این گرگ با هرکی همراه شد سر او را خورد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۱    ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ کد خبر: 144567 منبع: پرینت

قدرت نمایی نظامی ارگ علیه شیران کوه پایه های هندوکش انتحار سیاسی خواهد بود. تصور نمی کنم که اشرف غنی تا این حد احساساتی و بیسواد سیاسی باشد که با تحریک گرگ پیر بی دندان دست به خود کشی بزند. این گرگ منحوس با هرکی هم گله شد سر او را خورد. از حفیظ الله امین تا فرار نافرجام نجیب. از یاد ما نرود که دندان های این گرگ پیر را شیران هندوکش سی سال پیش کشیده بودند و ترسم که بقیه آن را نیز بکشند.

همچنان امید است آمریکایی ها هم اشتباه شوروی ها را تکرار نکنند و برای حفظ قدرت مافیای ارگ فریب نخورند. امید است ارگ بجای ادبیات تهدید آمیز از خرد سیاسی و درک واقعیت های عینی کشور استفاده کند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظامی
ارگ
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   این گرگ سالهاست که با گله آشناست !

>>>   Khrasani
آقای دلسوز حق خواستن تعصب نیست بلکه بالای هر انسان فرض است که از هویت خدادادی نیاکان شان در مقابل زور گویان ایستادگی ومقاومت کنند
ما نمیخواهم زیرنام کلیمه افغان که هویت وملیت ما نیست با چال فریب نیرنگ دروغ افغانیت که معنای پشتونوالی میدهدبرده وغلام افغان ذلتی های وطن فروش ....فروش غلام غلامان شویم.

>>>   Rahimi
در زیر کاسه افعان ساختن تذکره نیم کاسه های خواهد بود که همین فاشیستان ارگ و اتمری استانکزوی بد و بلا میدانند که جطور در اینده بند های دیگری به اضافه کنتد مانند همین خشک معامله دیورند که انگلیس با پاچا گردشی های پشتون کرد و حالا بی ادبی معاف که سر لک اضافه کردن پسوند افغان در تذکره هنوز زیر لحاف است هنوز نشان دادندزیر لحاف مانده ه!

>>>   AhanGar
اوغان یا افغان یعنی پشتون و این نام تنها برای خود پشتونها مقدس شده میتواند نه برای من که پشتون نیستم.
کشور ما یک کشور چندین قومی است و تحمیل نام یک قوم بالای تمام اقوام دیگر، آنهم بزور، خودش یک خیانت ملی است، و همچنان خاموشی در مقابل این عمل خود یک خیانت ملی میباشد و منتهای بزدلی و بی شهامتی را نشان میدهد.
ما با هموطنان اوغان یا پشتون خود هیچ مشکلی یا هیچ بی احترامی نداریم ولی در مقابل تمامیت خواهی و زورگوئی تسلیم نمیشویم.
وحدت ملی و یکسان سازی جبری باهم فرق دارند. وحدت ملی با احترام به ارزش های متقابل یکدیگر بدست می آید. ولی درینجا بعضی ها کوشش دارند همه را به جبر افغان نامگذاری کنند، و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند که کار نهایت غلط و خطرنک است. این غلطی ها را در سابق هم زمامداران که قدرت در دست شان بوده بالای مردم تحمیل کرده اند که نه تنها ما را ملت نساخت بلکه بیشتر هم متفرق ساخت.
اینکه درخارج از کشور ما را به این ویا آن نام میشناسند، آنهم نیجه خیانت ها و اشتباه های گذشته حکومتدار های خود ما بوده، و آنهم قابل اصلاح هستند، چنانچه ماده چهارم قانون اساسی کشور درینمورد ضرورت مبرم به اصلاح دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است