برگزاری همایش حمایت از والی بلخ در غور
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۵    ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ کد خبر: 144472 منبع: پرینت

کنار زدن چهره های جهادی در بحران کنونی به نفع کشور نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، همایش حمایت از عطامحمدنور والی بلخ صبح امروز دوشنبه 18 جدی 96 در فیروز کوه مرکز ولایت غور با حضور رییس شورای ولایتی غور، شورای علما، اعضای جمعیت اسلامی و باشندگان غور برگزار شد.

شرکت کنندگان این گردهمایی در سخنرانی های خود ادامه تنش ها میان جمعیت اسلامی و حکومت وحدت ملی را به نفع کشور نگفتند و خواهان خاتمه جنجال ها شدند.

مقامات غور در این نشست حمایت خود را از ادامه کار والی بلخ ابراز کردند و هشدار دادند در صورت عدم تجدید نظر از سوی حکومت در اینباره آنان از نور پشتیبانی خواهند کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غور
والی بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   کنار زدن دزدان و بغاوت گررا
در بحران کنونی به نفع کشور نیست.

>>>   پس از منظوری استعفای غیر قانونی والی بلخ از جانب اشرف غنی احمدزی ریس جمهور توافقی و نادرست خواندن این منظوری استعفا از جانب عطامحمد نور والی مقتدر مردمدار ولایت بلخ نه تنها که مردم ولایت بلخ این عمل ریس جمهور را غلط گفتند و نکوهش کردند و حمایت شانرا از استاد عطامحمد نور رسمابیان کردند از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب رهبران سیاسی و جهادی اکثر وکلای ولایتی رهبران و قوماندانان جهادی بزرگان اقوام مختلف فعلان جامعه مدنی علمای جهد کشور ومردم عام با گرد همایی های بزرگ شان منظوری استعفای اقای عطامحمد نور از جانبارگ ریاست جمهوری نادرست و قومگرایانه خواندند علاوه بر ان حمایت قاطع و دوامدار شانرا از والی بلخ و ریس اجرایی حزب اسلامی جمعیت رسما بیان کرده اند دخلکو زور دخدای زور دی .

>>>   صف ها باید معلوم شود و گپ ها باید صریح مطرح شود تا مشکل حل شود.

>>>   زنده و خا وید باد نور صا حب ....بر عبدالله ....ترسو

>>>   کار مردم نیست کار یک پروپ .........نما هاست

>>>   دوستان ارجمند درود بر شما .
با دیدن این عکس شرم اور شرمیدم ، نمی دانم چرا شرمیدم ولی شرم کردم ، از خود ، از بلخی بودن ، از همشهری و هم کوچه بودن با خان داود خان .
از انجنیر بودن خود هم شرمیدم ، شش سال تمام زحمت کشیدم و سند فراغت ماستر انجنیری پولیتخیک گرفته انجنیر شدم ، امروزه روز ها آنقدر انجنیر و استاد خوانده و نا خوانده زیاد شده که از نام انجنیر و استاد هم نفرت پیدا کرده ام . انجنیر و استاد شدن معنی ندارد جانوری انسان شود و از عقل و وجدان و درایت بهره مند .
عکس یادگاری گرفتن با مومندی ها و شینواری های زن فروش نمی تواند به انسان وارسته و وطنپرست افتخار و شخصیت ببخشد . این عکس یادگاری نماد بی همتی ، زبونی ، هرزه گی و چاپلوسیست که به نمایش آمده . چقدر یک معاون انجنیر و یک ادم تخنیکم خوانده بی آبرو و حیثیت شود که برای گرفتن چند روز چوکی ولایت با زنفروشی عکس یادگاری بگیرد .
به راستی فرا گیری و آموزش سبق نجابت ، آزاده گی ، وارسته گی ، سربلندی و افتخار کار هر بلهوسی نیست . این مکتب بزرگ شهامت بلند ، ریاضت همیشه گی ، استعداد توانا ، از خود گذری و استاد اندیشمند وخردمند بزرگ می خواهد .
جناب خان داود خان ، از شما انتظار چنین پا بوسی و خوش خدمتی نداشتم ! با این گونه رفاقت های نا اندیشانه و غرض الود شما نه تنها به شخصیت سیاسی خود لطمه زدید ، بلکه ما ها را هم که با شما همکوچه و همسایه بودیم شرمنده و رو سیاه کردید . با پیروی از هالوی بزرگ می نویسم :

ای انکه چشم دوخته یی به بلخ
این لقمه در دهنت سازگار نیست
در رهبری بلخ بباید یکی عیار
بوزینه با شکستن چوبی نجار نیست

مصطفی منصور بدری باشنده اصلی گذر مارمل شهرمزارشریف

>>>   Raheel

در وضعیتی که حتی دستارهای سیاستمداران قومی است با کدام منطق و عقل می شود عبدالله پشتون را نماینده تاجیک پذیرفت و مصلحت سیاسی این قوم را که از هزاران جهت مورد حمله و توطیه است، به دست او سپرد؟ در حالی که او هرگز و هیچگاهی و حتی برای یک بارهم از هویت و یا منفعت تاجیکی دفاعی نکرده است.

در حالی که از گلبدین تا سلیمان لایق،‌ از غنی تا خلیلزاد، لز کرزی تا ملا عمر و انوارالحق احدی تا اسماعیل یون همه در یک صف اهداف قومی خود را پیش می برند،‌ خاموشی، معامله گری و خیانتهای عبدالله را مصلحت ملی تاجیک دانستن اوج اوج بلاهت و یا شرکت در خیانت علیه تاجیکان است!

برای نماینده تاجیکان شان شرط لازم تاجیک بودن است، هرچند کافی نیست. اما شرط حتمی و لازم همین است. درک این نکته نبوغ نمی خواهد- اگر عقل کسی طلسم نشده باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است