با لجاجت های قومی باعث تجزیه کشور نشوید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۰    ۱۳۹۶/۱۰/۱۷ کد خبر: 144404 منبع: پرینت

لجاجت ها درباره مسایل قومی در کشور را تمام کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امان الله پیمان عضو مجلس نمایندگان در نشست روز شنبه 16 جدی 96 این مجلس در واکنش به فیصله کمیته مختلط شورای ملی درباره طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس گفت: اگر لجاجت ها ادامه پیداکند و کسانی که در پناهگاه هایشان در دستگاه های غرب مانند روباه خواب بودند بخواهند به این ملت اخطار بدهند، بفهمند که مسوول تجزیه کشور می شوند.

به باور بسیاری از آگاهان سیاسی دامن زدن به مشکلات قومی کشور را به پرتگاه نابودی خواهد کشاند.

گفتنی است که علی رغم میل باطنی بسیاری از باشندگان کشور قرار است مطابق با فیصله کمیته مختلط شورای ملی واژه افغان برای همه اقوام کشور در شناسنامه های برقی ذکر شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
فیصله کمیته مختلط
نظرات بینندگان:

>>>   Salam
از هشدار هاى خليل زاد اين فرزند قبيله هراس نداشته باشيد ، امريكاى ها مى دانند كه توان جنگ در چندين جبهه را ندارند و مايل نيستند با مردم مواجه شوند ، اين اشتباه را هركز نخواهند كرد و كسى هم در جهان اين اشتباه را نمى پذيرد . شجاعانه قدم برداريد ، اين شما بايد باشيد كه امريكاى ها را هشدار دهيد كه تا اشتباهات گذشته تكرار نكنند.

>>>   چرا فاشیزم ها میخواهند همه را افغان بسازد آیا این به نفع منافع ملی است با این ویژگی های که کشور ما دارد،

سرزمین اقوام گوناگون سرزمین زبان ها گویش ها فرهنگ و عنعنات مختلف ثروتمند ترین کشور جهان از لحاظ منابع طبیعی و فرهنگی سرزمین رود ها کوه ها سرزمین خورشید درست در قلب آسیا مرکز جاده ابریشم که امروز افغانستان نامیده می شود که دیروز نام های گوناگونی داشته که از جمله زابلستان کابلستان تخارستان باختر آریا آریانا ایران شهر و خراسان خصوصا آریانا و خراسان نامور ترین نام این سرزمین بوده.
امروز یک عده فاشیزم میخواهند این سرزمین را تک قومی و تک زبانی و تک فرهنگی کنند فکر میکنند که با چیدن گل های این گلستان تک گل خودشان خوب رشد میکند و جذابیت و زیبایی بیشتری دارد که سخت در اشتباه هستند چون حافظه تاریخی شان ضعیف است فراموش کردن که این گلستان در طول تاریخ در مقابل بزرگترین طوفان ها بزرگترین و مخرب ترین حوادث بشری جان سالم بدر برده و مهاجمان را از پایی درآورده

سکندر مقدونی نتوانست اعراب نتوانست چنگیزخان مغول انگلیس و روس کی و کی موافق نشد تو برده آمریکا و سگ اسرائیل و انگلیس هم نمی توانید!

ما تاجیک هستیم پارس زبان هستیم و تا آخرین نسل ما خواهیم باقی ماند شما هم افغان باشید افغان بمانید و پای خود را از گلیم خود تان بیشتر دراز کنید که فردا پشیمان خواهید شد .
اسم کشور را بنام قوم تان تغییر دادید پرچم ملی کشور را از لباس محلی تان انتخاب کردید واحد پول را بنام قوم تان نامگذاری کردید ( افغانی) سرود ملی کشور را به زبان ضعیف و نامفهوم خودتان اجرا کردید قانون اساسی را تقلب به نفع قوم خود تان کردید دولت نامشروع و خلاف قانون اساسی را دو نفر از قوم خود تان بوجود آورد و.......
یک کمی شرم خجالت بکشید هم زیستی و احترام به حق دیگران را یاد بگیرد تا بتوانیم افغانستان را به یک گلشن بهشتی تبدیل کنیم اتا خاک این سرزمین سرتر بهتر است از دیگر نقاط جهان از همین خاک پر گوهر خجالت بکشد که به فقیر ترین کشور جهان ثروتمند ترین کشور جهان را تبدیل کردید و......
( صالحی )

>>>   مه میگم نترسید از پشتونها .. مردم بدی نیستن .. در وقت طالبان مردم تاجک کابل زندگی میکردن مشکلات بود ولی میزیستن .. این همه که بالای ما امده شر اندازی خارجی ها است .. و دوم بحث تجزیه .. هر کسی که فکر میکنه که ارام و رفاه میشه .. خواب است چون همه جوانب آن باید برسی شود .. اگر افغانستان به شمال و جنوب تقسیم شود .. شمال به تاجک ها مداخله های کشوری امر معمول است شمال را شوری و جنوب را امریکا پاکستان علیه یکدیگر استفاده میکند .. باز نشد .. هزاره ها هم نمیخواهد زیر سلطه هر دو طرف باشد .. مناطق مرکزی مابین می ماند .. ازبکها خو در شمال به تاجک هیچ تن نمیته ... ........ هههه بهتر است باهم کنار بیایند و از امتیاز طلبی بیجا بگذریم ... !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است