حکومت، مردم را درگرو غربی ها قرار داده است
بعد از دو سه دهه جنگ پروژه ای را که غربی ها در افغانستان دارند، پس از ویرانی و خانمان کشی، قتل و کشتار هزاران فرزند مظلوم این مملکت، منافع اقتصادی شان را عملی کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ کد خبر: 144605 منبع: پرینت

افغانستان و آمریکا موافقتنامه هایی دو جانبه و امنیتی زیادی امضا کرده اند. اما دقیقا امضای سند میثاق همکاری های دو جانبه میان افغانستان و آمریکا از سنخ معاهدات و اسنادی است که بیشتر تعهد دو دولت را در اینجا تسجیل کرده و در عین زمان وضعیت حکومتداری خوب و ایجاد یک راهکار برای شورای عالی صلح افغانستان را موارد گوناگون به منظور ایجاد حکومتداری خوب در افغانستان فقط امضا شده است. اما در یک نگرش ارگ ریاست جمهوری به سند میثاق همکاری ها میان دو دولت گفته است که نود و هشت درصد این سند میثاق همکاری میان دو کشور و تعهدات صورت گرفته تحقق یافته است. آیا واقعا چنین موضوعی انجام شده است؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، فیض فرهمند استاد دانشگاه در برنامه «مثبت و منفی» گفت: متاسفانه آنچنانی که باید در این سندهای امنیتی مطابق با شرایط کنونی افغانستان می بود نبود و خواسته های مردم افغانستان و نیازمندی هایشان را برطرف نمی کرد.باید تمام ماده هایی که در این قانون ذکر شده با مردم شریک ساخته می شد و دیدگاه های مردم در آن مطرح می شد متاسفانه که هیچ نبوده و امضای پیمان امنیتی که انتقادهای خود را در کثیری از رسانه ها نیز داشت. تمام موارد پیمان امنیتی بر مبنای منافع آمریکا بوده و همه چیز از مصونیت قضایی سربازان آمریکایی در افغانستان تا به بحث سرمایه گذاری و زیر بنا، بحث امنیت و آوردن صلح در افغانستان تمام اینها همه چیز به نفع ایتلاف بین المللی آمریکا بوده است.

وی، معقتد است حکومت از همان لحظه ورود افغانستان را در گرو غربی ها قرار داد و افزود: متاسفانه پیمان امنیتی در افغانستان بازنگری هم نشد و هیچگاه به ملت سهم داده نشد و اراده ملی مردم واقع نشد و این سند برمبنای خواست های مردم افغانستان صورت نگرفت. در دوران انتخابات حکومت توافقی که زیر نام وحدت ملی آمد، به اولین شبی که توافق دو رهبر داکتر عبدالله و اشرف غنی امضا شد اولین کاری که کردند با امضا کردن سند میثاق و همکاری های دو جانبه کابل واشنگتن توانستند که ملت افغانستان را متاسفانه در گرو غربی ها قرار دهند که امروز می بینیم که حکومت وحدت ملی چه دستاوردی با این ادعاها دارد و افغانستان دارد هر لحظه رو به سقوط می رود.

فرهمند، در خصوص نوع حکومتداری در افغانستان می گوید: متاسفانه در این حکومت همه چیز دروغ و عوام فریبانه است. این حکومت حکومتی پاسخگو به ملت افغانستان نیست و این حکومت هیچگاه حکومت انتخابی مردم افغانستان نبوده و متاسفانه از بحث فساد اداری اگر ما مطرح بسازیم دیدیم که در شبکه های اجتماعی برمی آید که میلیون میلیون سوء استفاده و دزدی از خون ملت ما کردند و اشرف غنی به عنوان حاکم و رییس جمهور این کشور این فسادها را امضا می کرد. این خودش نمایانگر فساد است. می بینیم که تمرکز قدرت در افغانستان به چه وضعیتی رسیده است. تنها یک تیم کار می کند و یک گروه ازافراد از جانب یک تیم حضور در قدرت دارند. فساد را اینها می کنند، توطیه را اینها می کنند هیچ نوع کاری که برای منافع ملی مردم افغانستان شده باشد انجام نشده است. این حکومت حکومتی است که فقط به منافع باداران خود فکر می کند.

این استاد دانشگاه، حکومت را مامور عملی ساختن برنامه های آمریکا می داند و می گوید: امروز این حکومت به دستور خارجی ها آمده است و مطابق با برنامه های آنها کار می کند و هیچ برایشان مطرح نیست که مردم در چه وضعی هستند. این حکومت توانسته است بعد از دو سه دهه جنگ پروژه ای را که غربی ها در افغانستان داشتند، ویرانی و خانمان کشی، قتل و کشتار هزاران نفر فرزند مظلوم این مملکت و منافع اقتصادی شان را عملی کند. با امضای پیمان امنیتی در اکثریت مناطق افغانستان شاخص های خود را پایه گذاری کردند و امروز منطقه تحت تاثیر اینها قرار دارد. استخراج معادن ما توسط اینها می شود، کشت خشخاش به بازارهای ملی و بین المللی از طریق همین خارجی ها انجام می شود. پس این خارجی ها ملکف هستند که از حکومت تقدیر کنند چرا که برنامه شان را به پیش برده است. امروز داعش در شمال افغانستان مردم ما را پاره پاره می کنند و می کشند این ثمره کار کیست؟ ثمره همین حکومت است که می گوید 97 درصد وعده هایش را عملی کرده است. و همانطور است که خارجی ها می خواستند که یک دهشت و وحشت را بیاورند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
غربی
نظرات بینندگان:

>>>   غني شياد به سرنوشت نجيب مبتلا خواهد شد

>>>   مرگ ارگ نزدیک شده اگر اقدام نظامی کند

>>>   بدالكريمى عبدالكريمى
در مقابل مارش ﻫﺎى مليونى، غنى و يارانش در ساعات اول كابل را ترك خواهد گفت
يقين داشته باشيد

>>>   اشرف غنی یک ابرمرد تاریخ برآمده تاکه دزدان وقدرت طلبان دروغین وشپشو را خون بینی نکند درداخل ارگ خواهد بود زیرا مردم همرایش است حالا مادانستیم که او پلان های اقتصادی بهتر را پیش گرفته وواضح است که مافیای قدرت برضداو تبلیغات سوء را انداخته اند.

>>>   عیب گار درینچاست بسیاری ها باور دارند
گه مادارای جکومت واستقلال هستیم بی خبر ازین که گردانندگان امور در کشور ما نماینده ای خارچی ها ومزدوران خلقه بگوش بوده هر انچه ارباب ها دستور وهدایت میدهند تغمیل مینمایند وطبعا میان ارباب ورعیت نه قرار داد امنیتی در کار است نه سند میثاق همکاری حتی انها زحمت تشریف اوری را نیز بخود رواندهند میتوانند مطالب خویش رااجرا نمایند گرچه جای اعسوس وتحسر است که ما عاغد حکومت واستقلال هستیم این امر واقع است خلاف اراده وخواست ملت این بلا را بالای ما تحمیل نموده ودرین ظلمت کده اسیرساخته اند وفرامین ودساتیر استبدادی خودرااز طریق ایجنت های زر خرید خویش تصدیرمی فرمایند
شیخ غلی بلخابی سرپلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است