گرگ در لباس گرگ
چه تفاوتی میان تروریستِ ارگ نشین با داعش و شبکه حقانی است زمانیکه در هماهنگی به یکباره شمال را به میدان جنگ و پایتخت را در قتل عام مردم به شهر وحشت بدل می کنند و کودکی را به عزای مادر سربریده در مسجد می نشانند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۰    ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ کد خبر: 144617 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،داعش در سوریه و عراق همچنان که به امارت دست یافت و بدل به قدرتی بزرگ شد در اجماع قدرت های جهانی زوال یافت و زمزمه های حضور شاخه خراسان از شرق افغانستان شروع و جنایت های تکان دهنده از نسل کشی گرفته تا سربریدن ها و مرگ های دسته جمعی با نام این گروه بر تمامی کشور وحشت آفرید.

داعش که حکومت از آن یک قدرت ساخت، شمال را به ناامنی کشاند و با در اختیار گرفتن قاچاق مواد مخدر، معادن را غارت کرد در کنار قتل عام های به تکرار پایتخت که اخبار هر روزه رسانه ها را شکل می دهد اما چرا یک باره وزارت دفاع از خواب بیدار شده و مسوول تمامی این رویدادها را شبکه حقانی عنوان می کند و داعش را نامی محدود به چند روستای ننگرهار می داند؟

پس ده هزار نیروی داعش در شرق و شمال که به راحتی می توانند کابل را به شهر مردگان بدل کنند تا کنون نیروهای طالبان و شبکه حقانی بوده و نهاد کشفی و استخباراتی پس سه سال به تازگی پی به چنین رازی برده و وظیفه خطیر افشای آن به عهده وزارت دفاع شد.

این در حالی است که همواره، همزمانی افشاگری ها و بروز اطلاعات ناب در افغانستان با رویدادهای منطقه ای و در ارتباط نزدیک با پاکستان و امریکا، غافلگیر کننده است به طوری که پس از توییت تند دونالد ترامپ از پاکستان و اینکه تروریستان در این کشور لانه گزیده اند از یک سو گیلانی می گوید که رهبران طالبان در افغانستان است و از جانب دیگر وزارت دفاع، داعش را رد و آن را نیروهای شبکه حقانی اعلام می کند.

طی چهل سال گذشته، مردم قربانیانی سیاست شوم قبیله گرایی و قدرت طلبی حکومت و رهبران بوده اند، اما برای آن مادری که به یکباره همسر و فرزندان خود را در امن ترین نقطه کابل توسط انتحاری از دست می دهد و کودکی که مادر خود را سربریده در مسجد می یابد چه تفاوتی دارد که تروریستِ قاتل، طالب است یا حقانی و داعش؟

اما این مسیله زمانی بدل به زنگ خطر می شود که تمامی تلاش حکومت غنی صرف به صلح کشاندن طالبان شده و ناامنی کردن شمال به گونه ای که اگر وزارت دفاع، شبکه حقانی را دست نشانده استخبارات پاکستان و سلاح کشتار این کشور معرفی می کند طالبان در برادری با این گروه به سر می برد و در مبنا یکی هستند.

داعشی که دلیل برقراری ارتباط روسیه و ایران با طالبان شد و فرصتی برای گدایی های بیشتر رییس جمهور از جامعه جهانی به یکباره وجود خارجی ندارد و شبکه حقانی علم می شود زیرا این نظام از هم گسسته و فاسد در توهم تقابل امریکا و پاکستان به دنبال منافع بیشتر است در حالی که امریکا هیچ گاه و به هیچ دلیلی حاضر به فدا کردن استراتژیک ترین متحد خاورمیانه خود نیست و تمامی تهدیدها، حرف های توخالی مکارترین سیاستمدارانی است که سکان قدرت واشنگتن و اسلام آباد را در دست دارند.

در این میان، یا اشرف غنی چنان سرگرم دشمنی با رهبران داخلی و مقام های از بدنه حکومت است که به مانند پادشاهان گذشته قدرت تحلیل خود را از دست داده و با تهدید اسلام آباد از سوی امریکا دلخوش به قطع کمک ها و روابط میان دو کشور است و یا این حکومت چنان غرق دروغ است که فراموش می کند در گذشته چه گفته و اکنون چه بگوید.

سخنگوی وزارت دفاع، هدف شبکه حقانی از اجرای حملات زیر عنوان داعش را تحریک روسیه و ایران برای کسب کمک ها عنوان می کند در حالی که این دو کشور از قدرتمندترین های منطقه با شبکه استخباراتی است که بر تحولات خاورمیانه و عملکرد گروه های تروریستی واقف هستند نه به مانند حکومت وحدت ملی که همچون باد به هر سو روان می شود.

شبکه حقانی بازوی عملیات تروریستی و استخبارات پاکستان است که در همکاری نزدیک با طالبان به سر می برد اما از شورای رهبری گرفته تا والی های نام نهاده آنان در خاک این کشور حضور دارند که از آن سوی مرزها با عوامل درون حکومتی دست به عملیات زده و حمله و انتحاری ها در افغانستان را سازماندهی می کنند.

داعش اگر پروژه امریکا با حمایت پاکستان و عربستان در افغانستان ریشه دواند نه خلاصه شده در چند ولسوالی ننگرهار و نه قدرتی بزرگ بر شمال است و اگر تمامی نیروهای آن را افراط گرایان رانده شده از سوریه و عراق شکل ندهد اما از طالبان و شبکه حقانی تغذیه می شود.

و اگر به مبنای آنچه در سوریه و عراق رخ داد، تکان دهنده ترین کشتارها به همان شیوه در افغانستان رواج پیدا کرده از آن داعش باشد یا شبکه حقانی، بازی ارگ است که روزی در کنار طالب خون می ریزد و دیگر روز به وسیله شبکه حقانی یا داعش.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
داعش
حقانی
نظرات بینندگان:

>>>   گـــرگ درلباس گُــرگ هدف شما گل بی بی است ؟؟
یا گرگه در لباس گرگها ؟؟

>>>   آیا دزد های شمالی را هم گرگ گفته میتوانیم ؟

>>>   غني شياد به سرنوشت نجيب مبتلا خواهد شد

>>>   مرگ ارگ نزدیک شده اگر اقدام نظامی کند

>>>   Ariaie
دليل اينكه در دهنده غورى عمليات نميشود چيست؟!
گناه پاكستان است؟

>>>   Safaa
أشك تمساح ..... اين ها كساني اند كه نان اولاد غريب افغانستان را براي پاكستاني ها بنام برادران أتطرف سرحد تحفه ميدهند. سالانه 1500 بورسيه تحصيلي با پول نقد از طريق وزارت اطلاعات و فرهنگ و قبائل به پشتونستاني ها و وزيرستاني داده ميشود در حاليكه انها يك كلدار هم به برادران اين طرف سرحد خود نميدهند. و اين حناب هم معين همان وزارت است. حالا جناب بحال بچه هاي گرسنه افغان أشك تمساح ميريزد. مردم ديگر فريب شما اعوام فريب ها را نميخورند. شما بوديد كه در دفاع از غني سنگ تقلب را در سينه ميزديد.

>>>   Ariaie
زابلستان، اتباع زابلى
تخارستان، اتباع تخارى
كابلستان، اتباع كابلى
خراسان، اتباع خراسانى
ويا هر نامى از اين قبيل ميتوان ما را متحد سازد چون قومى نيستند ، اما واژه افغان نام قوم و افغانستان نام گره خورده به قوم است. انهايكه مى گويند نه، دروغ مى گويند، قلب تاريك دارند، در راستى و إيمان شان شك است، ويا نادان و متعصب اند و براى هيچ كسى قابل قبول نيست!

>>>   گذشته بيش از صد سال نشان داد كه با واژه افغان نمى توان به ملت سازى رسيد.
ظ.آريايى

>>>   Salam
مگر پشتون تبار ها حاضر اند بگويند كه ما اوغان نيستيم بل پشتون و يا پختون ايم و آيا حاضر بگويند افغانستان بنام پشتون ها نيست و آيا حاضر اند افغان را در قانون غير پشتون بخوانند تا ما اين واژه را مترادف نام پشتون ننماميم و بدون هراش افغان را همان افغان و فغان تعريف كنيم !
اين واژه را در قانون تعريف كنيد تا وضاحت يابد !

>>>   Salam
تاريخ نشان داده است كه اگر مردم متحدانه بر خيزند و قيام كنند هيچ نيروى جلو شان را گرفته نمى تواند . غنى و تيمش در چند ساعت تسليم خواهند شد و يا فرار خواهند كرد. آنها قوى نيستند ما ضعيف هستيم . راز موفقيت شان همين است و بس .

>>>   بدالكريمى عبدالكريمى
در مقابل مارش ﻫﺎى مليونى، غنى و يارانش در ساعات اول كابل را ترك خواهد گفت
يقين داشته باشيد

>>>   Mujallal
خوب شد که با ما همنظر شدی اقای سلام عزیز! باید مردم بر خیزند و این چانس طلایی را ازدست ندهند - اشرف غنی و تیم او خاین هستند و خاین ها خایف میباشند- همه رزمندگان شمال و شرق افغانستان تا قندهار و فراه و نیمروز در یک صف واحد دارند متحد میشوند

>>>   محمدگل خان مومند؛ تئوریسین فاشیسم افغانی در حالیکه در سرزمین مقدس بلخ نان و نمک خراسانیان تناول می فرمود، در سال ۱۳۱۷ هجری شمشی مانیفست افغانیزم را در مقدمه نخستین دستور زبان پشتو نگاشت و همین تفکر به عنوان استراتیژی سیاسی توسط محمد ظاهر خان عمل و اجراءِ گردید.
کتابی را که مطالعه می نمایید، بنا به نوشته و اعتراف جناب مومند، نخستین دستور زبان صرف و نحو زبان پشتو / افغانی می باشد که توسط خود او با همکاری تنی چند از دانشمندان افغان/ پشتون تألیف کردید است.
مقدمه این کتاب را می توان بر پنج بخش ذیل برشمرد و خلاصه کرد: اعتراف به نبود دستور جامع نگارش زبان افغانی،
لزوم ضرورت آموزش زبان افغانی، تأکید بر ملی بودن زبان افغانی، بیگانه خواندن سایر زبان‌ها ، تثبیت زبان افغانی به عنوان زبان ملی و تدوین استراتیژی آموزش زبان پشتو در سراسر کشور.
از واژه واژه و جمله جمله ای این مقدمه طوفان تبعیض و سونامی تعصب منفی و تفکر فاشیسم افغانی زبانه می کشد و فوران می کند.
با مطالعه این مقدمه (که متأسفانه توسط محمد ظاهر خان به استراتیژی راهبردی نظام تبدیل کردید)در می یابیم که چگونه یک هویت قومی که تا آنروز به اعتراف خودش نه دستور زبان داشت و نه نام زبانش را بدرستی می دانست ، تهاجم گسترده ای را علیه زبان مقدس فارسی و تمدن طلایی خراسان که افتخار اسلام و جهان است، آغاز نمود.
بهتر است شهروندان افغان/ پشتون، حساب خود را از فاشیسم جدا نمایند تا این کشور بتواند با آرامش و عدالت در شعاع حقوق بشر، حقوق مدنی و آزادی و دموکراسی به زندگی خود ادامه دهد.
این کتاب سرآغاز تثبیت نهضت فاشیسم افغانی و تهاجم و تحریف و جعل هویت مقدس نیاکان ما و زبان فارسی می باشد.
من از تمام جوانان تاجیک عاجزانه تقاضا می کنم این مقدمه را با دقت دو سه بار مطالعه نمایند، تا کلام انعقاد پیدا نماید و به عمق اهداف و استراتیژی محمدگل خان مومند دست یابند،
اهدافی که تا امروز برقرار و بردوام است و توسط تیم فاشیسم ارگ اجرا و عملی می گردد.
ادامه دارد
Abdul Hai Khurasani

>>>   مردم چه کند که ترورستان خون اشام که از کوچه وبازار گرفته تا مسجد ومنبر مدرسه و محافل و مجالس ازادانه میاید همه را هدف قرار میدهد خود را میکفاندو ازین عمل جنایتکارانه اش کشته و زخمی بیشمار و ویرانی ها بجا میماند قوای امنیتی و کشف بیخبر است تا اینکه جنایات ترورستان ختم میگردد پس ازن هم از سر قوماندان اعلی قوای مسلح گرفته تا وزیر دغاع و داخله و ریس امنیت ملی و در مجموع همه واکنش های تند از خود نشان میدهند اما کسی ازین مسولین نیست که در برابر چنین جنایات پاسخگو باشد و اگر مجازات نمیگردد حد اقل سبکدوش از وظیفه گردد استعفا کردن خواصلا در فکرش هم نیست بعد از انجام جنایت ریاست امنیت ملی بیان میدار که این جنایترا فلان شبکه ترورستی که توسط فلانکس در خارج کشور و در فلان تاریخ طراحی گردیده با اینقدر مواد انفجاری در زیر ریش ما صورت گرفته سوال درین است که چرا اول این اصلاعات را پیدا نکرده بودندو حالا از کجا کردند واطلاعات بعدی شان چه درد مردم را دوا میکند جز نمک پاشیدن بر زخم های مردم این حکومت کاذب هیچگاهی بملت راست نبوده ونمیباشد.

>>>   Ariaie
اگر دولت مردان در مبارزه با هراس افگنان صادق اند و اگر شخصيت هاى مطرح مقاومت نيز در اين راستا صادق اند چرا در مورد شوراى كويته و پشاور حرف مى زنند اما در مورد شوراى دند غورى خاموش اند؟ اگر هدف ترور است همه مراكز ترور اند

>>>   سلام.جای تآسف است که دزدان وجنایتکارا اصلی وواقعی را فرا موش کردید. .گذشته ها را بیاد بیا ورید.اما تاریخ فرا موش نخواهد کرد.
باشنده کابل.

>>>   مردم باید همیشه مصلح باشند

>>>   غنی در دوزخ توهمات خود میسوزد و اتمر در فکر دست یافتن به قدرت مقامش را در دوزخ الهی هرچه پایین تر میبرد.
مردم ما مثل همبشه منتظر آوازه های سر چوک اند تا حدس بزنند که چه مبشود. بی خبر از اینکه این مردم است که باید تعین کنند که چه شود.
فقط رهبری و سمت دهی لازم در کتر است و گلم غنی اتمر عبداله در یک روز جمع.

>>>   این چه معنی دارد(شبکه حقانی علم می شود )
ای نویسنده : همیشه دیده ایم ونوشته های شمارا خوانده ایم تقریبا همه آنها ازمعده بوده همه شما از چهل سال به این سو همیشه منفی بافی میکنید همیشه برضد حکومت های تان بوده اید. ایکاش حکومت ملا عمر چهل سال دوام میکرد که تخم شمارا ازریشه گم میکرد.
حالا مطلب من اینست که حقایق را بگویید تنظیمی وگروهی وقومی صحبت نکنید تادربین مردم محبوبیت پیداکنید ومردم ازشما متنفرنشود

>>>   بنام الله مهربان
جناب مبصر اینگون قضاوت های نا عادلانه ویکطفه شخصیت خود شمارا زیر سوال میبرد به این معنی که همه انچیز بالفرض همه درست باشد همه مردم به دیده شک می نگرند وجناب موصوف را از این قافله مبرا نمیدانند کوشش نمایید که اگر تبصره ویا قضاوت مینمایید عدلانه در صورتیکه سیکولار نباشید در روشنایی قران وحدیث قضاوت نمایید
وما علینا الالبلاغ
محمد خالد

>>>   SH
محمدنعیم دولت زوی واقعن کوروکراستی شما که این همه خیانت های اشرف غنی فاشیست را دیده نه میتوانی پس غول استی.

>>>   Baha
امروز یک خانم امریکایی از من پرسید در کشور شما مرده ها را می سوزانید یا دفن می کنید؟
گفتم درکشور ما مرده های فسیل شده را پیدا کرده دوباره در یک آرمکاه شکوهمند دفن می کنند و بر سنگ گورش می نویسند :شهید و قهرمان و اما جوانان را زنده زنده در آتش انفجار و انتحار می سوزانند و حتا گوری هم به نام شهیدان گمنام ندارند .
خانم امریکا یی پرسید این چگونه سرزمینی است؟
گفتم سرزمین شیاطین که جنایتکاران بر آن فرمان می رانند در سایه سیاست شما

>>>   این اوغان های حاکم در ارگ گلبیددین را که آوردند در کجا صلح شد که حالا برای طالبان وحشی در کابل دفتر باز کنند؟
این فعالیت های ناکام از طرف ارگ قبیله همه در جهت تقویت موقعیت سیاسی گروهک های قبیلوی اوغان و ... حاکم در ارگ کوشش میشوند۰
درین جنگ قدرت بین ارگ و بقیه اقوام کشور بهتر است غیر پشتونها یا غیر اوغانها استفاده نشوند.
مردم غیر اوغان هوشیار و باهم متحد باشید و منافع بزرگ مشترک خود را فراموش نکنید ورنه یکی یکی جدا جدا بدست این شیاد ها و نامرد های تاریخ زبون و بی هویت شده نابود میشوید۰

>>>   افغانستانی که انگلیس در قرن نزده ساخت و روس آن را پذیرفت در کشاکش انکشافات بین المللی و تضاد های درونی اش توان ایستادگی را نیافت و درهم شکست. تلاش برای ساختن دوباره افغانستان بر همان تهداب گذشته به خاطر همان عواملی که تاهنوز در کشور موجود هستند، ناکام و محکوم به شکست و فروپاشی مجدد خواهد بود۰ به ویژه پس از تحولات سه دهه اخیر که سرتاسر کشور را به شور آورد و وارد سیاست ساخت، تکیه بر روشهای گذشته سُنتی معنایی جز نادانی حماقت معض ندارد.
نادیده گرفتن سی سال تحولات و دگرگونی های کشور و هنوز هم تلاش برای ساختن یک نظام متمرکز طراز شاهی مطلقۀ مانند قومی، آنهم  زیر پوشش نام دموکراسی، تلاشیست مذبوحانه و جاهلانه۰ با راهکارهایی که از کنفرانس بن اول به بعد دنبال شده اند و حکومت اشرف غنی به رهبری افغان ملت بر محور حاکمیت تکقومی دنبال کرده است، سرنگونی و از هم فروشی مجدد کشور حتمی می گردد؛ با این تفاوت که این بار فروپاشی آن خونینتر، گسترده تر، و ویرانگرتر از آن خواهد بود که بتوان آن را دوباره ساخت و روی پایش قرار داد. حمایت انگلیس و شرکاء از روند کنونی اوغانستان سازی، به هیچ وجهی نمی تواند مانع آن فروپاشی شود.
این خاموشی مردم که از این سیاسیون نصب شده در قدرت هنوز هم توقع  "آدم شدن" را دارند، به خاموشی پیش از طوفان تبدیل خواهد شد،  اگر عقلها در جهت انصاف و عدالت به کار نیفتند!

>>>   تا جایکه ما میبنیم یک تعداد اینها تاریخ ساز و قهرمان افغانستان اند چون ګروهی وحشی را نېست ونابود کرد که پنج سال افغانستان را در اتش سوختاند که از چور ګرفته تان ادم کشی بغاوت. سربریدن رقص مرده کردن. تمام کابل را همرای خاک یکسان نمودند ولی یک تعداد همین شیرمردان بودند. که همه دزدان و منافقین را نیست و نابود کردند و کسانیکه خود را قهرمان پلاستیکی میدانست راه ګریز را ګم کرده بودند

>>>   هیچگاه به نفع ملیت و قوم تاجیک کار نمی کنند .
زره

>>>   درین کشور داعشی وجود ندارد۰ همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ تمام این وحشت و کتشار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، و فقط همین اوغان ها۰ رهبر های اینها همه یکی هستند، یعنی همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک دارند که به اساس آن باهم همبستگی و همکاری میکنند۰

>>>   تا جایکه دیده میشود اکثریت کسانی که از این ناحیه سود میبرند حرف میزنند اما در حقیقت این ها خود را از دایره اسلام کشیدن و هدفم تنها کسانی است که در ویرانی کابل سهم بیشتری داشتند مثلا جمعیت > شوربای نظار > گلبدین > هزاره ها و غیره .. تف به تو تاجک که تا دیروز.......... میکردی امروز از ............دیگری پشتیبانی میکنی
افغانستان کشوریست که مربوط افغانها است و افغان ها نفوس بیشتری دارند هرکس افغان نیست برود ازین کشور با جای اصلی خود برود چون مهاجر هستند وسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است