مردم آمریکا سال 2018 را چگونه پیش بینی می کنند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ کد خبر: 144511 منبع: پرینت

مردم آمریکا پیش بینی می کنند استیلای این کشور بر جهان در سال 2018 کاهش یابد، اما این سال، سالی قوی در زمینه اقتصاد جهانی و نوآوری باشد.

به گزارش پایگاه اینترنتی موسسه ایپسوس، نتایج نظرسنجی موسسه افکارسنجی «ایپسوس» نشان می دهد که اکثریت مردم آمریکا (51 درصد) معتقدند که این کشور در سال 2018 صحنه یک حمله تروریستی بزرگ خواهد بود و تنها یک چهارم جمعیت آمریکا (27 درصد) وقوع این اتفاق را بعید دانستند.

در همین حال، با شدت یافتن تنش بین آمریکا و کوریای شمالی، تقریبا نیمی از آمریکایی ها (47 درصد) بر این باورند که دو کشور در سال 2018 وارد جنگ می شوند. هرچند جنگ در نظر بسیاری از آمریکایی ها امری اجتناب ناپذیر است، مقوله سیاست برای مردم این کشور از قطعیت کمتری برخوردار است، به طوری که 33 درصد از آمریکایی ها اعتقاد دارند که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی استیضاح می شود.

به رغم هراس از جنگی قریب الوقوع، بسیاری از مردم آمریکا همچنان تصور می کنند که سال 2018 سالی بهتر از سال 2017 باشد، به طوری که تقریبا نیمی از آمریکایی ها (45 درصد) سال گذشته میلادی را سالی بد برای خود و خانواده هایشان توصیف کردند.

از سویی، شمار قابل توجهی از آمریکایی ها معتقدند که نفوذ روسیه در عرصه جهانی در سال 2018 افزایش می یابد و چین به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل می شود.
این نظرسنجی که در دیگر کشورهای جهان نیز انجام شد، دیدگاه مردم سراسر جهان در مورد جنگ بین آمریکا و کوریای شمالی را منعکس کرد. طبق نتایج این نظرسنجی، بسیاری از مردم سراسر جهان گمان می کنند که آمریکا و کوریای شمالی در سال جاری میلادی با هم درگیر جنگ می شوند.

اکثریت یا قریب به اکثریت جمعیت کشورهای کلمبیا (55 درصد)، شیلی (51 درصد)، برزیل (50 درصد) و آرژانتین (49 درصد) گفتند که آمریکا و کوریای شمالی احتمالا در سال 2018 رو در روی هم قرار می گیرند. این در حالی است که شمار کمتری از جمعیت جاپان (32 درصد)، چین (30 درصد) و کوریای جنوبی (21 درصد) جنگ بین واشنگتن و پیونگ یانگ را حتمی الوقوع دانستند.

از سویی دیگر، ارتباطی حیرت آور در نظریه افرادی که به رشد اقتصادی چین در سال 2018 اعتقاد دارند با احتمال افزایش دمای هوای جهانی وجود دارد. در سطح جهانی، کشورهایی که منتظرند چین به بزرگترین قدرت جهان تبدیل شود، افزایش دمای هوای جهان را محتمل تر می دانند. تقریبا دو نفر از هر پنج نفر (59 درصد) معتقدند چین از آمریکا در زمینه اقتصادی پیشی می گیرد و تقریبا سه چهارم (71 درصد) از جمعیت جهان باور دارند که دمای هوای در سراسر جهان در سال 2018 افزایش می یابد.

در همین حال، تقارنی به لحاظ جغرافیایی بین ساکنان کشورهایی که معتقدند حمله تروریستی بزرگی در کشورشان روی می دهد و کسانی که می گویند آمریکا و کوریای شمالی با هم وارد جنگ می شوند، وجود دارد.

به باور ساکنان آمریکای لاتین، احتمال دارد آمریکا و کوریای شمالی در سال 2018 جنگی را آغاز کنند، اما همین افراد اعتقادی به حمله تروریستی در کشور خود ندارند. از سویی احتمال تجربه حمله تروریستی در کشورهای واقع در بخش غربی جهان در سال 2018 بیشتر است و مردمان این کشورها از جنگ آمریکا و کوریای شمالی در این سال خبر می دهند.
نظرسنجی موسسه ایپسوس هر ماه در 28 کشور مختلف جهان انجام می شود. این کشورها شامل آرژانتین، استرالیا، بلجیم، برزیل، کانادا، چین، کلمبیا، فرانسه، انگلیس، آلمان، مجارستان، هند، ایتالیا، جاپان، مالزی، مکزیک، پرو، لهستان، روسیه، عربستان، صربستان، آفریقای جنوبی، کوریای جنوبی، سویدن، اسپانیا، ترکیه و آمریکا می شوند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
نظرسنجی از مردم آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است