سویدن نگران از تصمیم آمریکا در مورد فلسطین
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ کد خبر: 144579 منبع: پرینت

سویدن هشدار داد که تصمیم آمریکا برای قطع کمک مالی به آژانس سازمان ملل برای فلسطینی ها، خاورمیانه را بی ثبات می کند.

به گزارش به نقل از فرانس پرس ، «اولوف اسکوگ» سفیر سویدن در سازمان ملل گفت که نگرانی اش در این زمینه را با «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل در میان گذاشته است.

گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه دولت آمریکا کمک های نقدی به ارزش 125 میلیون دالر به آژانس کار و امداد سازمان ملل برای فلسطین (آنروا) را قطع کرده است.
سفیر سویدن در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: نگرانی من از این بابت است که در حالی که از ثبات منطقه ای دم می زنیم، قطع کمک مالی به آنروا، تاثیری بسیار منفی بر تامین نیازهای انساندوستانه بیش از 5 میلیون نفر خواهد داشت و همچنین منطقه را بی ثبات خواهد کرد.

وی یادآور شد که طرح این موضوع را در جلسه شورای امنیت سازمان ملل منتفی نمی داند. قرار است شورای امنیت 25 ژانویه نشست معمول خود برای بررسی موضوع درگیری بین نیروهای اسراییلی و فلسطینی ها را برگزار کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیشتر ضمن تهدید به قطع کمک واشنگتن به فلسطینی ها، گفت که ایالات متحده از فلسطینی ها در قبال این کمک، احترام یا قدردانی دریافت نمی کند.

در همین حال، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز اعلام کرد که به رغم گزارش های منتشر شده مبنی بر قطع کمک مالی واشنگتن به آنروا، این تصمیم همچنان در دست بررسی است.

براساس این گزارش، سویدن نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا بود که فلسطین را به عنوان یک کشور در سال 2014 به رسمیت شناخت. سویدن همچنین جزو 10 کشور اهدا کننده کمک به آنروا است.

همچنین قرار است مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا هفته آینده به خاورمیانه سفر کند و طبق برنامه در مصر، اردن و سرزمین های اشغالی توقف داشته باشد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
سویدن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است