مسکو حریم هوایی هیچ کشوری را نقض نکرده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۶/۱۰/۱۷ کد خبر: 144380 منبع: پرینت

وزارت دفاع روسیه ادعای پنتاگون در مورد نقض ضوابط بین المللی از سوی جنگنده روسی در منطقه دریای بالتیک را رد کرده و حادثه رخ داده را توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، بخش اطلاعات و ارتباطات وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای به ادعای پنتاگون در مورد نزدیک شدن خطرناک جنگنده روسی به یک هواپیمای آمریکایی در منطقه دریای بالتیک پاسخ گفته و توضیح داد، خدمه جنگنده های «سوخوی-30 ام» این کشور در آسمان منطقه آبهای بین المللی دریای بالتیک در حال انجام تمرینات پروازی مرتب خود بوده و به هیچ وجه حریم هوایی هیچ کشوری را نقض نکرده بودند.

در این بیانیه آمده است: «مسیر پرواز جنگنده های روسی از قبل با ارگانهای کنترل کننده مسیرهای هوایی هماهنگ شده و کاملا مطابق با قوانین بین المللی مربوط به استفاده از حریم هوایی کشورها صورت گرفته و هیچ نقضی در این رابطه ثبت نشده است.»

وزارت دفاع روسیه در عین حال یادآور شد، در جریان این پرواز تمرینی، یک فروند هواپیمای «اف-15» متعلق به ناتو در فاصله بسیار کم و خطرناکی به جنگنده روسی نزدیک شده و بعد از دقایقی مسیر پرواز خود را تغییر داده و از آن فاصله گرفت.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا ویدیویی را منتشر کرد که دو جنگنده روسی یک هواپیمای «اف-15» را در منطقه دریای بالتیک همراهی می کنند. به عقیده مقامات پنتاگون، این حادثه در تاریخ 23 نوامبر و 13 دسامبر رخ داده و جنگنده های روسی مسیر پرواز خود را اعلام نکرده و حریم هوایی کشورهای منطقه را نقض کردند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است