گيلانى بدنبال چيست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ کد خبر: 144602 منبع: پرینت

سيد حامد گيلانى سه روز پيش با فراخوان نزديک به 3000 نفر از علما، سادات و متنفذين قومى، جلسه ى بزرگى برگزار نمود و طى سخنرانى خود گفت: تصميم دارد ميان طالبان و دولت افغانستان صلح ايجاد كند و مردم حاضر در جلسه با شور و هلهله سخنان او را استقبال كردند. حال سوال اين است كه آيا گيلانى مى تواند اين مهم را به سر برساند؟ در پاسخ بايد گفت: به باور اين قلم اين حركت گيلانى يك پروژه ى آنى و خلق الساعه نيست و ريشه هاى عميق ترى دارد. بى شک در پشت پرده ى اين پروژه آمريكايى ها، پاكستانى ها و دولت افغانستان قرار دارند. اينكه سيد حامد گيلانى گفت: بزرگان طالبان در افغانستان هستند نه خطاى زبان بود و نه غير عمدى بلكه براى راضى ساختن پاكستان براى همكارى در كشيدن طالبان به پروژه ى صلح بر زبان آورد.

پاكستانى ها از فشار آمريكا به ستوه آمده اند و مى خواهند به نحوى آبرومندى حمايت خود را از گروه هاى تروريستى به ويژه طالبان و شبكه ى حقانى بردارند و دوباره رابطه ى خود را با آمريكا ترميم كنند زيرا پاكستان نمى تواند الترناتيف و بديلى براى آمريكا به نفع خود بيابند. نه روسيه جاى آمريكا را در پاكستان گرفته مى تواند و نه چين. از سوى ديگر آمريكا هم مى خواهد در افغانستان صلح برقرار شود و ديگر سربازان آمريكايى در جنگ ها كشته نشوند.

دولت افغانستان نيز تشنه ى صلح است و از هر آدرسى كه به صلح كمک كند حمايت مى كند. خانواده ى گيلانى در ميان مردم از اعتبار روحانى و معنوى برخوردار است و سيد حامد گیلانى بهترين گزينه براى پاكستانى ها، آمريكايى ها و دولت افغانستان است بنابراین اين حركت علیرغم برخى از مخالفت ها به پيش خواهد رفت و اولين نشانه ى مثبت آن آزاد ساختن 14 تن از افسران اردوى افغانستان توسط طالبان است كه ديروز به خانواده هاى خود پيوستند و مى توان گفت: طالبان با اين عمل خود براى ايجاد صلح چراغ سبز نشان داده اند. شوراى عالى صلح با مصرف میليون ها دالر تاكنون نتوانسته است چنين گامى بردارد.

سید محمد علی جاوید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گیلانی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اینکه بدنبال چی است صرف آی اس آی میداند و خودش

>>>   وقتی وظیفه آی اس آی را درست انجام بتی و زبان آی اس آی شوی، 14 نفر را به خاطر اعتبارت آی اس آی ایلا میکنه.

>>>   گیلانی و خواندمان آش همیشه مزدور انگلیس و پاکستان بودند و فقط از مردم بیسواد و بیچاره افغانستان به نام دین سو استفاده مینمایند۰

>>>   آغاي جاويد اگر تا جواب اين سوالت نفهميدي شايد از أفغانستان نباشي، گيلاني ،...... و ديگران شان تنها شكم چرب و جيب پر ميخواهند، و هدف أصلي هجرت اين فاميلها از هند قديم همانا هواي خوش كابل و در آمد گزاف شان بود و است.

>>>   آغاي جاويد اگر تا جواب اين سوالت نفهميدي شايد از أفغانستان نباشي، گيلاني ، مجددي و ديگران شان تنها شكم چرب و جيب پر ميخواهند، و هدف أصلي هجرت اين فاميلها از هند قديم همانا هواي خوش كابل و در آمد گزاف شان بود و است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است