آیا ترامپ پیمان تغییرات اقلیمی پاریس را ترک می کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ کد خبر: 144634 منبع: پرینت

رییس جمهور آمریکا از احتمالِ لغو تصمیم خود برای خروج این کشور از «پیمان تغییرات اقلیمی پاریس» خبر داد.

به گزارش وبگاه خبری هیل، «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که وی ممکن است تصمیم خود برای خروج آمریکا از «پیمان تغییرات اقلیمی پاریس» را لغو کند.

ترامپ در یک کنفرانس خبری مشترک با «اِرنا سولبرگ» نخست وزیر ناروی، مخالفتهای خود با این پیمان را بار دیگر تکرار کرد؛ اما خاطرنشان کرد که «تحت شرایط کنونی وی روند خروج از این پیمان را که در ماه ژوین اعلام کرده بود، متوقف خواهد کرد».

وی درباره این توافق بین المللی که تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد از اعضای آن هستند؛ گفت: «من خواهم گفت که پیمان پاریس آنگونه که تدوین شد و آنگونه که ما امضا کردیم، برای آمریکا بسیار ناعادلانه است. این [پیمان] جریمه های بزرگی را برای ما تعیین می کند. این [پیمان] کار و اقدام در چارچوب تجارت و کسب و کار را برای ما بسیار دشوار می سازد. این [پیمان] از ارزش دارایی های ما به میزان قابل توجهی کاست».

ترامپ بدون ارایه توضیح در خصوص آنچه که اتفاق افتاده یا دستخوش تغییر شده است، گفت: «ما احتمالا می توانیم به این [پیمان] بازگردیم».

گفتنی است که دولت اوباما با امضای این پیمان وعده داد که میزان تولید گازهای گلخانه ای آمریکا را تا سال ۲۰۲۵، با ۲۶ درصد کاهش به ۲۸ درصد برساند.

شایان ذکر است که به رغم اعلام خروج آمریکا از پیمان پاریس در سال گذشته، ترامپ از امکان بازگشت مجدد به این پیمان «تحت شرایطی منصفانه برای آمریکا، کسب و کارها، کارگران، مردم و مالیات دهندگان آمریکایی» سخن گفته بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاریس
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است