صالح: کرزی نخواست طالبان سقوط کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۲    ۱۳۹۶/۱۰/۱۸ کد خبر: 144484 منبع: پرینت

یکی از دلایل شکست نخوردن طالبان، عدم همکاری رییس جمهور وقت بود.

امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی روز یکشنبه 17 جدی 96 در گفتگو با شماری از خبرنگاران در تهران درباره اینکه چرا دولت افغانستان نتوانست طالبان را شکست دهد گفت: یکی از دلایل شکست نخوردن طالبان، عدم همکاری حامد کرزی (رییس جمهور وقت) بود، کرزی نمی خواست طالبان سقوط کند و باور داشت که متباقی طالبان باید به روند صلح بپیوندند.

صالح بیان کرده است که کرزی بین سال های 2010 تا 2014 برای شکست طالبان همکاری نکرده تا جاییکه یک فرمانده نیروهای امنیتی را بدلیل انجام عملیات شبانه علیه طالبان زندانی کرده است.

گفتنی است که امرالله صالح در ابتدای هفته جاری برای شرکت در یک نشست امنیتی به تهران پایتخت ایران سفرکرده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
کرزی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   بیچاره ها هر کدام که در تهران رسیدند تنگ شان سست میشه و شروع میکنند به .... در حالی که انتظار چنین صحبت ها از آقای صالح نمیرفت .

>>>   بخاطر این بود که میدانست از دست پنشیری ها کسی روز خوش نخواهد داشت

>>>   اینکه واضح است

>>>   صا لح صا حب نمی دانم سر حال هستی یا نه اصلا این یک پروزه امریکا بود تا کشور ما را اشغال نماید و حالا این پروزه ختم شده حالا پروزه داعیش روی کار است

>>>   صالح باز هم به ايران رفت . خداوند خير كند . اينبار روند شيرچايي را ايجاد نكند!

>>>   ناصالح هميشه ملامت ديگران را كرده و خود را برأئت ميدهد، پس همان زمانيكه كرزي تو را برطرف كرد چرا اين راز را با ملت شريك نساختي؟

>>>   Ariaie
چرا ريس كميسيون انتخابات هميشه از يك قوم باشد؟ چرا يك ازبيك، يك هندو، يك هزاره، يك تاجيك، يك إيماق... نباشد؟
اگر اجرايه جبن ندارد، صلاحيت دارد، قدرت دارد چرا در اين راستا حرف ندارد؟
ما ميدانيم كه تلفن عبدالله را حتى أتمر هم پاسخ نمى دهد!

>>>   Raheel
در وضعیتی که حتی دستارهای سیاستمداران قومی است با کدام منطق و عقل می شود عبدالله پشتون را نماینده تاجیک پذیرفت و مصلحت سیاسی این قوم را که از هزاران جهت مورد حمله و توطیه است، به دست او سپرد؟ در حالی که او هرگز و هیچگاهی و حتی برای یک بارهم از هویت و یا منفعت تاجیکی دفاعی نکرده است.

در حالی که از گلبدین تا سلیمان لایق،‌ از غنی تا خلیلزاد، لز کرزی تا ملا عمر و انوارالحق احدی تا اسماعیل یون همه در یک صف اهداف قومی خود را پیش می برند،‌ خاموشی، معامله گری و خیانتهای عبدالله را مصلحت ملی تاجیک دانستن اوج اوج بلاهت و یا شرکت در خیانت علیه تاجیکان است!

برای نماینده تاجیکان شان شرط لازم تاجیک بودن است، هرچند کافی نیست. اما شرط حتمی و لازم همین است. درک این نکته نبوغ نمی خواهد- اگر عقل کسی طلسم نشده باشد.

>>>   محمد شهاب
عبدالله دام فریب درراه عدالتخواهان و مامور معذور پروگرام های طبیق و تحکیم تسلط شیونیسم قبیله است. اگر تاحال کسی چهره ای واقعی این مارک خوش خط و خال را نشناخته و هنوز ساده لوحانه از سستی ، بی خاصیتی یا خیانت او به عنوان حوصله مندی استراتیژیک زمزمه می کند ، نه تنها در بلاهت بلکه در جحالت و ضعف قوه ای تشخیص قرار دارد.

>>>   این راز نیست.
در کتاب هاییکه امریکایی ها نوشته اند هم واضح است.
خود کرزی هم امکار نمیکند.
رفتن کرزی به روسیه و چین به خاطر طالب ها بود.
فعلن هم پروژه طالب ها را کرزی پیش میبرد و داعش را احمدزی.
این وطن آباد نمیگردد
زدست زی و زوی

>>>   صالح اگر صادق باشد چرا اين حرفهارا در زمانيكه متصدي پست رياست امنيت بود به زبان نياورد بلكه در ان زمان قبله اش كرزي و حواريون كرزي بود. صالح كسي بود كه با مجاهدين پنجشير و مقاومت گران دلير شمال وشماليان عقده مند بود و ضد ها تن از انهارا براي خوشنودي كرزي از رياست امنيت ملي منفك ساخت. مردم چهره اين دلقك معامله گر را ميشناسند و به او هيچ باور ندارند. من به عنوان يك شمالي وال شخصيت كرزي- غني هزار مرتبه نسبت به اين معامله گر ترجيح ميدهم زيرا انها با يك صف مشخص عليه مجاهدين بخصوص مردم شمال جبهه گيري ميكنند و مردم انهارا ميشناسند كه در دشمني قراردارند اما ناصالح در لباس خودي و با استفاده از موقفيكه از سهم اين مردم بِنَا بر ملحوظاتي نصيبش گرديد عليه خود اين مردم بخاطر بقايش بحيث يك مزدور در پهلوي انها به اين مردم از عقب خنجر ميزند. مرد ما بايد اين چهره معامله گر را خوب بشناسند وبه ان بيشتر ازين موقع ندهند. صالح نه مجاهد است ونه به ارزشهاي جهاد معتقد است او فقط دنبال منفعت شخصي و خانوادگي اش است. شما اگر زندگي اورا طي پانزده سال اخير به بررسي بگيريد از صفر به صد صعود نموده است واين رسانمده انست كه او فقط و فقط دنبال جمع اوري پول است از هر راه ممكن. او از سياه پول بدست مياورد، دولت فعلي از طريق عبدالله براي ايجاد تفرقه بين مقاومت گران به او امكانات ميدهد البته در مشوره مستقيم با غني. كرزي هم از او چنين استفاده ميكرد.
ثاقب

>>>   صالح خودش شریک همه جریانات حکومت کرزی بوده و در موقف نهایت اساس دولتی قرار داشته است چرا در آن زمان همچو واقعیت ها را برای نجات کشور بیان نمیکرد؟؟؟ پس خود شان از همه اولتر تحت پرسش قرار دارد.

>>>   پنجشیری ها هر طرف که آب زور بود همان طرف روان هستند امروز صالح ایران رفت فردا شوروی میرود درانجا کی را ملامت خواهند کرد

>>>   ایا راستی ابقا وحذف طالب ویا هر نیروی دیگر بدست کرزی وغنی وعبدالله است ویا کنترول اصلی را بیرونی ها مینمایند؟بدون شک هیچ یک از داخلی ها استقلال عمل و ازادی فکری ندارند برنامه های کاری وروند اداره از خارج هدایت میگرددیگانه رویکرد ونشاطی که در عملکرد ان ازاد اند ترویج فساد وتقویه ای نفاق است که درین راستا همه سهم خودرا ادا ونقش خویش را ایفا نموده اند عاجز ترین شان وزیر معارف اسبق بود که تمام نزدیکان واقارب دور ونزدیک را خواسته به معاش های دالری وسرپرستی قرار داد ها انتخاب نمود وبسم الله محمدی وقانونی ووردک هرکدام ملیارد ها وصدها ملیون دالر گرد اوردندرا وسهم خودرا از فساد پوره اتخاذ کردند کرزی وبرادرانش غنی ورولاخانم عبدالله واقارب نزدیکش وبه همین ترتیب سلسله ای مراتب در جمع اوری ثروت ومکنت ودارای از یکدیگر پیشی گرفته در مسابفه بوده اند طبعا خارجی ها هم که میخواستند انها را به همین امور مصروف دارند از اغماض کار گرفته خود در تطبیق برنامه های کاری وچپاول ذخایر ومعادن مفید پرداختند البته شاید روزی با اینها نیز محاسبه نمایندواختلاس هارا به نفع خود جمع اوری کنندولی شاید وقت ان نرسیده است هرچه طالب وبردرانش را خود خارجی ها ساختند ودر تقویه وابقای شان رول بسزا دارد اگر کرزی میخواست هم نمیتوانست پروگرام خارجی ها را تغییر دهد واین که نخواسته نتوانسته چون برایش همه روزه برنامه ای کاری داده میشدوحدوحدوداورابرای عملکرد و اقدامات تعیین مینمودند
تبنگ چی

>>>   صالح باید مانند جنرال جرئت تذکره اش را اصلاح سازد و میتواند خودرا از قوم بابه کرخیل یا مندوزی معرفی کند

>>>   صالح پنچرمین در تهران موتر کاماز نیست که پنچر شود وشما پنچری. بګیرید این بار از ایران الی کابل همرایی خط زرد نیاید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است