فوری: بلخ آماده درگیری است
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۵    ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ کد خبر: 144618 منبع: پرینت

اهالی شهر مزار شریف و ولسوالی های اطراف آن در حالت استرس از وقوع درگیری میان نیروهای دولتی و عطامحمد نور بسر می برند.

از چهار ساعت قبل طياره هاي نظامي بالاي قول اردو ٢٠٩ شاهين و ولسوالي دهدادي ولايت بلخ در حال پرواز است.
گفته می شود که رییس ستاد ارتش ملي به اين قول اردو آمده و دو بال طياره تعليمي هم مصروف انجام وظيفه است. احتمال می رود که انجنیر داوود در پناه رییس ستاد ارتش وارد قول اردوی شاهین شده باشد.

اما یک منبع دیگر به خبرنگار افتخاری ما در مزار شریف خبر داد که معرفی انجنیر داوود به عنوان والی بلخ طی مراسم رسمی در قول اردوی شاهین برگزار می شود.

اداره ارگانهای محل و همچنین ارگ ریاست جمهوری اصرار بر معرفی والی جدید بلخ دارند اما از طرف دیگر عطامحمد نور اخطار داده است که ولایت را ترک نمی کند و آماده نبرد است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
بلخ
عطا
نظرات بینندگان:

>>>   Amirzada
توهم در مورد گزینه نظامی در برابر ولایت بلخ
اخیرا شایعه شد که غنی آمادگی نظامی حمله علیه والی بلخ می گیرد. باور میشود که این یک جنگ روانی پس از شکست و بن بست سیاسی است. بدون شک گزینه نظامی عواقب غیر قابل پیش بینی برای همه دارد.
والی بلخ جناب عطا محمد نور در یک واکنشی گفت که نیرو های نظامی ارگ هر گز به بلخ نخواهند رسید ، مردم شمالی به سراغ شان خواهند رسید.
با آنکه من یک کارشناس نظامی نیستم، ولی آگاهی نسبی که از امکانات و مانور های نظامی ارگ دارم، گزینه نظامی ارگ گسیل نیروهای گسترده با تانک و توپ از مسیر شمالی نخواهند بود. ارگ نیرو های مخرب تروریستی در لباس سربازان افغانستان در همکاری با طالبان و گلبدینی ها در قندوز، بغلان و اطراف مزار کم ندارد. افزون بر آن انتقال نیرو های کماندو، گارد خاص سر کوب اقوام غیر پشتون از طریق هوا و در نهایت حمایت هوایی و استخباراتی نیرو های خارجی
بگونه غافلگیرانه استفاده خواهند کرد. ایجاد شورش و بی نظمی در شهر مزار شریف از طریق گروه های اجیر، ناراض و مخرب نیز از جمله گزینه نظامی می تواند باشد.
رهبری بلخ که تجارب گسترده در عرصه نظامی و مدیریت بلخ دارد، به همه گزینه های ممکن اندیشیده باشد. باید گفت استراتیژیست های ارگ خوب می دانند قیام رزمندان شمالی در دفاع از بلخ بمعنای سقوط ارگ بدست نسل سوم سقو ی ها خواهد بود.

>>>   عطا هیچ ........... نمیتواند چون داکتر عبدالله را توهین کرده مردم هم از این نادانی اش از او روگردان شدند هر روز ایشان های روضه را جمع میکند و تبلیغ میکند فایده ندارد

>>>   ریس جمهور توافقی تقلبی ارامی کشور را نمیخواهد بلکه میخواهد که کشور نارام باشد و مردم گرفتار درد وغم و قتل وکشتار هم بیشمار اشرف غنی احمدزی یک شخص خود خواه مغرور جاه طلب دروغگو قومگرا است و نفاق افگن بد بختی امروز کشور و جدایی مردم از حکومت موجودیت همین شخص غنی احمدزی است نه کسی دیگری و حال میخواهد که جنگ های داخلی طبق خواست جاسوسان ای اس ای در راس گلبدین قصاب کابل براه اندازد تا پاکستان از ان نفع برداری کند و ازین طریق اهداف شوم شانرا تحقق بخشند و عملی کنند .

>>>   خوب است ، باشد كه زور معلوم شود، بدون آنهم در اين خاك عدالت نبوده و نيست ، معلوم شود كه مردم مزار و اطرافيان شان ميخواهند شخص بي سواد مانند مستري جمعه گل رهبر شان شود؟

>>>   داود هم جانش را در راه چوکی میدهد کسانیکه اینقدر عاشق چوکی هستند حتما نیت ناسالم وقصد سو استفاده دارند

>>>   سر چور بوی قورمه میته، این آدم ............هیچ رحمی به ملت بیچاره ندارد.
امید که آخرین رمق های قدرت نمایی وی باشد .

>>>   Salam
تاريخ نشان داده است كه اگر مردم متحدانه بر خيزند و قيام كنند هيچ نيروى جلو شان را گرفته نمى تواند . غنى و تيمش در چند ساعت تسليم خواهند شد و يا فرار خواهند كرد. آنها قوى نيستند ما ضعيف هستيم . راز موفقيت شان همين است و بس .

>>>   Mujallal
خوب شد که با ما همنظر شدی اقای سلام عزیز! باید مردم بر خیزند و این چانس طلایی را ازدست ندهند - اشرف غنی و تیم او خاین هستند و خاین ها خایف میباشند- همه رزمندگان شمال و شرق افغانستان تا قندهار و فراه و نیمروز در یک صف واحد دارند متحد میشوند

>>>   عطامحمدنور:
منتظر تصمیم جمعیت هستم، حکومت هرکاری انجام می دهد، دست اش خلاص...

>>>   Panjshiri
پیام نسل سوم مقاومت بررهبری جمیت اسلامی .لطفن وحدت تان را حفظ نمایید.
ماهم نسل مقاومت تسليم هیچ زورگو نمي شویم .وآماده هر نوع تقابل هستیم .
زنده باد عطا محمد نور

>>>   دولت افغانستان باید هر چه زودتر اقدام نماید و عطای اوباش را در مظهر عام به دار بزند وتا دیګر وحشیان و لګرد ها بداند که حکومت وطن فروش و لندغر را ضرورت ندارد و مردم بلخ باید در پهلوی حکومت ایستاده شده و بخاطر یک شبش تمام پوستین را اتش نزنند.

>>>   عطا محمد نور پیروز میشود و غنی اجنت ناکام است

>>>   Faiq
يك پرسش ساده:
حالا رهبران و مردم ما -به اصطلاح- فهميده اند كه "اوغان" مساوي است به "پشتون"، پس آيا انها هنوز هم افغان هستند و يا خير؟

>>>   عطا دیوانه قدرت است.بدون قدرت زنده گی را نمیخواهد .

>>>   باز نگوید که نگفته بودید!

با آغاز اولین غلط نظامی غنی در مقابل #عطا_محمد_نور نخستین قدم مردم غیور این کشور هجوم به ارگ و تسخیر ارگ ریاست جمهوری خواهد بود!

مطمئن باشید ملتی که از بی عدالتی ها به فغان آمده است هیچ خائنی را زنده نخواهد گذاشت.
#ادریس_غوثی

>>>   Maihanpoor
چون عنصر خارجی همه رادرکنترول خود دارد بادرک از اوضای سیاسی ونظامی منطقه نمی خواهد که اوضاع ازکنترول خارج شود.
اگرگزینه نظامی مؤثر می بود خارجی ها دریغ نمیکردند.
غرب درس محکم ازسوریه گرفته لطفن تشویش رابخود راه ندهید.
عنصر داخلی بنفع ارگ نیست زیرا جنرال درمیدان جنگ نمیکند
سرباز ندارند.

>>>   Gulzad
از یک کسی که خانواده اش یهود است، خودش نماز را یاد ندارد، یعنی در اسلام اش شک وجودارد بخاطر قومی بودن از او دفاع میکنی، اسلام را بخاطر زبان زیر پا نمودی، مثل که مرگ نداری از روز جذا ترس نداری استاد عطامحمد صاحب بلخ است یک مسلمان یک مجاهد، چهره آصف مومند هم آشکارشد از او حمایت مینمودی.

>>>   Mihraban
سقوط بلخ به گزينه نظامي ، اغاز تجزيه افغانستان و با سقوط ارگ در كابل مي انجامد،
نيروهاي مسلح رستاخيز تغير،جنبش روشناي، و نيروهاي مسلح خيزش مردمي آماده حمله و دگرگون كردن اين حكومت فأسست با جمله بادارنشان هستند.

>>>   Hamidi
نیرو های مسلح افغانستان به اندازه کافی دریایت سیاسی و عقل سلیم دارند و اینرا خوب میدانند که تمامیت خواهان فاشیزم تمام راه های معیشت زندگی را بروی ملت افغانستان بسطه بخاطر بقای سلطه ننگین شان ملت را به گروگان گرفته اگر کوچکترین حرکت نظامی را بر علیه فرزند صالح بلخ استاد عطامحمد نور انجام دهند .دگر جلو سیل خروشان مردم و نظامیان کشور هیچ کس گرفته نخواهد توانست .
چون ملت رهبری سالم و دلسوز را در کنار خود میداشته باشند .
انشاءالله فاشیزم با اشتباه خودشان بتاریخ خواهد پیوست .

>>>   من از مزارم برآیم اوضاع معلوم است هیچ بردی در مزار ندارد مگر خیانت خودی ها که تا حال دیده نشده
در غیر آن حزب اسلامی و طالبان در مزار و اطراف آن به حدی نیست که دست شان در مزار برسد
مردم نیز آماده گی های دارند مناطق حزب و طالبان به هم معلوم است در مقابل شان آمادگی وجود دارد

>>>   خدا خیر را پیش کند

>>>   نگزارید که اولاد ناخلف یهود یعنی احمدزی شمال را نابود کند. سینه را سپر کنید و دولت تقلبی فاشیستی تکقومی را نابود کنید.

>>>   آقای نور ملت با توست مردم با توست , چرت خود خراب نکن به یاری خداوند تمام ملت افغانستان به حمایتت خواهند آمد
غوری

>>>   یک وخت دیگر در سال 73 هم گفته بد ترک نمی کند چطور فرار کرد ، یاغی گری بس است بازار بدماشی و مردم ازاری دیگر بسته میشود

>>>   خداوندج اشرف غني را نيست و نابود كيند. اين بي دين را.

>>>   خداوندج اين تقلب كار را به جزا عمل اش مَي رسند اناشاالله

>>>   از این چی بهتر

>>>   خدا نکند که چنگ شود

>>>   ما نه طرفدار ویرانی وطن هستیم و نه از ریختن خون برادران مان ولی طرفدار قبضه کردن قدرت بچال و نیرنگ غنی هم نیستیم پس عطا محمد را برحق میدانیم که از حق خود دفاع نماید در صورت توصل بزور شدن حکومت نا مشروع غنی .
افغانستانی

>>>   SH
محمدنعیم دولت زوی واقعن کوروکراستی شما که این همه خیانت های اشرف غنی فاشیست را دیده نه میتوانی پس غول استی.

>>>   Ariaie
‫ناظران و تحليل گران مى گويند در صورت استفاده از گزينه نظامى عليه بلخ احتمال دارد نخستين هدف حاميان مردمى اقاى نور حركت به طرف منزل داكتر عبدالله و رياست اجرايه باشد.‬
شما چى فكر ميكنيد ؟

>>>   خا طر جمع باشید هچ گپی نمی شود خیر و خیرت است دیگر جنگ نمی شود زیرا امریکا دیگر از ترس عساکر که در افغا نستان است درگیر نمی شود زیرا مردم در ان حالت همه عساکر شا ن را چور می کند

>>>   Mokhtari
از اینان چی میرود پاسپور ت و ویزه شان آماده فامیلهایشان در امان خانه های ویلایی شان از قبل در خارج مهیا وای بحال غریب و بیچاره که کشته میشوندیا گرسنه میمانند .

>>>   Arshaad
این کار اشرف غنی واضیح است که منافع ملی رو زیر پا گذاشته وفقط منافع شخصی را دنبال کرده است
دراین حال که حتا ریس جمهور یک کشور به منافع شخصی فکر کند
از دیگرا گیله نیست
وعطاتنها نه بلکه همه مردوم باید درمقابل غنی بی ایستد
تا حال که دیده میشود عطا نور خوب پیش رفته وحقش است
وچشمهای بینا اینرا واضیح مبیند

>>>   وسف خليل الله خليل
اگر این کارا اشرف غنی کند جهاد علی غنی فرض عین است و هر قومندان اگر به قومنده غنی به هم وطنان خود شلک مکند مسلمانیست

>>>   Ahmad
اشرف غنی و اتمر تاریخ را میخواهند تکرار کنند...
در فکر شان اگر شد...شد...و اگر نشد طالبان/داعش را حاکم ساخته و صلاحیت ها را به عبدالله سپرده و خودشان میروند به وطن اصلی شان پاکستان

>>>   بدالكريمى عبدالكريمى
در مقابل مارش ﻫﺎى مليونى، غنى و يارانش در ساعات اول كابل را ترك خواهد گفت
يقين داشته باشيد

>>>   سلام شما بياد داريد كه دوستم هم مثال عطا ميگفت شمال سقط ميكند اكر من نباشم حال معلوم شد در تركيه خواب است از دست عطا هم چزي نمأيد خاطر تان جمع باشد عطا يا كشته ميشود يأ كه مثال دوستم فرار ً
ع ث م ا ن

>>>   غنی تمام شمال افغانستان را به داعش و حرب اسلامی داده که خراب و نابود کنند

>>>   کشمکش و چانه زنی های اخیر منجر به بروز یکی از حالت ذیل خواهد شد.
اول هیچ گپی نشده مالم عطای بکسر داکتر دندان ترک وطن نموده به کشور های غربی رفته و بااندوخته های هنگفت اش زندگی بی دغدغه اختیار کند و یا هم طرفداران اش در سمت شمال با اخطار های که میدهند به گفته خودشان به سرکها ریخته و ارگ را تسخیر نمایند که در موجودیت امریکایی ها احتمال این خیلی هم ضیف و تا حد فیس بوک معلوم میشود احیآ چنین حرکتی از طرف شمال برخیزد اینها فراموش کرده اند که ولایات پشتون نشین ارام نخواهند نشست و فلمی سالهای ۷۵ تا ۷۹ خورشیدی تکرار خواهد شد

>>>   رئیس جمهور و رئیس اجرائیه بر فیصله شان ایستاده‎اند.

>>>   Ariaie
ارتش در شرف فروپاشى، سربازان ، خطوط جبهه در جنوب را دارند ترك ميكنند!
نصير فرزام:
محمد شريف يفتلى رييس ستاد ارتش در پيوند به اقدام گزينه نظامى عليه عطامحمد نور فيصله شوراى امنيت را امضا نكرده و جلسه را ترك كرده است.

>>>   Hamdard
غنی وعبدالله به عوض لشکرکشی وکشتن سربازان وطن در راه معرفی والی بلخ که هنوز در صلح وامنیت وتقریبآ تحت حاکمیت است .چرا این نیروهارا در هلمند وزابل وننگرهار واروزگان وفراه در مقابل دشمنان نمیفرستند؟ که این ولایات بجز از مراکز دیگرتقریبآهمه مناطق آنها از حاکمیت دولت تقلبی ع وغ خارج است. تاچه وقت سربازان بیچاره را بخاطر منافع شخصی تان میکشید. مرد هستید گمرکات برادران ناراضی را مانع شوید.

>>>   درین مورد گفتنی است که موضوع نباید به درگیری بی انجامد در آن صورت گپ یک طرفه خواهد شد، خــــــــــــــــــــــــطر!
رحمت خان پیلوت

>>>   عطا کشته میشود ان هم بدست تک اوران تاجک تباران ویا هم مثل رفتن به قندهار ناکام می ماند اگر اینطوری شد ...............

>>>   دوستان در صلح خیر همه است کوشش کنید صلح به وجود بیاید وگر نه زور هیچ کس به مجاهدین نکشید نمیکشد و نخواهد کشید

>>>   بایدمردم درمقابل اعمال گستاخانه اشرفغنی سرتعظیم فرودنیاورندواشرفغنی بایدبداند که هیچ ارزشی پیش چشم مردم ندارد همه مردم چی از پشتون وغیرپشتون چون که هیچ خدمتی به وطن ومردم نکرده باید همه اقوام متحدانه به ظلم اشرفغنی درافغانستان خاتمه بدهند او بجز به خودش خانواده اش که درخارج مشغول عیاشی وخوشگذرانی باپول های دزدی شده ی مردم افغانستان توسط اشرفغنی وزنش هستندمیباشد باید اشرفغنی مانند نورمحمدترکی سربه نیست شود

>>>   جانا بگـو که وعـده و پیمان ما چه شد
گل های سرخ باغ و گلستان ما چه شد
سوگ سیاوشان به خون عرب نشست
سیمرغ زال و رستم دستان ما چه شد

از نـوبهـار بلـخ خـزانی نمـانـده اسـت
جشن سـده و مهر زرافشان ما چه شد
مسلم وسیس وقارن ویعقـوب سیستان
حمـاســه بـزرگ خـراسـان ما چه شد

تندیـس هـای عـشـق خـدا را بسـوختند
غلغله شـهر و قصر نریمان ما چه شد
دار و نـدار عصر تمـدن بـه باد رفت
دودمان هـا و سلسله جنبان ما چه شد

از راه ابـریـشــم نـیـابی نـشــانــه ای
بافت هری و لعل بدخشـان ما چه شد
خاموش گشته بربط وقانون وارغنون
راگ وعراق وطبع غزلخوان ما چه شد

جام جم صداقـت عشـق و وفا شکست
ناهید و مهر و جذبه جانان ما چه شد
عشـق و شـراب حافظ و خیام شد کجا
آن های وهوی جنبش مستان ماچه شد

آواز مـولـوی ز خـراســان نشـد بلـنـد
شمس وسماع وشورنیستان ما چه شد
سیستان وغزنه غور و هریوا زیادرفت
گنجینه های دانش و عـرفان ما چه شد

جامی برفت و مکتب بهزاد شد خراب
فـرّ و شکوهِ طـرف خیابان ما چه شد
دل خسته ام زکینه و بغض ستمگران
انسانیت کجا شـد و وجدان ما چه شد

>>>   دست اش خلاص...

>>>   امریکا بیکار نمانده که برای خودش دشمن بخرد و جهت خوش ساختن غنی کوچی و تیمک شئونیست های قبیلوی اش چاره این را ویا چاره آن را بکند. امریکا قسمیکه ادعا میکنند طرفدار مردم سالاری است نه طرفدار قبیله سالاری چند تا شئونیست هائیکه تمام روز امکانات امریکا را جهت پیشبرد اهداف قومی قبیلوی خود ضایع میکنند و هیچ دست آوردی هم ندارند. گذشته از آن، ایستادگی و اعتراض ها علیه خودکامی و تمامیت خواهی های غنی و تیمک ... او صورت میگیرند، نه علیه امریکا، و امریکا آنرا میداند. خاطرت جمع باشد.

>>>   سران تاجیک یکی با پول خریده شد و دیگری با انتحاری از سر راه کنار رفت و اینمهمترین و آخرین سنگر تاجیکان است که با زور تصرف میشود در حقیقت ادامه کار عبدالرحمان بدست غنی و تیمش اجرا میشود

>>>   عجب رییس جمهور فتنه آفرین داریم، امنیت در تمام قضایا و برنامه های افغانستان در اولیت قرار دارد. وکار عطا محمد نور در عرصه امنیت در مزار فوق العاده و نمونه است. البته در مقایسه به کابل و سایر ولایات. در این صورت بر غ و ع لازم است تا عطا محمد نور را تشویق و حمایه نمایند. و این اختیار را به آقای نور واگذار شوند که چه کسی را به جای خود در مزار میخواهد بحیث والی ایفای وظیفه نماید. در واقعیت امر این کار بنفع سیاستهای فاشستی غنی میباشد.بخاطر اینکه هیچکس دیگر جای آقای نور را گرفته نمیتواند. و به غنی و باندش میدان مانور وسیعی بوجود خواهد آمد.

>>>   سایت عالی

>>>   بلخ باید از کشتن افراد ظاهر قدیر توسط امریکایی ها در ننگرهار پند بگیرد و این بمثابه یک درس بزرگی برای همه است. ایستاده گی در برابر قدرت های منطقه و جهان در اصل یک نوع دیوانگی است که خود را برای ابد از صفحه تاریخ حذف خواهی کرد. امریکا با قیمت نهایت گزاف داخل افغانستان شده و این همه گروه مانند خس و خاشاکی بیش نیستند اگر این گروه های مانند غلامان حلقه بگوش واقعا برای بقای خود می اندیشند باید متوجه باشند که طرف واقع شدن بمعنی نابودی کامل شان است در غیر آن یک چانس برای ادامه حیات خود خواهی داشت. وسلام

>>>   عطا ... وباغی است وحکومت ترسو ومصلحتی

>>>   اگر دولت چنین کار کند بلخ را کاملا از دست میدهد

>>>   افراد حاجی قدیر نه بلکه یک نفوذی دربین آنها نامردی کرد و خلاف همه فرهنگ های انسانی بعد جلسه با مهمان از عقب بر مهمان حمله کرد که جوابش را دید۰ در بلخ از این نامرد ها وجود ندارد و بلخ جای بیفرهنگ ها نیست۰

>>>   بلخ خانه اقای نور و حق دارد که از خانه خود و از آرامش شهروندان بلخ دفاع کند .
زره

>>>   این ولسمشرک اوغان که نام ... گر بین المللی را کمائی کرده حال میخواهد از مرمی گدائی شده برای ملت علیه اراده ملت سهو استفاده کند، که انشا الله نمیتواند چون بادارش برایش این اجازه را نداده، و این ... و حسود قبیله بخیر از این هم سخت زبون تر و رسوا تر میشود۰

>>>   دست اش خلاص...

>>>   همه چیز زیری پای غنی.اگر غنی بخواهد جنگ میشود و اگر نخواهد نه فعلا پیش آغاز گر شرارت دربین مردم زمزمه میشود و مردم.هم در مجالس های خصوصی شان غنی را مقصر می دانند.این ها میخواهند بخاطر یک شبش تمام پوستین را آتش بزنند.)( ستار لغمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است