باجگیری طالبان از موترهای باربری در کشور (سند)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ کد خبر: 144441 منبع: پرینت

گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ ای در ولایت‌ های فراه و نیمروز گفته اند که پس از این از موترهای ترانزیتی در این ولایت‌ ها "محصول گمرکی" خواهد گرفت. آنان هشدار داده اند که اگر فیصدی بلندی از عواید گمرک این ولایت‌ ها به این گروه داده نشود مانع عبور و مرور موترهای باربری و ترانزیتی در مسیر این ولایت‌ ها خواهند شد. افراد طالبان همچنان از ایجاد یک "گمرک" در ولسوالی دلارام ولایت نیمروز خبر داده اند اما خواجه جیلانی ابوبکر فرمانده امنیه ولایت نیمروز گفت که قوای افغان به هیچ وجه به مخالفین مسلح دولت اجازه نخواهند داد تا از شهروندان اخاذی کنند.

ابوبکر افزود که "چندین مرتبه دیگر هم به خاطر باجگیری، چور و چپاول در مسیر راه ولسوالی خاشرود و دلارام اقدام کردند. ما هرگونه عمل وحشیانه که آنها در آن مناطق اجرا کنند اقدام نظامی در مقابل شان انجام می‌ دهیم." همزمان مسوولان امنیتی ولایت فراه نیز تایید کرده اند گروه طالبان در این ولایت روزانه از موترهای باربری و ترانزیتی هزاران افغانی پول باجگیری می کنند. آمر امنیت فرماندهی امنیه ولایت فراه گفته است که طالبان از طریق جمع‌ آوری این گونه مالیات سلاح خریداری می کنند و در جبهات جنگ در برابر قوای افغان صف‌ آرایی می کنند.

به گفته ی وی برخی از افراد وابسته به گروه طالبان از طریق باجگیری از موترهای ترانزیتی قادر شده اند تا سلاح مجهز به "دستگاه شب بین و لیزری" خریداری کنند و فعالیت های مسلحانه شان را ادامه دهند. پیش از این نیز افراد گروه طالبان در ولایت های غربی افغانستان با صدور برگه‌ هایی از تحت نام "عُشر و زکات" باجگیری می کرد و حتی در چند مورد خواهان اخذ پول برق نیز شده بود.


طالبان موترهای باربری سلاح باجگیری فراه نیمروز غرب افغانستان



میراحمد خواجه

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
موترهای باربری
نظرات بینندگان:

>>>   خط اینها مانند پای لاشخوران است دور از انسانیت

>>>   تا زمانی که یک قانون قوی و با پشتیبانی مردم در کشور ایجاد نشود این غارتگری ها ادامه خواهد داشت ۔
حبیب الله یوسف زی

>>>   از یک طرف میکویند طالبان وابسته به خارج اند وخارجیها مصاف شان تمویل مکنند بازمګویند که پول عواید را میګیرند حیران ماندیم ...

>>>   یوسف زی تغیر اندیشه داده

>>>   یوسف زی تغییر اندیشه نداده بلکه در نیمروز و هرات گروپ دیگر (ملا رسول) حاکم است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است