شمارش معکوس تا آغاز تظاهرات برای سقوط پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۵    ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ کد خبر: 144542 منبع: پرینت

پس از پایان مهلت هفت روزه رییس حزب عوامی تحریک به سروزیر و وزیر قانون ایالت پنجاب برای استعفا و عدم‌ توجه آنان به تهدید قادری، وی تصمیم به اعتراض خیابانی گرفت.

به گزارش داون نیوز، در پی بی‌توجهی سروزیر و وزیر قانون ایالت پنجاب به تهدید رییس حزب عوامی تحریک، وی تصمیم به اعتراض خیابانی گرفت.

طاهر القادری در این خصوص اعلام کرد: دیگر هدف ما فقط «شهباز شریف» و «رانا ثناءالله» نیست، بلکه تا زمانی که دولت فعلی پاکستان ساقط نشود اعتراضات گسترده ما ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: این اعتراضات فراگیر و اعتصابات در سراسر پاکستان از تاریخ 17 ژانویه آغاز خواهد شد و احزابی که به ما وعده همکاری دادند نیز در اعتراضات شرکت خواهند کرد.

رییس حزب عوامی تحریک افزود: ما دیگر به‌دنبال استعفای عده‌ای محدود نیستیم، و هر کجا نماینده‌ای از حزب نواز شریف حضور دارد، باید خود را تمام‌ شده فرض کند.

مدیر مجموعه بین المللی منهاج القرآن اظهار داشت: گزینه‌های مختلفی پیش‌ِروی ما است و برای خود حق استفاده از آنها را محفوظ می‌دانیم ولی برای شروع اعتراضات، صرفا با بستن خیابان‌ها و شعار دادن آغاز خواهد شد.

این رهبر بزرگ اهل تسنن بریلوی پاکستان با اشاره به حادثه مادل تاون و کشته شدن تعداد زیادی از طرفداران‌ خود توسط دولت پنجاب گفت: ما تنها به انتقام خون یاران خود فکر می‌کنیم و در این راه از هیچ شخص و گروهی واهمه نداریم.

قادری در حالی از اعتراضات خیابانی صحبت می‌کند که بزرگ‌ترین احزاب اپوزیسیون پاکستان از حزب مردم گرفته تا تحریک انصاف و حتی حزب پاک سرزمین در دیدارهای جداگانه به او قول همکاری کامل را داده‌اند.

به‌ نظرمی‌رسد اعتراضات قادری فشار بسیاری بر دولت اسلام‌آباد وارد کرده و حزب نواز را مجبور به قبول خواسته‌های آنان کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
تظاهرات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است