سرانجام خلف وعده دروغگویی است (سند)
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۱    ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ کد خبر: 144613 منبع: پرینت

سخنگوی رییس جمهور در واکنش به فراخوان تظاهرات جنبش روشنایی در مونیخ به دروغ متوسل شد. سخنگوی ارگ منکر ارایه راه حل از سوی جنبش روشنایی برای بازگرداندن لین برق 500 کیلوولت به مسیر بامیان میدان وردک شده و ادعا کرد منتقدان حکومت به جای ارایه طرح وقت خود را صرف تظاهرات، هیاهوی سیاسی و دادن معلومات غلط به مردم می کنند. در پاسخ به اظهارات خلاف واقع سخنگوی ریاست جمهوری چند نکته لازم به ذکر است:

اول- جنبش روشنایی به دعوت رییس جمهور، معاون دوم ریاست جمهوری، مشاور ارشد امنیت ملی رییس جمهور و با میانجیگری معاون امنیتی وزارت داخله از شامگاه اول اسد سال جاری با تعلیق تظاهرات های اعتراضی خود برای پایان دادن به این بحران وارد گفتگو با حکومت شد.

دوم- رییس جمهور غنی در شامگاه اول اسد و در حضور ذوات فوق الذکر به اعضای شورای مردمی جنبش روشنایی تعهد سپرد که به یافته های تخنیکی کمیسیونی که برای حل این بحران ایجاد می کند احترام گذاشته و بر اساس آن یافته ها تصمیم بگیرد. ایشان به صراحت یادآوری کرد که شرایط مرتبط با پروژه توتاپ نسبت به سال گذشته فرق کرده است و شرایط جدید تصمیمات جدیدی می طلبد.

سوم- جنبش روشنایی به تمام تعهدات خود در قبال ایجاد فضایی آرام و به دور از هیجانات سیاسی عمل نمود و تقریبا تمامی اقدامات اعتراضی خود را در داخل و خارج از کشور به حال تعلیق درآورد تا راه بر هر گونه بهانه گیری های احتمالی مسدود باشد. تیم مذاکره جنبش روشنایی فرسایشی ساختن روند مذاکرات توسط تیم حکومت را نیز با صبوری تحمل کرد و مذاکراتی که قرار بود در خلال مدت سه هفته به نتیجه رسد تا سیزدهم برج قوس سال جاری بیش از چهار ماه به درازا کشید و جنبش روشنایی تلاش نمود جانب حکومت را به حل و فصل این بحران بر اساس یافته های تخنیکی، تامین منافع ملی و تحقق اصل انکشاف متوازن متقاعد سازد.

چهارم- مباحث و بررسی های صورت گرفته در جلسات کمیسیون و کمیته تخنیکی بار دیگر اثبات کرد مسیر بهتر و مناسب تر برای لین برق 500 کیلوولت مسیر بامیان - میدان وردک است. این مباحث در سندی که به امضای امان الله غالب رییس شرکت برشنا، انجینیر شکیب احمد نثار از مسولین ارشد برشنا، توسلی غرجستانی نماینده معاونت ریاست جمهوری، اساتید محمد تقی امینی و سردار قلندری نمایندگان جنبش روشنایی رسید، در سیزده شاخص صورت بندی شده است.

پنجم- همایون قیومی مشاور ارشد رییس جمهور در امور زیربناها که ریاست کمیسیون را عهده دار بود با مشاهده نتایج بررسی های تخنیکی از برگزاری جلسات نهایی کمیسیون که در آن می بایست گزارش کاری کمیسیون تنظیم شده و راه حل های پیشنهادی ارایه می گردید خودداری ورزید.

ششم- هشت عضو کمیسیون که نمایندگان جنبش روشنایی در این مذاکرات بودند در فرجام کار « راه حل پیشنهادی» خود را به همراه گزارش جامعی از روند فعالیت کمیسیون، یافته های تخنیکی، بررسی های مقایسوی اسناد و نقایص زیانبار در قراردادهای کنونی، در هفتاد صفحه تدوین نموده و به ریاست جمهوری فرستاده اند. همچنان این « راه حل» به بیست تن از مقامات ارشد حکومت افغانستان که به نوعی در بحران توتاپ دخیل بوده اند نیز فرستاده شده است مانند ریاست اجرایی، معاونت دوم ریاست جمهوری، شورای امنیت ملی، ریاست امنیت ملی ، وزارت های انرژی، مالیه و ...

هفتم- در راه حل پیشنهادی اعضای کمیسیون برای آخرین بهانه حکومت که عبارت است از دیر رسیدن برق به کابل - در صورت بازگرداندن لین توتاپ به مسیر بامیان - تدبیری اندیشیده شده است که می تواند برق را پیشتر از موعد فعلی به کابل برساند. شرح این راه حل در صفحات 18 تا 25 گزارش کار کمیسیون آمده است.

با عنایت به نکات فوق الذکر و ادعای کاذبانه سخنگوی ریاست جمهوری می توان نتیجه گرفت که حکومت شهامت رویارویی با واقعیت ها را ندارد. سران حکومت نه توان درک منافع ملی را دارند و نه می توانند پاسخ قناعت بخش به مطالبات عدالتخواهانه شهروندان بدهند. سران حکومت به رسم گذشته در این توهم اند که با فرسایشی کردن روندها، خسته کردن مردم، گشودن باب معاملات شخصی و حزبی با عناصر سیاسی به سیاست هایشان تداوم بخشند اما به نظر می رسد این بار قصه متفاوت خواهد بود.

همچنان که در برنامه سپید و سیاه تلویزیون طلوع به حکومت پیشنهاد مناظره بر سر این راه حل را داده ایم حالا نیز می گوییم اگر توان مباحثه در این خصوص را دارید و اگر می خواهید تمام مردم افغانستان از زوایای گوناگون این پروژه ملی و از هدر رفتن سرمایه های شان به خاطر حیثیتی کردن یک تصمیم غلط آگاه شوند، بسم الله.


مرتضوی برق ارگ افغانستان

مرتضوی برق ارگ افغانستان

مرتضوی برق ارگ افغانستان

مرتضوی برق ارگ افغانستان

مرتضوی برق ارگ افغانستان

مرتضوی برق ارگ افغانستان

مرتضوی برق ارگ افغانستان

مرتضوی برق ارگ افغانستان

مرتضوی برق ارگ افغانستان



احمد بهزاد

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برق
مرتضوی
نظرات بینندگان:

>>>   هدف غنی وقت کشی است تا با یک انتهاری دیگر سران جنبشرا با مطالبات شان یکجا از میان بردارد.

>>>   تعدادي از نوشته هاي قانون دانان، آگاهان و فرهنگيان كشور زير نام «قانون اساسي افغانستان جعلي است» چاپ و انتشار يافت.
نبايد اجازه داد جعل كاران و كودتاچيان، هويت مانرا جعل نمايند.
به #جبهه_دفاع_از_هويت بپيونديد

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
ریاست اجرایی (کاخ سپیدار ) نماینده مردم ما نیست
کج راهه نرویم: در عملی نشدن موافقت نامه سیاسی حکومت وحدت ملی، نسبت به اشرف احمدزی ربیس اجرایی مقصیر است. او است که نتوانسته و نتوانست در راستای عملی سازی موافقت نامه سیاسی گام بردارد. حنای بعد از عید و یا نوش داروی پس از مرگ سهراب به درد مردم ما نمی خورد. من شجاعت دفاع مردمی و حقوق انها را در این کاخ نمی بینم چه رسد به دیگر مسایل...
همیشه پله بینان و نفع جویان سود طلب خواسته اند مردم را فریب بدهند و هر مهره سوخته را بازسازی شخصیت و اعتماد کنند:
شخصیت سازی دروغین در مورد ریاست اجرایی، تداوم یک خیانت بزرگ در مدت سه سال حکومت است.
مردم چشم دارند و داوری منصفانه می کنند که کی ها میزان و ظرفیت نمایندگی از مردم را دارند.
کمیسیون انتخابات مهندسی شد، دوباره تغییرات امد، فرمان تقنینی مهندسی سازی صادر شد و مهره های منوط به غنی در ساختار نهادهای انتخاباتی امد ریاست اجرایی کجا بود؟
شناسنامه های الکترونیک مطابق به قانون نخست چرا داده نشد؟ در جریان تعدیل قانون ریاست اجرایی کجا بود؟
قوانین انهم چهل بند قانون اساسی توسط غنی احمدزی نقض شد ریاست اجرایی کجا بود؟
نابرابری ها و خویش سالاری در تدارکات بیداد می کند این ریاست کجاست؟
پروژه ها و فرصت های استراتژیک هدر رفتند و مردم محروم اند ریاست اجرایی کجاست؟
وزیران و کادر های خوب سهمیه مردم برکنار می شود ریاست اجرایی چه مقدار مسوولیت شناسانه عمل کرد؟
به اعتراض های مردمی و جنبش های مردمی شلیک شد ریاست اجرایی کجا بود؟
حالا با این ژیست ها و عکس های نمایشی ریاست اجرایی کسی فریب نمی خورد. هر چند هر مشاور روزانه ده نفر برای ملاقات بیاورد مردم عمل را می بینند و داوری می کنند. مردم ما قربانی سهل انگاری و معامله گری ریاست اجرایی اند تا فزون خواهی و تمامیت طلبی غنی احمدزی. خط و نوستالوژی غنی در سیاست پیداست که از نمایندگی بلند نشده بود. اما متاسفانه این بزرگ ساخته درون اجتماع ما که خود بیگانه و عامل محرومیت مردم است مسبب اصلی عملی نشدن موافقت نامه سیاسی است.

>>>   حق با جنبش روشنایی است

>>>   اگر منظور مرتضوی است که معذور است.
طوطی پس آیینه است که عقط حق استفاده از زبانش را دارد
باقی سوچ هایش خاموش است.

>>>   جانب مقابل هم به همان اندازه خوش باور وسطحی نگر اند که طرف حکومت مکار وکاذب میباشد او امده تا تورا از بین ببرد وحفوف شهری وتابعیت تورا سلب نماید ما با چشم گریان وصدای لرزان از او میخواهیم تا برق را از طریق بامیان انتقال دهند انها اراده وتصمیم گرفته اند به هرشکلی که میشودتا دیر نشده از همه امتیازات شهر وندی محروم سازد وتمام منابع مادی ومعنوی این سامان را به خارجی هاتسلیم نمایندوسایرین را خارجی وبیون ازین خطه ای باستانی قلمداد کنند وتوتا هنوز اصرار داریکه درین محدوده ای جغرافیای باید نفس بکشی وزندگی عادی داشته باشی مگر نشنیده ای که بیدل می گوید!
اظهار عجز پیش ستم پیشه ابلهیست
اشک کباب باعث طغیان اتش است
تبنگ چی

>>>   حالا که لین برق 220 کیلوولت برای بامیان اعلام شد، نمی دانم که نمایندگان مردم هزاره ازین اضافه تر چی می خواهند. اگر مقصد از روشن ساختن خانه های مردم بامیان است، که 220 کلیوولت برق برای همه کفایت می کند، اما اگر مقصد از زورآزمائی ست، باید در فکر هشت ولایت دیگر بود، که از مسیر سالنگ برای شان باید برق برسد.شما با این لجاجت و کله شخی تان دیگران را از برق محروم می سازید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است