اشرف غنی به منافع ملی پابند نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۰    ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ کد خبر: 144520 منبع: پرینت

طوری که همه می‌ دانند حکومت وحدت ملی و مخصوصا غنی و عبدالله خلاف منافع ملی و ماستر پلان برق کشور در جلسه یازدهم ثور 1395 کابینه مسیر برق 500 کیلو ولت را از بامیان به سالنگ تغییر داد، جنبش روشنایی برای دفاع از منافع ملی و به منظور تامین حقوق شهروندی در کشور دست به اعتراضات گسترده و سراسری زد که در نتیجه حکومت فاسد وحدت ملی به منظور برچیدن بساط اعتراضات مدنی از جاده‌ های کابل تظاهرات دوم اسد سال گذشته جنبش روشنایی را مورد حملات انتحاری و انفجاری قرار داد که برآیند آن 86 قربانی و بیشتر از 400 زخمی بود.

اما غنی در اولین سالیاد قربانیان جنبش روشنایی در شامگاه اول اسد امسال با حضور اعضای شورای عالی مردمی جنبش روشنایی یاد آور شد که کمیسیونی را به منظور بررسی مطالبات جنبش روشنایی ایجاد می‌ کند و هر آنچه علم، تخنیک و منافع علیای مردم افغانستان ایجاب کرد انجام خواهد داد در نتیجه بررسی‌ های تخنیکی توسط کمیسیون دولتی مشخص شد که از هر نقطه نظر مسیر بامیان برای منافع علیای مردم افغانستان مقدم تر است و مسیر سالنگ نه تنها منافع ملی را تامین نمی‌ تواند که در آینده احتمال قرار دادن پایتخت در تاریکی دراز مدت را جدی تر می‌ کند.

و اما اشرف غنی به دلیل تعصبی که با مردم مناطق مرکزی دارد نه تنها نتیجه بررسی‌ های کمیسیونی را که خودش موظف ساخته بود نپذیرفت که بر لجاجت و یک دندگی خویش پافشاری کرد و امروز ظاهرا قرارداد برق بامیان را که تنها برای روشنایی منازل سی هزار خانوده است امضا نموده است. این تصمیم غنی نشان‌دهنده‌ ی این است که نه تنها به برابری شهروندی باورمند نیست که در قبال برخی اقوام بصورت سیستماتیک تبعیض روا می دارد. این تصمیم ظالمانه و مالامال از تبعیض و ستم اشرف غنی را نمی‌ پذیریم و ازمردم شریف بامیان می‌ خواهیم که این توهین آشکار را نپذیرند و به مبارزات شان برعلیه تبعیض سیستماتیک تا تطبیق ماستر پلان برق کشور و عبور لین برق 500 کیلو ولت از مسیر بامیان ادامه دهند.

اشرف غنی فراموش نکند که نسل روشنایی نسل متفاوتی است و در قبال لین برق 500 کیلو ولت تا آخر خط می ایستند و از هیچ تلاشی فروگذاشت نخواهند کرد. تا تحقق عدالت و برابری در برابر فاشیسم می ایستیم!

بسم الله رنجبر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
منافع ملی
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی احمدزی هیچ گاه در راستای اهداف ملی در افغانستان حرکت نکرده است. تاریخ تمامی خیانت هایش را در خود ثبت می کند. تعریف غنی از اهداف ملی، تفرقه ملی و محرومیت قومی است.
سرنوشت نادرخان پیش روی غنی قرار دارد.
هادی

>>>   باری انجام چنین ظلم و ناروایی هایش اشرف غنی احمدزی از بین همان قوم یکی دو تا را با چوکی و پول تطمیع میکند تا با وی همکار و همگام باشد برای از بین مردمان ملیت هزاره ما کریم خلیلی و سرور دانش را با دادن چوکی بی سلایت و دادن پول مطیع خود کرده اگر چنین نیست چرا همسویی با قوم اش را قربانی بخواستهای قومگرایانه اشرف غنی احمد زی کرده اند در حالیکه هردو انها امکان دید و باز دید را با غنی احمدزی در داخل ارگ دارند مردم دیگر خو دسترسی دید و بازدید و صحبت را با اشرف غنی ندارند انها خو دارند چرا ساکت اند و صدای قناعت غنی را فراهم نکردند و یا حد اقل صدای اعتراض شانرا بلند نکردند چون میدانند اگر صدای شانرا در برابر تصمیم شخصی اشرف غنی بلند کنند چوکی و موتر را از دست میدهند و به مانند والی بلخ اقای عطامحمد نور با دشمنی غنی احمدزی مواجه میگردند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است