و بالای قوای امنیتی فیر کردند و قوای امنیتی نیز بالای خانه ها فیر کردند و مردم تلف شدند و یک تعداد جاسوس های خارجی در لباس خلقی و پرچمی با راپور های حق و ناحق، مردم را به زندان کشاندند و در زندان کشته شدند و در نتیجه یک جنگ سراسری در افغانستان در گرفت و دوباره سرمایه ار ها و خوانین و ملا ها و در پهلوی شان قوماندان های جهادی به قدرت رسیدند و همه چیز را چور و چپاول کردند و فقط مردم بیچاره ماند و فقر و گرسنگی و جنگ و آوارگی و تلفات.
در پهلویش نصیحت ملا ها: خداوند خودش میداند که به که عزت و آبرو و پول و سرمایه و جاه و جلال بدهد و به کی ندهد. ان الله یعلم بکل شئ و انا الله علی کل شئ قدیر.
خداوند آخرت شما را خراب نکند. پس دنیا نگردید. این دنیا فانی و نابود شدنی است . آخرت خود را خراب نکنید.
و بدینصورت شما را بازی داده در فقر و جهل و نادانی و بی سوادی دایم حفظ میکند و خودش میرود نکاه یک دختر نه ساله را با یک قوماندان و زمیندار و سرمایه دار میبندد و چند هزار افغانی و کالا و لباس و چپن و غیره از آن سرمایه دار تحفه میگیرد و در آخر برای آن سرمایه دار شب زفاف خوب آرزو میکند و دعا میکند که خداوند سایه این سرمایه دار را از سر ما کم نکند.
و فقرا و غریبان در فقر و غربت و جنگ و آوارگی میسوزند و هیچ دنیای دیگری نیز وجود ندارد که اقلآ در آن به راحتی زندگی کنند.
همانطوری که یک مکروب و یک حیوان و یک درخت و یک بوته ازبین میرود و به خاک تبدیل میشود، انسان نیز میمیرد و تمام وجود او ،بشمول مغز او با تمام داده هایش که در طول تاریخ زندگی اش ،در مغز آن ثبت شده است و او را منحیث یک شخص تشکیل داده است، از بین میرود و مثل آن است که تیلفون موبایل خویش را همراه تمام داده هایش به آتش بیاندازید و از بین برود، وجود شما نیز از بین میرود و به خاک تبدیل میشود.
نوت:
این خاک وجود شما از منرال ها تشکیل شده است که در طول پیدایش چهار و نیم ملیارد ساله زمین، در اثر فشار و حرارت زیاد زمین، در داخل زمین تشکیل شده اند.
عناطر تشکیل دهنده این منرال ها، مانند لیتیم و بیریم و بورون و کاربن و آکسیجن و نایتروجن و سیلیکات و آهنو دیگر عناصر ثقیله، در داخل ستاره های بزرگ در اثر فشار و حرارت زیاد و در اثر تعامل هستوی از عنصر هایدروجن تشکیل شده اند.
عنصر هایدروجن که سبکترین عنصر در جدول عناصر است، در آغاز پیدایش جهان، از الکترون و پروتون نیوترون تشکیل شده اند . پروتون از کوارک ها و کوارک ها نیز از ذرات خوردتر و بالاخره خوردترین ذره که اندازه آن به اندازه ده به توان منفی سی و پنج است، تشکیل شده است که بالاخره به موج انرژی و خود انرژی ختم میشود.
پس همه آن چیزی را که شما توسط پنج حس خود احساس میکنید، بشمول وجود خودتان، سیزده ملیارد و هفتصد میلیون سال قبل از انرژی بمیان آمده است و مقدار این انرژی در سراسر جهان کیهان ثابت است و کم و زیاد نمیشود و صرف از یک حالت به حالت دیگر تبدیل میشود.
مثلآ از ماده به انرژی و دوباره از انرژی به ماده.
پس هر وقتی که دست خود را بالا میکنید و فریاد میکنید و شعار میدهید، شما انرژی وجود خویش را به شکل انرژی پوتانسیل حرکتی و انرژی صوتی تبدیل میکنید و از پیدایش این انرژی سیزده ملیارد و هفتصد میلیون سال میشود.
این صدای شما و این حرکت دست شما در فضا موج تشکیل میکند و به مقاومت هوا مواجه میشود و منجر به تغیر مسیر هوا یعنی باز هم انرژی پوتانسیل میشود.
یعنی هیچ از بین نمیرود ، بلکه از یک شکل به شکل دیگر تبدیل میشود.

>>>   بــه : اینهم نتیجه .....تان.
((این خاک وجود شما از منرال ها تشکیل شده است که در طول پیدایش چهار و نیم ملیارد ساله زمین، در اثر فشار و حرارت زیاد زمین، در داخل زمین تشکیل شده اند.))
(همه آن چیزی را که شما توسط پنج حس خود احساس میکنید، بشمول وجود خودتان، سیزده ملیارد و هفتصد میلیون سال قبل از انرژی بمیان آمده است )
یکبار میگوئی چهار ملیارد سال پیش بعد میگوئید بشمول وجود خود تان سیزده ملیارد سال پیش ؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است