واکنش ارگ به 10 هزار تلفات هموطنان در سوریه
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ کد خبر: 144464 منبع: پرینت

حکومت افغانستان مخالف هر نوع جنگ نیابتی شهروندان کشور در کشورهای دیگر است.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری روز یکشنبه 17 جدی 96 در واکنش به اظهارات مسوول فرهنگی لشکر فاطمیون مبنی بر کشته و زخمی شدن 10 هزار افغانستانی در جنگ با داعش در سوریه گفته است که حکومت افغانستان مخالف شرکت شهروندان این کشور در جنگ های نیابتی در کشورهای دیگر است.

مرتضوی بیان کرده است که نباید خون فرزندان این وطن برای اهداف بیگانگان در کشورهای دیگر ریخته شود.

یکی از اعضای لشکر فاطمیون در گفتگو با رسانه ای ایرانی گفته بود که در جنگ با داعش در سوریه نزدیک به 2 هزار افغانستانی کشته و 8 هزار تن دیگر زخمی شده اند.

گفتنی است که این آمار تنها تلفات افغانستانی ها از یک جبهه جنگ سوریه را نشان می دهد و رقم واقعی تلفات می تواند بسیار بالاتر از 10 هزار تن باشد.

واکنش حکومت به کشته و زخمی شدن هموطنان در جنگ نیابتی در کشورهای عراق و سوریه درحالی است که این موضوع از از ابتدای شروع جنگ داعش در این کشورها مطرح بود اما از جانب مقامات حکومتی واکنشی درباره اعزام مهاجران به جنگ ها صورت نمی گرفت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاطمیون
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   بلی در زمان جنگ داخلی تنها در افشار هجده

هزار مردم بیگنارا کشتار وچپاوال کرد در کجا بودید

طالبان آدم کش چند هزار نفر بیگناه تیر باران کرد

وتا حالا از دست طالبان وهابی چند هزار انتحاری

شدند چند هزار مظلوم از بین رفتن کجا هستید

شما قدرت طلب ها چه کردید با ملت جزو تفرقه

لشکری فا طمیون افتخار ما لشکری فاطمیون نور چشم

ما لشکری فاطمیو عزت ما لشکر فاطمیون میخ فولاد

در قلب آدم کشان است لشکری فاطمیون یک میخ

فولاد در چشمی تان است

کشتن لذت بهتر از زندکی زلت است به شما چه

قضاوت میکنید هر بی غیرت فاطمیون نمیشود

غیرت مخواهد که فا طمیون شود

بلی اکر قضاوت میکنید مارا بدون گناه چرا تیر باران

ضرب المثل است کوری خود بینا دیکران

>>>   با داعش افغانستان باید غنی وعبدالله بجگند که دلار های آمریکارا خوردند

>>>   ...
اشرف غني نيروهاي امنيتي را دو پارچه مي كند!

رژيم كابل موسوم به (حكومت وحدتِ ملي) كه در نتيجه افتضاح انتخاباتي ميان عبدالله و غني ٣ سال پيش توسط امريكا شكل گرفت، رسوا ترين حكومتداري در تاريخِ كشور خواهد بود. اختناق، ترور، فرار مغزها، فساد، قوم گرايي، گرسنه گي، نا أمني و رويكرد فاشيستي از ويژه گي هاي اين سه سال بود. گروه هاي سياسي دخيل در انتخابات ١٣٩٣ به فرمول (حكومت وحدت ملي) كنار آمدند و به بديل جنگ داخلي تن دادند. قرار بود چهره هاي قدرتمند در هر دو طرف در آيينه حكومت وحدت ملي خودرا بيابند و اين دوره را تا دو سال بروند و پس از آن لويه جرگه برگزار گردد تا نظام از رياستي به صدارتي تغيير كند. اين كار صورت نگرفت و اشرف غني دچار توهم گرديد و خودرا به جاي رييس توافقي موقت، به عنوان رييس جمهور خودخوانده جا زد و از صلاحيت هاي يك رييس جمهور مشروع سوي استفاده كرد. غني دست به تصفيه قومي و سپس به تصفيه سياسي زد. او مجموع مخالفين سياسي اما شركاي خودرا از بدنه حكومتِ توافقي كنار زد. حتا معاون اول خودرا در يك دام ساخته گي به بيرون از كشور تبعيد كرد. در تازه ترين كنش، غني احمدزي عطا محمد نور، والي قدرتمند بلخ و يكي از حاميان درجه يك كمپ «اصلاحات و همگرايي» را بر بنياد يك طرح استعفاي جعلي از مقامش عزل اعلام كرد. اما اينجا جو سياسي تغيير كرد. عطا محمدنور با واكنش ضدِ حمله، ارگ را زمين گير كرد. محوري كه به زعم غني، در ارگ شكل بگيرد، برعكس در بلخ شكل گرفت. والي بلخ در برابر تصميم عقدمندانه ارگ ايستاد شد و به فرمان غني پُشت پا زد. واكنش صريح و قاطعانه نور بلخ باعث شد سر غني و عبدالله به سنگ لات بخورد. اشرف غني مي خواست جزيره قدرت در شمال را نابود كند، اما او دچار خطا گرديد. برعكس جزيره هاي قدرت را در ٤ سمتِ كشور عليه ارگ بسيج ساخت. جزيره هاي شرق و غرب و جنوب از جزيره بلخ اعلام حمايت كردند. در حال حاضر ارگ دست و پاچه و نهايت درمانده شده. قرار اطلاعات، ارگ گزينه نظامي را روي ميزش گذاشته است تا با ساز و برگ نظامي- دولتي، عطا محمد نور را از تخت بلخ زير بكشد؛ اما كدام نيروي نظامي؟ اينجا بُود كه حكومت كابل بازي را باخت. همين كه نيت سليقه يي اشرف غني به گوش بچه هاي پلنگي پوش مي رسد، ميل هاي تفنگ را بچه ها به جاي بلخ، ارگ را نشانه گرفته اند. اين خطرناك ترين آماده باش در ارتش و پوليس كشور است. فراتر ازين، توده ها نيز مسلح گرديدند و شعار «مقاومت» سر مي دهند و در حال آماده باش قرار دارند. حقيقت اين است كه بخش بزرگ نيروي امنيتي جانبِ نور را گرفتند. سياست ناشيانه و عقده مندانه غني عواقب بد دارد. ارتش و پولس عملن در دو جبهه قرار گرفته اند. طرفداران ارگ و طرفداران بلخ.
غني ارتش را دو پارچه مي كند.

هارون معترف

>>>   دولت اگر صداقت دارد از این لشکر آبدیده و با نظم در مقابل داعش استفاده کند.
نه از آنهاییکه با افتخار بیرق داعش را بر تانک های امریکایی بلند میکنند و پیر خزف هم میگوید این کار سربازان از خوشحالی بود.
خوشحالی برای پیوستن به داعش یا اکمالات داعش.

>>>   شاه حسین مرتضوی: حکومت افغانستان مخالف شرکت شهروندان این کشور در جنگ های نیابتی در کشورهای دیگر است.
سید ........... خوار عمه ات زینب را هم فراموش کردی؟ به گذشته هایت پشت پا زدی؟ ................ این حکومت بی ننگ و بی غیرت در داخل کشور چقدر از مردم دفاع کرده است تا در خارج کشور از مردم بی پناه دفاع کند؟؟ زنده باد فاطمیون درود بر شهدای فاطمیون و پایدار باد راه فاطمیون
اقای مرتضوی حد اقل سکوت کنید حرف نزدن شما خیلی بهتر است تا پرت و پلا گفتن تان
مرتضوی حیا کن این مردم رها کن

>>>   اگر لشکر فاطمیون در سوریه دو هزار کشته داده باشد ؛ پشتونها به سرکردگی آغای راکتیار که با ابوبکر بغدادی رسما بیعت نموده است و هیچگاه از این بیعت ننگین خود دست نکشید و اظهار برائت هم نکرد ؛ در حمایت از ابوبکر بغدادی در عراق و در سوریه و همچنین در حمایت از آل سعود در جنگ یمن ، چندین برابر و خیلی بیشتر از فاطمیون ؛ در این سه کشور جوانان وطن را به کشتن داده است، چرا چشمان همه کور و گوشها کر است که به حکمتیار خائن اعتراض نمی کنند ، سکوت رئیس حکومت و رئیس پارلمان در این باره حکایت از این دارد که اینها با کارهای آغای راکتیار راضی هستند و خود دستی در تقویت داعش دارند. فقط لشکر فاطمیون خار چشم همگان‌اینها به حساب می اید .
( A i ) ازکابل

>>>   چرا از کشته شده گان طرف داعش وعربستان کسی چیزی نمی گوید که تعداد از هم وطن بطرف داری داعش کشته شده اند که مسئله مدافعان ... انقدر بزرک کرده!!! جناب شاه حسین تنها یکطرفه قضاوت میکنه شما سید همشه نان به نرخ روز می خورید بس جای تعجب است!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است