ثبات کشور از گلوله نمی آید
تعهد می دهم که قوای امنیتی و دفاعی از این پس تنها مرجع استعمال قوت خواهد شد و قوت مشروع خواهد بود و هیچکس دیگر صلاحیت و توانایی این را ندارد که در مقابل مردم از قوت استعمال کند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۶    ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ کد خبر: 144546 منبع: پرینت

مراسم دهمین دور فراغت فارغان آکادمی پولیس ملی صبح امروز سه شنبه 19 جدی 96 با حضور رییس جمهور، وزیر داخله، معاون وزارت دفاع، معاونان وزارت داخله، افسران و منسوبین پولیس، اعضای شورای ملی و شماری از همکاران بین المللی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمد اشرف غنی رییس جمهور در مراسم دهمین دور فراغت 446 فارغ التحصیل آکادمی پولیس گفت: رییس جمهور افغانستان مصونیت خود را به کدام حزب و قبیله و غیره تسلیم نمی کند به قوای امنیتی و دفاعی کشور تسلیم می کند.

غنی بیان کرد: هدف در وزارت داخله، ایجاد ثبات دوامدار و پایدار از راه حاکمیت قانون و تامین عدالت است؛ ثبات کشور از گلوله نمی آید و از اعتماد با پولیسی که در خط اول ارتباط با مردم است حاصل می شود.

سرقوماندان اعلی کشور با بیان اینکه دولتداری به معنی واقعی کلمه وقتی بوجود می آید که انحصار مشروع قوت در اختیار قوای مسلکی و دفاعی و امنیتی باشد تعهد داد: قوای امنیتی و دفاعی از این پس تنها مرجع استعمال قوت خواهد شد و قوت مشروع خواهد بود و هیچکس دیگر صلاحیت و توانایی این را ندارد که در مقابل مردم از قوت استعمال کند.

رییس جمهور تصریح کرد: تا زمانیکه حاکمیت قانون نباشد، ثبات وجود ندارد، در گذشته یکی دیگری را می کشت اما حالا قانون جواب همه چیز را می دهد.
وی، هدف از اصلاحات در وزارت داخله را حفظ منافع ملی خواند و اظهار کرد: اگر پولیس اصلاح نباشد، معادن استخراج نمی شود، پروژه های ملی پیاده نمی شود، متشبثین سرمایه گذاری نمی کنند و سرمایه داران از اختطاف ترس دارند بنابراین مساله اصلاحات پولیس با زندگی تمام مردم سروکار دارد و اصالاحات بخاطر سلیقه نیست.

رییس حکومت وحدت ملی به وزارت داخله هدایت داد: مطابق برنامه اصلاحی وزارت، تمام امور ذاتی افسران جوان، افسران بلند رتبه و عالی رتبه، تعیینات، تبدیلی ها، اجراییات و ترفیعات آنها مطابق قانون امور ذاتی افسران اجرا شود و نیز منسوبین وزارت داخله بعد از این نمی توانند بصورت انفرادی یا واسطه های شخصی تقاضای تقرر یا تبدیل خود را بکنند.

غنی خطاب به 446 فارغ التحصیل آکادمی پولیس وزارت داخله افزود: شما در شرایط دشوار اما در بهترین زمان از تحصیل فارغ شدید چراکه در این زمان پلان امنیتی و دفاعی 4 ساله آماده، تمویل و تجهیز شده است و این مهم برای افسرانی که تجربه کافی دارند بسیار خوب است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
آکادمی پولیس
نظرات بینندگان:

>>>   شهید داکتر نجیب الله سزاوار مقام سرقوماندان اعلی قوای مسلح بود. پس از او هر آدم ترسو و ....ناحق خود را "سر قوماندان اعلی قوای مسلح" میخواند!!
یکبار دیگر تذگر میدهم تا وقتی یک مجاهد دزد و یک دوتابعیته جاسوس بر افغانستان حکومت کند این کشور روز خوب را نمی بیند!!!!

>>>   شایعه است که بانوی اول بی بی گل عنقریب اعلان میکند که هیچ کس بشمول غنی حق ندارد که مرا از مقام بانوی اول برکنار کند!!!

>>>   Zarif
اسم کاملن جعلی است در زمان دوست محمدخان بخواست انگلیسها این کشور نامش افغانستان شد . در یوتوب برو بیبین افغان معنیش میدانی یک ..... وحشی انگلیس بنام afhhan n است از وقطی انگلیسها در این کشور دست پیدا کردن خواستن متعصفان اسم .... خود بگزارن همیشه رهبران قبیله .... انگلیس استن فقط بهمین خاطر حالا بخاطر خوش خدمتی برای انگلیسها یکتعداد دیگر اقوام را بزور .... انگلیس بسازند .متعصفانه این یک واقعیت تاریخی است

>>>   احمد شاه رمضان در تلويويزن آرزو
استاد عطا را گپ اش جدا ، اگرقول اردو ٢٠٩ شاهين از گزينه نظامي استفاده كند جلو اش مه مي گيريم اگر نگرفتيم مه زن مردم باشم

>>>   Amirzada
قدرت نمایی نظامی ارگ علیه شیران کوه پایه های هندوکش انتحار سیاسی خواهد بود

تصور نمی کنم که اشرف غنی تا این حد احساساتی و بیسواد سیاسی باشد که با تحریک گرگ پیر بی دندان دست به خود کشی بزند. این گرگ منحوس با هرکی هم گله شد، سر او را خورد. از حفیظ الله امین تا فرار نا فر جام نجیب.
بیاد ما نرود که دندانهای این گرگ پیر را شیران هندوکش سی سال پیش کشیده بودند و ترسم که بقیه آنرا نیز بکشند.
هم چنان امید است امریکایی ها هم اشتباه شوروی ها را تکرار نکنند و برای حفظ قدرت مافیای ارگ فریب نخورند.
امید است ارگ بجای ادبیات تهدید آمیز از خرد سیاسی و درک واقعیت های عینی کشور استفاده کند.

>>>   Noor
گروگان اصلی خود اشرف غنی است. زیرا او میترسد اگر تذکره های الکترونیکی توزیع شود بدون شک چانس برنده شدن پشتون های مثل او در انتخابات ریاست جمهوری ۹۹فیصد پایین میآید.

>>>   سلطان محمود کابلی
تواوغان باش اما اول انسان نه ........... دوم مسلمان.من هم همانی هستم که خدایم خلق کرده است.هرملیتی که باشد من برایش احترام دارم.حتی به تواوغانی که باخلقت خداوند دشمنی دارید طایفه وتبارخودتان رابالای دیگران تحمیل میکنید

>>>   اسدالله امیری
مثلثی شیطانی در افغانستان مصروف چه کارکرد هایی است؟
به گونه مشت نمونه خروار!
— تشویق و ترغیب اختلافات قومی، مذهبی و لسانی توسط رژیم دست نشانده، تروریست های طالب و داعش و دیگر ایجنت های شان در سرتاسر سیطره اشعال بخاطر:
برانگیختن نفرت مردم به ضد نوکران خود شان و وابسته ساختن هرچه بیشتر باند مذدورمنش و غلامان خودگماشته به نیروهای اشغالگر این قلاده ها نمی دانند که قربانی بازی وحشتناک و خونینی

>>>   شب هاي كابل
بعضی دوستان می‌گویند زمانی‌که به خارج می‌روید شما را بنام افغان می‌شناسند نه تاجیک و پشتون یا هزاره بنآ باید واژه‌ی افغان در شناسنامه‌ها ذکر گردد
جهت رفع نگرانی دوستان عرض کنم که در هر کشور خارجی وقتی سفر کنی از تو شناسنامه/تذکره نمی‌خواهند بلکه درخواست پاسپورت/گذرنامه می‌کنند و شناسنامه فقط و فقط مصرف داخلی دارد و بس

>>>   بااین کی من اول مخالیف ریسجمهور غنیی بودم اما حلا وقت درک میکنم خیدمت های ویرا دیگر خیلی دوستیش دارم

>>>   بچه یهود تا حالا نمیداند که هفتاد در صد اردوی ملی را اقوام غیر پشتون تشکیل میدهد که زیر فرمان تو بچه یهود هرگز نخواهد رفت.

>>>   اشرف غنی اعلان کند که در دور دوم انتخابات کاندید نیست و از هیچ کاندیدی پشتیبانی نمیکند.
اگر دلش برای جنگ تنگ شده باز یادش باشدکه اول تمرین گریهبر مرگ فرزند را بکند.

>>>   غنی احمدزی خیال میکند که ریس جمهور انتخابی است.
فراموش کرده که جان کری نصبش کرده.

>>>   شرم است که ریس جمهور که بر اساس موافقت کسانیکه سال ها درد و رنج این کشور را تحمل کردند بلاخره برای آنکه کشور باز هم به طرف بی ثباتی نرود حضور شما را در قدرت پذیرفتند

>>>   بی منطق بی منطق نظریات ندهید پروگرام های اقتصادی اشرف غنی را ببینید آیا فکرمیکردید که جانی های تنظیمی و دزدان وقاچاقبران مافیایی روزی شود که مثل مگس درسروروی خود بزنند . مامردم عوام ازپلانهای اشرف غنی پشتیبانی میکنیم و دیگرفریب این دزدان را نمیخوریم.

>>>   اشرف غنی دیوانه مادر زاد است! از همقریه های او بپرسید!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است