آمریکا به دنبال توسعه نفوذ در سراسر جهان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ کد خبر: 144435 منبع: پرینت

آمریکا راهبرد امنیت ملی خود را اعلام کرد. اگر در یک سطح کلان استراتژی امنیت ملی آمریکا را مطالعه کنیم، در قدم اول در آن یک دشمن تراشی بسیار بزرگ صورت گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، اجمل بلوچ زاده، آگاه مسایل سیاسی در برنامه «تحول» گفت: اگر در یک سطح کلان استراتژی امنیت ملی آمریکا را مطالعه کنیم، در قدم اول در آن یک دشمن تراشی بسیار بزرگ صورت گرفته است. از چین، از روسیه، از کوریای شمالی، از ایران و سایر گروه های تروریستی جهادی به عنوان دشمن یادآوری شده است. آمریکا به دنبال این است که چگونه بتواند نفوذش را در سراسر جهان توسعه دهد و تلاشش هم این است که ما در یک مقابله با این دشمن ها ارزش های آمریکایی را در سراسر جهان ترویج کنیم.

وی درمورد استراتژی امنیت ملی آمریکا و تاثیر آن بر کشورهای منطقه بیان داشت: واقعا این استراتژی هیچ قلمرو نمی شناسد، هیچ مرزی نمی شناسد و تا هر جایی که بخواهد این ارزش های آمریکا و این خواسته های آمریکارا گسترش می دهد و در حقیقت هر ساحه ای که بخواهد آمریکا قلمروش است مثلا کره شمالی. در این حالت طبیعی است کشورهای منطقه موضع گیری های مشخص خود را خواهند داشت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Nejrabi
شما خود یک قدرت سرکوبگر و نقص کنند و حقوق بشر و دموکراسی در جهان بوده و خود نظام های مردمی را که نوکر و وابسته شما نبوده به شکست مواجع ساخته و یا هم دست به تخریب و حمله نظامی زده اید... جهان هرگز به سیاست آمریکا باورمند نبوده و شما را کشور خون خوار و دشمن صلح و آرامش دموکراسی و حقوق بشر می شناسند.

>>>   امریکا میخواهد تمام کشورهاییکه که بگونه ای مستقل استند به کشورهای کوچک وضعیف تقسیم کند تامنابع کشورها راباخیال راحت چپاول نماید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است